Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1709 ggr
LinaN
0

Löshoppning x3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Igår löshoppade vi Harry, stallets nyaste häst Mambembe XX och Nattfågel XX (glömde kryssen i filmen…. *skäms*)

Med Harry startade vi på 40-50-60 och sista hoppsekvensen så vart hindrena 10-70-100.

Mambembe är galoppör som vart av banan i lite mer än ett halvår, bara gått steplechase ett par gånger så hoppbommar vart något helt nytt.

Nattfågel fick upp ett jävla tempo och vart heltokig! hon låg ner i kurvorna och bockade och hade sig (tyvärr fick jag inte med det på bild)

Framförallt så är jag så sjukt stolt över Harry som bara flyger över 100m som ingenting. Han kommer igång så fort hindrena blir över 70 cm. Då tycker han det är lönt att ta i. Huvva, jag har en häst som vill gå 100-hoppningar *rysa*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

EelyCortez
0

Duktiga harry:), kul att det gick bra;)

HannaT
0

Åh vad fin han är! Syns att han tycker det är kul. Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

LinaN
0

hittade denna bilden. ingen bra men man får ju ett hum ^^ från första löshoppningen från 08. :D

ingen vidare teknik ^^ han i princip trillade över hindrena och landade på fötterna ^^

LinaN
0

Till detta :D

klippt ur filmen visserligen men man ser att tekniken har ju klart förbättrats :D

J-Parnebo
0

ojoj, vilken snygging. syns att han tkr det är roligt Flört

HannaT
0

#4 Riktigt fint! Harry blir dessutom bara snyggare och snyggare, vad har du för knep?!

LinaN
0

#6 knep? jadu… *flina*

jag borstar inte varje dag, jag ger bara 12 kg hö per dag och minimalt med kraftfoder (lusern, mineraler och linklipellets, kalk, B-vitamin för pälsen såhär års och så 1 msk salt/dag), mest bara så han har något i krubban så det skramlar. Rider ut mycket i skog och mark. är i ridhus 2 ggr/månad.

Sen skrotar han mestadels i hagen och härjar med sin fullblodspolare (mambembe i filmen) och annars så flörtar han med Nattfågel.

Så jag vet inte ^^ massor av kärlek kanske?

Ska hälsa honom att du tycker han är snygg ^^ han kommer bli odräglig alldeles säkert! :D

Fiona
0

Vad härligt det ser ut Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

HannaT
0

#7 Ska pröva detta. Flört Jag ryktar och pälsglansar allt jag kan, men Kalle blir inte finare i pälsen för det. Sanningen är att han ser hemsk ut nu på vårkanten, tyvärr.

LinaN
0

#9 ibland är det så att man förösker förmycket helt enkelt ^^

Ska rida lektion på söndag, ska se om man kan få nån "dum jäkel" att åka dit och filma :D Blir markarbete med bommar, så vet inte om man vågar posta det här då?

Hannybee
0

Ser jättefint ut! Och haha, jag älskar kommentarerna som är till videon… Ser ut som det är precis vad hästarna tänker! Skrattande

HannaT
0

#10 Klart du vågar! Skrattande