Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 4164 ggr
HannaT
2010-03-01 23:50
0

OT Inte vacker...

Är det bara Kalle som ser lite "skruttig" ut just nu? 

Min Kalleman är klippt men pälsen har växt en del, speciellt på halsen, och han ser ganska så fjunig ut, haha. Såhär på vårkanten ska Kalle också envisas med att få skav lite här och var, mest vid bogen och där tyglarna ligger. Vackert! Men det allra värsta är nog att han fick något slags utslag på halsen/bogen/bringan ett par månader sedan som dock läkte fort - men håret som växte ut var i en mycket mörkare nyans än på resten av kroppen. Det ser ut som om någon skvätt vatten på honom! Nu längtar jag tills sommarpälsen ska komma… 

Hur ser era hästar ut? Lika vackra som alltid? Eller finns det någon annan där ute som äger en liten skrutt?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

WhoCares-01
2010-03-02 00:14
0

wilma ser verkligen inte klok ut på vintern!!! grå/brun/gul på kroppen istället för den fina gul-guldiga färgen hon har när hon inte är klippt. hon har trollman eftersom jag är för lat för att fläta ner den. sen har hon värme uttslag på ryggen som hon får varje år…

håller med dej Hanna. Nu vill jag ha sommar och fin päls!

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

joooossan
2010-03-02 00:17
0

Dite är faktiskt ganska fin nu, perfekt i hull och klippningen är fortfarande snygg. Dock så fick hon bogskav av BoT-täcket och när jag köpte bogskydd åt henne fick hon skav av det Skrikandes Nu får hon gå utan det helt enkelt! Manen börjar bli lite lång så den måste klippas snart. Men annars, fina Dite, man kan väl inte låta bli att tycka de är vackrast endå? Kyss

#1 Har hon sin fina "sommarfärg" även på vinterpälsen?Förvånad

Josefinejumpforjoy.blogg.se

WhoCares-01
2010-03-02 00:31
0

aa  men lite mattare då bara. den finns kvar på benen nu när allt annat är rakat

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

joooossan
2010-03-02 00:37
0

Okej, Dite byter helt färg ;o

Josefinejumpforjoy.blogg.se

J-Parnebo
2010-03-02 08:14
0

min lilla tjej är finare på sommaren, men hon är absolut inte "ful" nu.
Hon är fin i kroppen nu också, på sommaren blir det lätt att hon blir överviktig , men nu tycker jag hon är perfa. Flört

elinswe
2010-03-02 12:39
0

Jag längtar också till vår/sommar. Min "Surran" har vinterpäls, dock inte så tjock och lång, men ändå. Lång man som borde ryckas nu! Och så lite bogskav på det. Hmm!

LinaN
2010-03-02 13:16
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min är fulsnygg som alltid på vintern. men i år är han snyggare än vanligt, dvs han är inte full med en massa lera o annat skit.

den klippta pälsen börjar växa ut samtidigt som den långa börjat fällas… man ser ut som en brunröd/vit snögubbe när man vart i närheten av harry…

manen har äntligen vuxit ikapp och han börjar se ut som ett kallblod igen och inte en övervuxen ridskoleponny.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Thea
2010-03-02 13:46
0

Tanten var inte heller speciellt snygg när hon åkte till sin nya ägare. Rynkar på näsan

Bogskav (som iof höll på att växa ut efter att jag bytte till mitt Rhinotäcke), halva manen bortnött pga halvhals dygnet runt, skav av förbygeln, skav av den bakre schabrakkanten, skav på rumpan av täckeskanten och så började hon få skav av skänkeln. Det är en ruggig tur att jag känner köparen!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

EelyCortez
2010-03-02 14:06
0

Cortez ser hur vild som helst ut:p, det blir väldigt svârt att fâ honom ren, det kommer vara fram hâr:p

[trollduva]
2010-03-02 14:38
0

adeline är så tråkig i pälsen nu plus att hon har börjat fälla,känns som om hon ska få ett storbad till våren

så här ser hon ut nu

[trollduva]
2010-03-02 14:41
0

och så här ser hon ut resten av året

LinaN
2010-03-02 15:03
0

#10 fast hon ser ju iaf fortfarande ut som en häst :)

[trollduva]
2010-03-02 15:05
0

12#en väldigt långhårig hästSkrattande

HannaT
2010-03-02 17:30
0

#7 Han är ju jättestilig. Skrattande

LinaN
2010-03-02 21:59
0

#14 det är bara som det ser ut ^^

jag tog och drog ett par rejäla tag idag med piggiga sidan av svettskrapan, och det hela slutade med att det låg i princip en halv shettis på golvet, eller ne hel blandrashund om man föredrar det… harry fällde nått så kopiöst på bakbenen så nu ser det ut som om han har anorexia från hovskägget upp till knäna ^^

Alma-G
2010-03-03 17:41
0

#7 Din häst är något av det sötaste jag sett! Älskar stora och kraftiga pållar, så fina :)

LinaN
2010-03-03 20:55
0

#16 Tack ^^ Nu kna man ju inte bar alåta bli o slänga in en bild från förra året :D Där bilden gör honom litet mer rättvisa :D

En tjej som stod i vårt stall innan som longerar för att hon skulle komma över sin rädsla för att longer (hennes häst blev rikstokig och skulle kicka osv när hon longera så hon hade börjat bli rädd för det så fick hon låna harry och jag passa på att fota.)

EelyCortez
2010-03-03 21:14
0

#17, din häst är ju Super söt:)

fridak
2010-03-03 23:30
0

roger har inte så mkt päls men jag vet inte om jag kan säga att han ser vacker ut med skav och en jäkla massa småsår i huvudet… Han fäller iten så mkt heller men jag vet vad jag har att vänta för en gamling i stallet var likadan som "ung" och nu har han värsta ponnyraggen;)

Man kanske får en uppfattning om rogers pälsväxt om man tänker på att klippningen är sedan i november och denna bilden togs förra veckan.

pålle är svettig och grann på bilden;)

Minetta
2010-03-04 09:16
0

min ponny har skav vid sadelgjorden och på bogarna av täcket, så det är ju inte så snyggt men ^^ Hon är absolut finare på sommaren, mera glansig och så ;)

Rynkel
2010-03-04 21:41
0

Min ponny är brunskimmel och just nu på vintern har hon mer brun päls med massor av vita hår i än tvärtom. Dessutom har hon - och jag skojar inte - minst 5 cm tjock päls!

Manen ska vinte ens tala om.. jag har inte klippt den på säkert ett halvår, sen jag fick henne, så när hon åkte ner till skåne någon månad sedan eller en och en halv hade hon säkert nästan två handbredder lång man.

Nu är hon äntligen ohalt så jag ska få hem henne innan påsk och GUD vad jag längtar!

Slänger upp en bild - såhär såg det ut i somras :)

HannaT
2010-03-04 21:53
0

#21 Jättefin! Skönt att inte vara ensam om att ha ett litet troll. Tungan ute

LinaN
2010-03-05 00:24
0

#21 visst är det härligt med brunskimlar? min är mer brun än vit nu också :D

Dagsfärsk bild på mitt yrväder med vinterpäls som bara rasar av honom så fort man tittar åt honom…

Bäverhästen slår till igen!

Rynkel
2010-03-08 15:22
0

#23 Mamma såg en vääldigt lik häst som din någonstans sökande efter medryttare..? Kan det vara din måtro? :p Han är så himla söt!! :))