Shoppingtråd
Nu härmar vi dressyr iFokus och startar en shoppingtråd.
Vad har ni shoppat i hästväg?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Det senaste är det här: betfor, havre och saltsten. Och begagnade beiga lindor.

Sedan är det det här täcket också. Ett Shirestäcke från My One. 30% rea så jag kunde inte låta bli!
idag på Ge-kås i ullared blev de benreflexer, piggbrste, hovborste, pannborste, en stalltröja (på barnavdelningen xD), hästgodis, ridstrumpor, handskar, ett vintertäcke och en man och svansborste =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
#2 Grymt snyggt! :D
Det var ett tag sen jag köpte ngt.. Men ska så snart som möjligt hämta upp ett rakt bett inne i stan som jag köpt av en tjej :)

#3 Jag vill också till Ullared.
#4 Tack!
#5 inte en sån dag (!) hur mycke folk som helst. fick en massa smällar å armbågar överallt
// Alexandra

Kalle fick ett nytt shirestäcke. 
det senaste jag shoppade till aurora var : gramantygel,magplatta,boots och transportskydd :)

det senaste var en sadel (:
snart blir det äver en fårskinnspad och en martingal.
Det senaste var från Kings.
- Blått schabrak från Global
- Blue Lotion, 1 liter
- Svart remontnosgrimma
- Täckesgjord
=)
Var på börjes i kungsbacka igår och köpte två täcken till min nya häst. Han är helrakad och ska stå i ett kallstall så han behövde tjocka kläder :) Ett vintertäcke, 400gram och ett innetäcke, 200gram. De kändes bra och slitstarka båda två så jag hoppas att de ska hålla ett tag.
Det senaste måste vara repgrimman jag köpte för att börja träna mer Natural Horsemanship. Köpte en på Börjes som jag bytte, den var för liten. Men sedan hittade jag en jättefin på Svensk Ridsport. 

Köpte idag en sadelpadd, en öronvärmare till mig själv att ha under hjälmen, och ett horse saver-schabrak.

#15 Fint. 
316 tack så myckt =)
// Alexandra
# 15 Snyggt täcke och fin häst! Hon har samma färg som min nya häst :)
#15 Ååå, det var ett snyggt täcke Alex!
Älskar mörkblått!

jag passerade ÖoB som säljer ut sina hästprylar, har inte varit särskilt intresserad av deras prylar men senskydd, strykkappor, kedjegrimskaft i läder och en säkerhetsväst följde med iaf:)

#20 Jag shoppade också på deras utförsäljning, ett par stigbyglar för 59 kr. 

Varje affär med självaktning har ju rea just nu, så även Granngården. Jag inhandlade ett komplett ponnyträns fråm HMC idag för 100 kr, lagom pris 
Köpte även broddar, men det känns mer som förbrukningsvaror än nåt roligt köp.
Om bilen går genom besiktningen på fredag så ska jag "belöna" mig själv med att köpa en väst från Horseware som jag trånat efter sen i våras. Annars får jag invänta ett nytt tillfälle att "belöna" mig själv.

#23 Haha, det är alltid rätt att belöna sig själv. 
#18 tack så mycket =) men hon är mycket mer "gul" när hon inte är rakad =)
#19 hehe. Hannah, täcket är svart ^^ men tack så mycke. (de ser faktiskt lite blått ut)
// Alexandra
#25 Va?
Jag som var bombsäker på att det var mörkblått! Det ser jätteblått ut! Haha… xD
Jag har väl shoppat lite fööör mycket på senaste enligt mig själv(plånboken). ;) Men det det blivit ett par transportskydd, 5 schabrak, ett par stövlar, ett fleecetäcke, teknikskydd, tyglar, kw-bett, vantar, martingal, vitlök & stövelputs.. Tror det var allt (A)

#27 Det är samma här… Jag shoppar nog mer än vad jag har råd med.
Nu väntar jag på ett paket från horze.se med schabrak och ridstrumpor.
Ja, alla julklappspengar försvann för läänge sen dom.. haha ;)
Och jag väntar ivrigt på mitt paket från hööks med stövlarna i som förmodligen kommer idag. Hoppas att dom passar :D

Fick hastigt och lustigt köpa ett nytt utetäcke då det 14 dagar gamla täcket hade gått sönder
Fick byta in det men vågade inte ta samma täcke igen, så det blev ett Thermomaster Premium Polar till den ena hästen och till den andra (det täcket fick han iofs för 14 dagar sen men det har hållt) fick ett Showmaster Highneck Winter
Bilderna kommer från Hööks hemsida.

Senaste jag köpte var en ny hjälm :) Likadan som jag hade innan, till och med samma storlek, men den hade varit med om över 40 avramlingar varav iallafall 5 var på huvudet :)

#32 Tack, gillar dom jag också. Det bruna halvhalstäcket är jag jättekär i! Kan verkligen rekomenderas!

Ett bogskydd från Börjes.
Och det här schabraket från horze.se, 199 kr. Tyvärr ganska dålig bild…

Ska på en häst-saks-auktion (konstigt ord) på lördag så då finns ju risken att det kan följa med både det ena och det andra hem 
Väntar forfarande på rätt tillfälle att belöna mig själv med den där Horseware-västen på Granngården.
#35 Snyggt shabrak!

#37 Tack.
Det är lite snyggare IRL.
förbygel, sadelgjord och martingal 
åh, blir så sugen på att shoppa nu.
det som jag ska shoppa här närmast är iaf, vintertäcke,KS-jacka,box-leksak 
ska förhoppningsvis till börjes å kolla lite =)
// Alexandra

Nu har det shoppats igen.
Auktionen i lördags var hemskt givande *skrattar*
Det som fick följa med hem var:
2 par helskodda ridbyxor (varav ett par var vita)
1 mörkblått dressyrschabrak
1 neoprenfodrad dressyrgjord
6 flaskor sårspray
1 flaska jod
2 flaskor linfröolja
6 liter E & B vitamin
8 grimskaft (förbrukningsvara)
1 burberryrutigt fleece-täcke
2 grimma
3 par ridhandskar
3 motiv muggar (samlar på sådana)
8 nummerlappar (förbrukningsvara)
1 hjälm
2 par sporremmar
4 snoddar till säkerhetsstigbyglar
2,5 liter linimentschampo
2 förpackningar kombinationslindor
lite borstar och någon kam
Lite gott och blandat med andra ord 

Idag fick jag min Charles Owenhjälm 
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#43 grattis grattis =) F*N va avundsjuk ja blir xP
// Alexandra

hööksbutiken hade halva reapriset, dvs 75% rabatt. så jag kom med med ett till träns och ytterligare ett schabrak. De andra i stallet tycker inte att jag ska köpa fler schabrak, de tycker man har för många om man hinner köpa nya innan man använt alla man har
och likaså tycker dem det är för många med 35+ till en häst…
#45 haha de va en hel del. xD men tycker man de e kul så ska man självklart få "samla". de finns ju dom som samlar på ridhandskar eller träns och grimmor så varför skulle man inte kunna ha flera schabrak =)
// Alexandra

#42 Inte illa! 
#45 Man kan aldrig få nog av schabrak! Jag samlar också. 

#47 Nä, det blev en hög. Ska se om inte kameran ska få följa med i sadelkammaren så får ni se. Det blev inte farligt dyrt trots allt. Gick att få riktigt bra priser.

senaste vi köpte var en sprillans ny Boj 220S med sadelkammare, kamera, dörrar, mjuk mellanvägg, vinsch, extra fästa för att åka brett osv. kommer inte ihåg allt. fick 2 bojtäcken också.
Fick hem den den 20 december och har fortfarande inte åkt nån häst i den, ska åka på premiärturen när snön smält bort =D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#32 Hehe ;) En exakt sådan grimma har jag, fast den "hallonröda" eller "röda(vilket det nu var) så jag tycker grimman va snygg :) hehe!

det senaste jag köpte var ett nytt träns, mörkröda lindor, vita lindor, 1 kg bomull och hästgodis :D har även beställt schabrak som kommer nu i dagarna :D
köpte den här t-shirten, hästgodis och en putshandske… allt för 74 kr =) 10 för putshandsken, 15 för godiset och t-shirten från mountain horse för 49 =) rätt nöjd eftersom det egentligen inte var rea i just den butiken, men t-shirte hade tre små små fläckar som förmodligen går bort i tvätten sa dom så ja köpte den =) den har kostat 299 innan.
// Alexandra

Igår (läs torsdag) tyckte jag synd om mig själv som ska göra en sån där idiotresa och åka över 100 mil imorgon(läs lördag) över dagen så då tröstade jag mig med den där bruna Horseware västen som jag tittat på så länge. Å den är så fin
Men nu är det köpstopp fram till mässan i Göteborg. Man är ju tyvärr inte gjord av pengar..

idag shoppar jag häst;) foderhästen blir min:D

Så härligt!

Jag har köpt en blå kingsland dunväst :*

#54 Grattis!
#56 Jag vill också, jag vill också…
Idag har jag fått hem mitt Svea-sverige täcke till Aurora :) Kan kanske ta en bild på det i helgen!

#58 Gör det, det var så fint, så fint!

#58 Vart beställde du det? :)
På ryttargården beställde jag det :)

#62 Jättefin ponny!
Är han rakad eller har han så kort päls?
#62 snyggt =)
// Alexandra

#62 Snyggt täcke!!
han är rakad på halsen bara :P tack är jättenöjd med täcket :)
Just det ja, har ju köpt en del grejer nu:
Två tränskrokar - ÖB
Hästgodis - Börjes
Grimskaft (mörkblått med karbinhake i guld) - Svensk Ridsport

#67 guuuudva snyggt!
#68 tur att jag drog med dej då ;P
// Alexandra
#69 Jadu, det var allt bra! 

Håller med, jättesnyggt täcke Hannybee!
Jag har precis betalat in pengarna till ett par tretorn :) Hoppas få dem i början av veckan! :)
#71 blev lite fel där va?? =) de är J-Parnebo som köpt nytt täcke =)
åh det är så kul med nya stövlar ^^ å Tretorn är ju så grymt sköna(!)
// Alexandra
Jaa, jag har då inte köpt ngt täcke… 

Ojdå! Menar såklart J-Parnebo ;)

Igår köptes det en ny betfor säck :)
Sparar pengar tills jag åker till Börjes om typ 2 veckor. ;)

#75 Snyggt. 

Ja, jag gillar när det är enkelt med ändå bra kvalitet. Har redan tränset och tyglarna men tränset är lite litet så nu blev det en storlek större. Tyglarna är redan lagade en gång så det blev ett par extra. Och sen så måste man ju ha förbygel/martingal i samma serie! :)
Jag har köpt Rhino transportskydd till min ponny som är iväg på igångridning efter några månadera hälta så dem ska hon få åka i första gången på väg hem, och sedan har jag fyndat lite olika saker till henne (för jag kan helt enkelt inte hålla fingrarna i styr ;))
Så jag har köpt ett.. mossgrönt rid/ländtäcke av fleece som ligger under sadeln, nästan som schabrak och ridtäcke i samma ;)
och sedan såkklart ett brunt ländtäcke att matcha med mitt bruna Jacson schabrak! :)

Idag fick jag hem ett sponsorschabrak + en sponsorborste från Hööks :) Vann det på galopp.ifokus ;)
Jag har haft Börjes 20 min bort i hela mitt liv så aldrig tänk på att det är så billigt. Snarare att allt annat är dyrt, trodde inte ens folk visste om det förens för typ ett år sedan! XD

Idag har jag shoppat nya senskydd, bakbenskydd & ett nytt bett! :)

Snygga! Märke/tillverkare?
#82 jag undrar precis som #83 =) märke?? skitsnygga(!)
// Alexandra
Gaiters Horsehead de finns på hööks : )

#82 Snygga! Vad ligger de på i pris? Finns de i svart också?

Trots mitt shoppingförbud så hamnade jag på hööks i lördgas då mamma ville ha tips på födelsedagspresent. Med ut följe ett par shortchaps som jag ska ha som reserver.
Dom kostade 30 kr (halv lalva reapriset) så det räknas ju nästan inte..
#86 479;- Tror jag, de finns både i svart och brunt! : )

#87 Haha, det var riktigt bra.
388 Okej, ganska dyrt för chaps tycker jag, men klart värda priset i snygghet.
#89 RIKTIGT BRA KVALITET! Skiter i stövlar nu xD. Dem var jätte sköna och riktigt bra läder! Och som + är dom sååå snygga!

Jag var på mässan igår och jag köpte det där vita Kingslandschrabaket jag drömt om.
Fick också med mig B-vitamin, BR-benlindor och en ryktsten hem. Ska se om jag kommer ihåg att ta en bild på schabraket idag.
Horseshowen är så härlig. Mässan alltså, skulle köpt lite mer saker men alla pengarna landade på en supersnygg kavaj, som jag tom tror är Jacson! Gul fodring och kul kant, resten är svart.
Ska dit på söndag igen så jag ska "köpa ut" den då, har lagt undan den. Den sista kvar, på Ale Ridsports monter.
Ett nytt vintertäcke och schabrak. ev. ett nytt träns också 
#67 Är det bra kvalité på Svea täckena?
#94 ja, det tycker jag verkligen. regn-täcket jag har släpper inte igenom något regn.
det är många som rekomenderar dom andra svea täckena också, 
Jag har nyligen köpt ett par benreflexer och en rycktborste :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
var på mässan igår (torsdag) och köpte en bok. Monty Roberts - Hästarna i mitt liv =) blir lite intressant läsning
// Alexandra

Harkel.. Sitter på hotellet och har varit i gtb nu i 2 dagar, har smygkollat lite på kontot och har handlat för 6-7000kr, minst.. Imorgon kör vi hemåt och tar Ullared på vägen..
En bråkdel av vad jag köpt är bl.a. Vita och svarta eskadronskydd, hoppgjord, swarovskipannband, schabrak med Dite Perché broderat, vita ridbyxor, eskadronboots både vita o svarta, Svea och bucas skrittäcke, ett pessoa transport/tävlingstäcke. Kommer lägga in lite bilder och så när jag kommer hem ;)
#95 Okej, tack så mycket :) Dom är väldigt snygga också!
Någon mer än jag som såg boken om Jan Brink? Mina kompisar såg även en keps där det stog Briar.. Jag som inte ens gillar att kolla på dressyr gillar Brink&Briar ;)
#98 ojojoj =O haha de va en hel del det. vill också ha så mycket pengar att spendera!!!!!!
#99vem gillar inte Brink och Briar??? =)
// Alexandra

#98 Herregud, duktigt shoppat, haha.
Visa gärna bilder ja.
Det sista jag köpte var en vit tävlings schabrak, med röda kanter, jag broderade mitt namn i samma röda färg:)
Jag var iväg på Gbg Horseshow och då blev det (utöver en tidning och en bok) ett fint dressyrspö som jag ska ha när jag tränar Boogie från marken. 
Nu är 4 st paddar beställda !
#102, glömde säga att jag ochså har skaffat mig ett par ridhanskar och ett dressyr spö
Jag har köpt:
- Fårskinnsnosludd, till grimman.
- Ryktsten.
- Saltsten.
- Förvaringslådor.
- Jodopax.
- Diskborstar.
- Sopsäckar.
- Broddnyckel.
- Sopkvast.
- Hållare till grepar, sopborstar osv.
: D

Påväg hem från böteborg och Ullared, blev ytteligare 1500 som rök där. Två täcken, lite benlindor, lädersmörj och lite paddar o så :) hemma om ca 45 min och då ska vi ut till stallet och testa :D :D

Påväg hem från böteborg och Ullared, blev ytteligare 1500 som rök där. Två täcken, lite benlindor, lädersmörj och lite paddar o så :) hemma om ca 45 min och då ska vi ut till stallet och testa :D :D
idag har jag shoppat två schabrak, en sadelpadd, en grimma och b-vitamin till aurora :)
idag har jag shoppat två schabrak, en sadelpadd, en grimma och b-vitamin till aurora :)

Lite bilder på vad jag handlat på mässan…
- Vitt Kingslandsschabrak från Börjes
- Vitt dressyrschabrak med brun kant från Haglunds
- Vita BR-lindor
- Budgettäcke i flecee från Granngården (60kr!)

- Ett pannband med blå strass
- Ett pannband med vit bling bling
- Ett träns från Börjes i engelsk stil med platt pannband och engelsk nosgrimma utan flärp. Jag har letat efter ett sådant hur länge som helst, och hittade det här som bara kostade 99 kr.

- En blå-gul grimma

Jennifer köpte bland annat ett jättefin blått schabrak och en fårskinnspadd.
vad fina grejor alla köpt på mässan =) sjävl har jag införskaffat lite smått och gott där i Torsdags och idag (lördag)
det blev följande:
en pannborste för bara 5 kr
en bok av Monty Roberts - "Hästarna i mitt liv" 100 kr
1 st Stallmagasinet (nyaste numret, glömde den på bilden) 30 kr
ett Leadrope att ha när jag arbeter med Wilma från marken 50 kr
en ryktsten från Börjes 15 kr
ett träns från Charlies som jag fastnade för =) 299 kr
ett Kingsland-Schabrak från Börjes 200 kr (jag och en kompis köpte varsit)
brodyr på schabraket texten "Who Cares" (Wilmas riktoga namn) 150 kr
massa mat och gott… 200-250 kr
Blev alltså en hel del =) inte riktigt saker som jag planerat men ändå =)
// Alexandra
#114 Ojojoj, du shoppade loss när jag inte var med! 

Jag köpte igår på mässan:
SWF:s jubeliumsbok :)
En welsh bok :)
Fyra transportskydd :)
Två påsar hästgodisar :)
Ett spö :)
Ja, det var allt! :) hehe^^
#115 ja jag gjorde ju det =)
// Alexandra
Var på Horse Show i går och köpte strumpor 14 för 100, jag mamma och pappa delade, dressyrschabrak för 100, hoppschabrak + matchande luva för 400 och broderade sedan på schabraket. Beställde en namnskylt till nya pållen också, den kommer hem om några veckor. Blir inga bilder för jag har ingen kamera :( Men är nöjd med köpen :) Nu ska jag till Hööks och köpa en remontnosgrimma för jag hittade inte en enda på mässan :o Men jag kanske kollade dåligt :P

#111 ett sådant dressyrachabrak köpte jag med ;)

#111 & 120 ett sådant köpte jag förra året på falsterbo:D! Har hållt riktigt bra ;) här rä när ja tävlar div I i det xD
Själ köpte man på mässan int så mkt men;
En namnskylt
Ett Lamicell schabrack
hade jag hunnit hitta en hoppsadel innan så jag visste vad för färg jag skulle ha på läder så skulle ju träns, bröst, magplatta, tyglar osv köpts in men nix har ej hittat ngn än ;(

#121 Snyggt!! Då ska det nog se bra ut på Dite med när det är samma färg på pollarna 

#116 Riktigt fint. Marinblått och vitt funkar alltid.
#121 Ser ut att sitta jättefint på!

#126 Ni kommer vara snyggast på tävlingsbanorna i år! 

#127 Man kan väl hoppas 
#128, 129, 130 Oj, vad grejer du har köpt! Väldigt snygga sådana också! 

Haha ja det blev en del, var preciiiis så allt gick in i bilen med alla resväskor och min kompis shoppade en hel del med
Men jag ångrar inte ett enda köp 
Just det! En sak till jag köpte som jag är jättenöjd med var en mässingplatta som det är ingraverat Josefine A i skrivstil (Sådan man kan sätta på lädergrimma) fast denna ska jag ha på bakvallvet på sadeln 
#133 Haha, det är bra!