Målresultat 2010
Hejsanhoppsan!
Jag vill starta en lite målresultats tråd. Visst har vi en resultat tråd men den känns mer tävlingsinriktad. Jag tycker det är jätte viktigt att framlysa de mål vi klarar med hästarna. Kan ju vara allt från att hästen inte står still, hoppa en viss höjd, ja vad som helst! Skriv in både långsiktiga mål och kortsiktiga.
Så skriv här nedan vad det är för mål ni har klarat och gärna också hur ni klarade målet och vad ert nästa målsikte hamnar!
Jag har nått ett av mina mål, vilket var att hoppa mer än 1 m och kunna hoppa utan att känna sig osäker. Det klarade jag igår.
Jag har jobbat med det genom att hoppa 10 cm högra varje gång jag känt mig säker på en nivå!
Mitt nästa mål blir att försöka klara en bana på 1 m! : )
#1 åh va roligt :)

#1 Kul, grattis!
Jag har också nått ett mål, att hitta en bra tränare som jag ska träna för! På lördag bär det av för första lektionen ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#3 Så spännande! Du får skriva sen hur det gick! : )

#1 Grattis!
#3 Lycka till!
Mina kortsiktiga mål är att det ska gå bra på helgens hoppträning, och på clear rounden den 21:a. Målet för i år är att hoppa 90 cm clear round felfritt, det tror jag vi kan klara.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Mina långsiktiga mål är att jag ska bli modigare i hoppning. alltså jag vågar hoppa hur högt som helst hemma men inte borta så det blir mkt att åka runt överallt och hoppa =)
och även att bygga mer muskler på exet.
kortsiktiga är väl att fixa sitsen :P
Folk har misstolkat tråden x)
Vi har redan en "måltråd".
Här ska vi skriva ner mål vi ha NÅTT, och hur vi nådde dem och vad vi siktar mot härnäst..
:P : ) Så fel det kan bli : )
Jag var nog också rätt otydligt i förklaringen !
vad kul för er som redan klarat något mål ni satt =)
själv har jag som kortsiktigt mål att Wilma ska bli helt bra i kroppen. efter det blir det till å börja med dressyren igen och förhoppnikngsvis börja tävla igen i hoppning.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
#9 Du förstod inte heller antar jag x)
vadå?? =S
// Alexandra

Haha, jag förstår, tror jag… ska återkomma när jag kommer på något bra mål vi nått. 
#12 Haha va bra! : )
#11 Man ska skriva mål man NÅTT!! inte mål man strävar efter.. finns redan en sån tråd.. : )

Ett mål som jag nått på Kalle är att det går att rida ut på honom själv, det gick när jag köpte honom. Fy, det var myyycket slit, men verkligen värt det!
#14 hur gjorde du för att nå ditt mål?

Jag skrev om det i en tråd på ridsport, men kan ta det lite kort här också.
Jag började med att leda runt Kalle ute i grimma, och det var inga problem alls. Det var när man satt på ryggen som han kunde vägra gå, backa ner i diken och börja ställa sig. Så vi var ute på promenader ca 2 månader för att han skulle lära sig vara själv. När det kändes bra sadlade och tränsade jag och red bara på hemvägen, när han bjöd framåt. Och tillslut kunde jag rida bortåt också. 
#16 Oj va häftigt! Bra jobbat! ; )
#13 jaha xD a ja tyckte de va lite konstigt med två stycken
// Alexandra

Ett mål är som sagt gjort - hitta en tränare jag trivs med! Har börjat rida för Frida Pettersson i dressyren och när jag får mitt körkort ska jag börja hoppträna för Pernilla Berglund! :)
Sedan har jag, förhoppningsvis, *pepparpeppar* kommit fram till ett problem Dite har som och därför varit väldigt stel och ofrivillig. - Munnen. Rids nu på hack och går suveränt bra! Så på Fredag kommer tandläkaren och förhoppningsvis kan vi komma igång på riktigt.
Detta betyder att jag bara har 1 mål kvar, starta en dressyr och en hopptävling. Något som kommer komma när allt stämmer. Vilket jag hoppas blir efter tandläkarbesöket! 

Jag har kommit igång med tränandet jag med, och det var ett av de största målen jag hade - att verkligen komma igång. Ska nog försöka boka in en träning till helgen, men jag vet inte om jag vill dressyra eller hoppa. 

Vill också åka iväg och träna, men alla träningar är inställda pga för mycket snö på ridhustaket. Kan de inte bara skotta av det en dag då? 

#21 Tydligen kostar det en förmögenhet. Jag red i ridhuset idag, och en kvinna där berätta att snöskottningen av ridhuset + stallet hade kostat över 50 000 kr?! 

#22 VAA!?
Det är väl bara att klättra upp på taket och skotta? Det gör dom ju på företag :S

#23 Ja, det går nog, men frågar är om man vågar. 

#24 Sant ifs. Nu har det endå töat rätt mycket här, får väl helt enkelt hoppas att det går bra att rida där snart. Vill bara komma igång! 
men så mycket kan det väl inte kosta??? här har iofs alla skottat själva så jag känner ingen som behövt betala för det. men det kanske var inspektion och säkerhetsgrejor som satte priset??
jag har nått ett av mina mål ifdag =) jag kunde rida dressyr i padocken och det gick för en gångs skull riktigt bra =). målet var att hitta ett bett som Wilma trivs på och igår och idag har jag provat två raka bett. ett med lösa och ett med fasta ringar =) så nu ska jag hppträna med ett av dem på torsdag *nervös* för jag har bara hppat på hackemore senaste året xP
// Alexandra