Har ni martingal när ni hoppar?
Som rubriken lyder… Har ni martingal (/förbygel med martingal) på era hästar när ni hoppar?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag har aldrig det på Kleo. Har haft det kanske 2 gånger, bara för att testa ;)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Nej, har aldrig det på Juvel =)

Nej, jag har inget som helst problem med att Kalle drar upp huvudet - tvärt om. Skulle behöva ha bocktygel på honom ibland, haha.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Ibland, beror på vilken häst jag hoppar, men den jag tränar med förtillfället måste jag ha det på enligt ridskolan. Men fattar inte varför. Hon går ju nästintill på tigeln ända fram till hindret :P Hon har aldrig pullat elr slängt med huvudet :/
That that don't kill you can only make you stonger
Ibland har jag det på Aurora, oftast har jag inte det. hon drar upp huvudet, men inte så att hon skulle nocka mig med huvudet :)
Inte pâ Cortez, pâ en annan häst jag red hade jag det ibland, det beror pâ hästen:)

aldrig, behövs inte :)
nej, känns inte riktigt sjysst eftersom jag har hackemore sen behövs det inte =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
På min förra hade jag förbygel men inte martingal. Jag upplevde det som att jag fick fram näsan bättre utan martingalen. Upplevde inte heller att jag behövde den.
På "min" nya jag rider så tvivlar jag starkt på att martingal är nödvändig. Däremot "bocktygel", fast det är inte så farligt. Han skulle aldrig med flit slänga av sin ryttare och skulle ryttaren trilla av så tar han fram stora skäms-kudden. Han är så söt!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
behövs inte på min fjant.
har avtagbar martingal till bröstan, men som sagt den behövs inte.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Beror på vilken häst jag hoppar, men den jag rider mest har det vid all ridning.
Ja det gör jag. Pålle slänger gärna upp huvudet. Tränar på att han ska gå lägre med huvudet så jag hoppas kunna ta bort martingalen så snart som möjligt. Men just nu är den nödvändig så då använder jag den!

Ja, min medryttarpålla blir lite ivrig ibland o slår upp huvudet. Skönt att veta att näsan är säkrad… Rider aldrig med den annars

äger ingen martingal och behöver ingen till pålle heller.