Angående iFokus-träningen
jag vet inte riktigt hur det ligger till med det här annat än att intresset är hyfsat och att min moster kan tänka sig att hålla i själva träningen.
men jag och Hannybee satt idag på lunchrasten och pratade om det och jag tror iaf inte att vi kommer få ut så mycket av själva träningen… man kanske skulle hitta på något annat istället? som en äventyrsdag?? typ poängjakt, lite god mat, och liknande saker..
självklart skulle det vara kul med en träning också men som jag ser det så måste tränaren känna ekipaget för att kunna hjälpa till och förbättra. och då menar jag er än bara småtips som t.ex. sitt rakare, ner med skänkeln och sådant. därför tror jag att det skulle vara både roligare och mer givande med en äventysrdag =)
va tror ni?? jag vill inte förstöra något. blir de en träning så är jag självklart på =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Tja, jag personligen skulle tycka att det skulle vara jättekul med träning. Var iväg på en helgkurs en gång, och trots att jag bara träffade tränaren 2 gånger lärde jag mig väldigt mycket. Men jag förstår hur du menar.
Om vi får ihop tillräckligt många som vill träna tycker jag att vi kör på det, men självklart kan vi också ordna en träff med god mat och eventuellt någon aktivitet.
Vad säger ni andra?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
haha ja tänkte inte ens på att man lika gärna kan göra båda xP dumma dumma jag =)
// Alexandra

Haha, sånt händer.
Men som jag skrev innan så förstår jag absolut hur du tänker om träningen. Man ska inte förvänta sig att komma dit, träna och sedan åka hem med en perfekt hopphäst - utan det får handla mer om lättare övningar och "finlir" på sits osv.

Jag tycker båda sakerna låter roliga jag =D
Hâller med alla:D, skulle tyckas det var jätte kul med träning om man fâr lâna en häst:)

#5 får man låna häst ? :)
#6, om jag kan vara med sâ skall jag försöka, jag bor ju i Spanien sâ det finns ju inte mycket möjlighet att ta med mig hästen till Sverige när jag Är där pâ loven vara för att ha en träning:)

# 6, 7 Vi får se om det går att ordna - kanske. 
Jag kanske är intressead av att vara med :) Bor i närheten av Landvetter så det är ju också i GBG området. Det beror på när, om mor min är ledig och hon har lust att köra. Men det verkar iallafall som en kul ide!

#9 Vad roligt! Du är mer än välkommen att vara med. 
desto flera vi blir desto roligare är det:D
alla är välkomna =)
// Alexandra
Det låter bra
Då kanske man måste inskaffa en hoppsadel också
… Just nu jagar jag dressyr till att börja med, och den första jag prova låg inte bra under ridning så vi får se.. Han verkar inte ha helt omöjligt sadelläge iallafall.

Jag tycker båda förslgenlåter roliga men jag skulle också ha behov att låna en pålle och det kan bli trixigare antar jag 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Annars, om det inte gA^r att fixa häst till oss som skulle behöva lâna, skulle jag tycka är lika kul att fâ titta pâ träningen och sedan vara med alla och prata om hástar och sânt:)