Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1084 ggr
Thea
0

God morgon 7e mars

Vad händer idag hos er?

Jag sitter och "tittar" på vasaloppet just nu, men funderar på om jag inte ska bege mig ut i köket och baka lite. Sen ska jag ut till stallet och rida stallägarens underbara ungsto. Tror att vi ska ner till ridhuset och jobba lite. Hade jag haft pengar hade jag köpt henne för hon är HELT fantastisk!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

EelyCortez
0

Skulle âkt och rida om det inte vore för regnet, har typ regnat varje dag, (det skall ju vara sol i Spanien)¬¬, hehh, fâr bli data och tv hela dan

J-Parnebo
0

Än så länge har jag vart ute på en timmas promenad med hunden, ska sedan ner och rida till ridhuset med Aurora och jobba henne i dressyren.

HannaT
0

Jag vaknade upp med halsont idag… inte kul alls. Ska dressyra med Kalle i manegen lite senare, men annars har jag inga större planer för dagen.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HumlanochJuvel
0

Nu på morgonen så gosade jag lite med marsvinen och nu springer marsvinen lite :) Sen ska jag ut och rida Juvel lite men ska även rida syrrans ponny Lina Mo lite tror jag :) Det blir nog en uteritt då det är väldigt mycket snö i vår paddock.

LinaN
0

ska ut till stallet på långdag nu…..

ska rida lektion i grannstallet kl 18 så det blir en massa grejjande fram tills dess.

ska börja med att longera harry så han får busa av sig det värsta. sen ska jag ta in honom, låta honom käka middag i lugn o ro, medan jag mockar o grejar. sen fika litet med väninnan som också ska rida, tar med mig kakor ut idag ;)

Sen vid 17 ska vi klä på hästarna och rida bort till lektionen. så har vi gott om "det skiter sig tid" :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

HannaT
0

#5 Lycka till! Glad

LinaN
0

#6 tack.

longeringen blev det inte så mkt av. överallt är det antingen glashalt eller snön har en skare som nästan bär hästen. Så skaderisken vart för stor.

Lektionen gick super trots barbackaridning ^^ tränade på att hitta rätt i vikthjälperna, så kom vi även fram till att jag i höger varv jämnt o ständigt tappar kontakten på yttertygeln. sedan så har jag en häst som maskar massor när man gör skänkelvikningar ^^ så i slutet så började han bli ilsk för att han inte kom undan arbetet ^^

väninnans häst blev så arg när hon fick otydliga signaler att hon lämnade ett hål i ridhussargen.

På vägen hem från stallet så åkte jag av och drog upp min knäskada igen… :/ så nu är knät svullet och eländigt och jag kan varken sträcka ut benet ordentligt eller böja det. och att linda det hjälper föga. det bara korvar sig… så får se om det blir vårdcentralen eller inte.

HannaT
0

#7 Jättekul att lektionen gick bra, men trist med ditt knä. Rynkar på näsan Krya på dig.

LinaN
0

#8 tack. var på vårdcentralen nyss. de mistänker ledbands/korsbandsskada och att menisken kan ha gått åt helvete också. så imorrn är det röntgen och sedan tar det 3-4 veckor innan jag kommer till ortopeden…

tjoho