Hur ofta tränar ni hoppning?
**Som rubriken lyder: hur ofta tränat ni hoppning? För instruktör privat eller i grupp tänker jag på.
**Själv så har jag tränat väldigt mycket hoppning innan, men nu har jag inte gjort det på ca ett år av olika orsaker. Jag har bland annat tränat för min förra stallchef Selina Johansson, Frank Kutscher och Sofie Olausson, och hoppas verkligen att jag snart kan komma igång och träna ordentligt igen.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
tränar en gång i veckan =) varje torsdag för tränare. vi är olika många varje gång men minst 3. det äör min moster som är tränare =). själv tränar hon för "kändisryttare" som petar markne och svante johansson =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Försöker att träna minst en gång i veckan, men har dock inte ngn tränare ännu, men hoppas på att hitta ngn bra!
Har aldrig ridit för instruktör i hoppning med Chikina :P
Men när jag red på ridskolan (slutar till hösten) så hoppade vi ju tillsammans ofta :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
1 gång i veckan brukar det bli. Ibland för tränare ibland utan…
1 gång i veckan minst. Strular något händer det att det blir 2 gånger i veckan. Alltid för tränare.
Hemma kan jag gympa-hoppa ngn gång i veckan.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Jag hoppar väll typ.. 1-2 gånger i månaden.
Om jag tävlar mycket samma månad kanske jag inte tränar alls.
Och om jag hoppar är det bara lite gympa, aldrig för tränare.
För tränare 2 ggr i månaden, varann vecka tillsammans med 2-3 andra. Annars blir det väl en gång i veckan själv, men bara lite smått.

När jag har möjlighet (läs: ridhuskort och dragbil) så åker jag iväg själv cirka 2 gånger i veckan och tränar hoppning 1 gång och dressyr (utan "jox") eller markarbete med bommar 1 gång. Har jag möjlighet att träna för instruktör också så byter jag ut det egna hoppasset mot ett instruktörspass istället cirka varannan vecka.
Några grannar till mig har ställt upp ett gäng hinder, varav några fasta, på en äng några kilometer hemifrån. Det är alldeles lagom att rida dit och träna en stund och sen rida hem. De fasta hindren är inte så höga, men det är alltid nyttigt att träna på lådor, stockhinder och dylikt. De har lagt ut en orange presenning också som vattenmatta, samt en drös "konstiga" saker att hoppa över, så det blir perfekt miljöträning! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Försöker gympahoppa en gång i veckan, pålle blir lite vild om han får vänta längre än så mellan hoppassen 
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Rider i tävlingsgruppen på ridskolan och vi hoppar en gång varannan vecka 
Mvh Ida
www.krusfoto.se

tränar hoppning 1 gång i veckan för tränare xD

Hoppar ca 1-2ggr/vecka, men rider ofta markarbete också 

Jag har en hinderskraj pony så jag släpade alltid fram bommar och små hinder varje gång jag skulle rida och det var ca 3-4 gånger i veckan, nu är hon mycket lugnare med hinder så det släpas inte fram lika mycket + att jag inte har någonstans att rida så det blir bara grusvägar nu som det inte är så bra att hoppa på om det kommer bilar (;
Men annars så hoppar jag ca var 3 vecka för intruktör, men det ska ändras på så att det blir ca 1 gång i veckan.
1 gång/vecka. Tycker det räcker med 1 banhoppningspass med "riktiga" hinder för en klok häst!

Nästan aldrig tyvärr då vi inte har tillgång till ridvolt eller ridhus. Annars hade jag gjort den en gång i veckan.
Men nu efter nyår ska jag börja löshoppa unghästen iaf.

jag brukar hoppa 2 gånger i veckan en gång för instruktör och en gång själv och då gymnastikhoppar jag på låg höjd och tränar dressyr en gång i veckan och hästen håller jätte bra;)
Just nu tränar jag oftast själv en gång i veckan, men ska börja med så fort snön är borta att träna varannan vecka för min tränare och varannan själv :)

Jag ska börja med ca. en gång i veckan nu i början. Nu är det däremot för mycket snö för att hoppa, hon hoppar ju nästan bara vi travar på ett fält pga all snö 
Men såsmåningen, ca. 1-2 ggr i veckan :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Just nu hoppar jag aldrig:( Men det är bara för att jag måste koncentrera mig på dressyren. Ska tävla LA:1 den 28 mars och har aldrig gjort det förut. Hon har svårt för galopp-halt och ryggningar så haha det är därför jag aldrig hoppar Men sen ska jag ta och koncentrera mig mer på hoppning:)
Jag tränar 1 gång/veckan, fast inte på vintern för då hoppar jag inte alls. Men så fort snön smälter så :)
Varannan vecka i hoppspecialen på ridskolan, sen var femte vecka på samma ridskola i den ''vanliga gruppen''
Sen kanske var sjätte vecka eller något sånt på den andra ridskolan jag rider på :P

Hopptränar varannan vecka för Ulf Johansson på medryttarhästen, sen blir det ibland några helgkurser och sånt :)
Cortez brukar hoppa för instruktör en eller två gånger i veckan. men det kan såklart bli lite skutt utan instruktör ochså:)
Hopptränar för tränare ca 2ggr per månad / varannan vecka. Däremellan är det gymnastikhoppning och markarbete. Hoppar sällan några höjder utan kunnig instruktör eftersom att jag har en unghäst (5år).
Men förr då jag hade gammelponnyn så hoppade vi bara för intruktör 1 gång/månad och resten var träning tillsammans med kompisarna. På gott och ont!

Brukar bli en gång i veckan, ibland två gånger. =) (Tränar inte för någon tränare just nu.)
0-3 ggr vecka :)
Det är olika hur ofta jag tränar hoppning.
Under sommartid tränar jag för tränare en gång i veckan.
Annars försöker jag träna markarbete och lite hoppning hemma så ofta jag kan. Dock tränar jag mycket dressyr då jag anser det är grunden till att det går bra i hoppning. Rider också ut väldigt mycket. :)
När det inte går att rida på våran ridbana hoppar jag 1 gång i veckan i ridhuset. Men under sommaren brukar det ibland bli 2 gånger i veckan så ca 6 gånger per månad :P
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus