Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikett: hopphästar
Läst 4791 ggr
J-Parnebo
0

Hur högt brukar ni trav-hoppa?

Som skrivit, hur högt trav-hoppar ni era hästar?
Skriv gärna hur stor hästen/ponnyn är!

J-Parnebo
0

Aurora som är 150 cm brukar jag travhoppa upp till 70-80 cm, 90 och uppåt hoppar jag i galopp- :)

halludu
0

Jadu ingen aning : P inte tänkt på.. Men jag brukar nog travhoppa endel hinder upp till 80 cm, men oftast hinder runt 60 -70. 90 Hoppar jag i galopp.. Min häst är 162.

WhoCares-01
0

har hoppat 1 meter i trav. lite balansövning på träningen ibland =) men det bruker ligga på 70-80

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

joooossan
0

Det ligger på ungefär 70-1m :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

HumlanochJuvel
0

Har en C-ponny på 135 cm och henne har jag travhoppat ca 65-70 cm(men jag brukar inte göra det, har bara hänt en gång.) Brukar inte travhoppa men ifall det blir så som det blir ibland (men inte så ofta) så är det på höjden 40(eller lägre) till ungefär 50 cm. Har inte riktigt tänkt på det men hoppar nästan alltid i galopp men ibland kan det bli något travhoppTungan ute

joooossan
0

Oj vad klumpig jag är. Såg inte trav innan.. Men ca. 70-80 och då är hästen 153-155 ungefär :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

halloonsodaa
0

Min häst är 165 cm och hittills har jag travhoppat 80 på henne:) Men det är skönare att hoppa i galopp i den höjden tycker jag:P

på en hoppträning jag var på förut så var det en c-ponny som hoppade 110 i trav! Jag vet inte hur stor den var men det är ju rätt högt;)

JenniferH
0

Jag brukar nästan aldrig travhoppa, men om jag gör det så är det max 80 cm. Min häst är 178 cm :)

kudden
0

Jag travhoppar varje dag;) dock rider jag ca 30 olika hästar under en veckas tid… Höjd varierar ju beroende på vilken funktion jag vill utnyttja. Dock har jag en 7-årig tävlingshäst som är livrädd på framhoppningarna. Det är rent av livsfarligt att galopphoppa honom på en framhoppning och han kan utan problem trava emot en oxer på 140, dock blir sista steget i galopp då=)

emmahagstrom
0

Kanske upp till en meter, något tillfälle lite högre. Hästen är 166 cm hög.

Thea
0

Höjden beror på vad vi tränar och vad vi är ute efter! Travhoppar vi är det alltid en travbom innan hindret. Ofta stannar vi på ca 1,10 vid travhoppning. Hästen är ca 1,63.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

[chriistina]
0

Travhoppar upp till 50/60cm. Sen kommer jag ur balans om vi hoppar högre i trav och då sätter jag även ponnyn ur balans. Hon är en maxad c-ponny.

L00ttz
0

kan travhoppa upp till 120 med min häst han e ju travare:p så traven e lättare för honom än galoppen att hoppa i :p

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

EelyCortez
0

Cortez och jag hoppar normalt runt 70cm i trav:) han är en stor C-ponny

Fritiofsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man han nästan hoppa hur högst som helst i både trav och skritt det gäller bara att ha sin häst samlad och att hästen har ett bra tryck från baken.

http://systrarnafritiofsson.blogg.se/

Minetta
0

jag travhoppar inte så ofta, men när jag gör det så blir det väl kanske runt 50 cm? Då är hästen 153 cm, och ponnyn är 148 cm.

HannaT
0

#15 Vad dina ni är! Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Peppe
0

jag brukar inte hoppa så ofta, än mindre travhoppa. brukar mest bli trav in mot studs o liknande.

men det högsta jag travhoppat är 110, på min d-ponny. då fick man hålla i sig =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Zaphix
0

Jag travhoppar nästan alltid, är hopprädd och känner att både jag och hästen har mer koll i traven. Travhoppar upp till 70 cm, vågar inte hoppa högre.. :)

Hästen är en varmblodstravare, och väljer gärna traven. Löshoppar han hoppar han alltid i trav, har travhoppat 120 löst. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

GBusiness
0

Travhoppar ca 50 med c-ponny :P:)

Faidra
0

50-60 i trav tror jag :P

Tror inte jag har travhoppat högre (vad jag kommer ihåg) och jag har hoppat allt från b-ponny till 170+ häst :)

ZipZ
0

Vågar knappt hoppa :D haha! men det ska det bli ändring på ;)

Har hoppat 50 i trav med Musse (155cm), gick inte så bra, han tyckte de va roligt å jag flög av…

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus