Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 4756 ggr
HannaT
0

Vilka har du tränar för?

Jag skulle helt enkelt vilja veta vilka tränare ni har hoppat för.

Snälla, inga diskussioner om vem som är bra eller dålig. Det får man prata om via PM. Vi underviker att prata om privatpersoner på forumet.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HannaT
0

Jag har hopptränat för Selina Johansson, Sofie/Sophie Olausson och Frank Kutscher.

MLphoto
0

Thomas Nilsén, Erik Berggren och Mats Torstensson är väl de som rätt många känner till. I övrigt har jag hoppat för lite ridskoletränare, har inte namnet på alla.

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Sunshiine
0

Jag har tränat för: Niklas Parmler, Anna Emanuelsson, Selina Johansson, Sophie Olausson, Rickard Rådås, Robin Ingvarsson, Anneli Ingvarsson ( skall efter lovet börja träna för Maria Ingvarsson), Cecilia Rahn.

Tror det var alla:)

[MajaWrangstadh]
0

I Sverige: Lotta Wahlborg, Ann Olofsson (många fler egentligen men främst dessa). Ann är så sjuuuuukt bra, helt min typ av tränare! Saknar!

I Schweiz: Felix Graf, Nathalie Topalovic. Bra tränare båda två men inte riktigt min typ tyvärr, har sjukt svårt att hitta tränare här nere eftersom inte många alls pratar engelska. :/

HannaT
0

#4 Låter knepigt… Obestämd Det är jättesvårt när man inte förstår vad tränarna menar. Frank Kutscher pratade ju en blandning mellan svenska/tyska/engelska.

[MajaWrangstadh]
0

#5 Eller hur :/ Engelska har jag inga problem med och visst förstår jag lite tyska, men en HEL lektion på schweizertyska skulle jag aldrig förstå! :|

cillaw
0

Jag har tränat regelbundet för Daniel Svensson, Robert Fritz, Michael schultz, Peter Eriksson, Piia Pantsu, Lotta  Björe,  Sylve Söderstrand,  Louise Haaga.    sedan har det varit många flera enstaka gånger

Ahnna
0

Jag har inte tränat för någon "kändis", men har jobbat som stallpersonal hos flera kända och duktiga ryttare. Det kan vara nog så lärorikt!

Jag började träna för Leif Hörberg (Sandviken) för snart 15 år sen och lärde mig massor av honom, men de senaste åren har jag tränat mest själv. I våras tränade jag en del för Thomas Lennholm (Gävle) och skulle gärna fortsätta med det, vi får se hur det blir. Han är väldigt duktig på att matcha rätt ekipage med rätt hinder, eller hur man ska säga. Han låter inte alla hoppa exakt samma, utan höjer och sänker beroende på hur vältränat ekipaget är för stunden. Är man inte igång för en viss höjd så spelar det ingen roll om man har hoppat det tidigare, han låter en inte hoppa den höjden förrän hästen är mer tränad. Sånt saknar jag hos andra tränare, som för det mesta verkar mer intresserade av att ekipagen ska komma högre och högre hela tiden, även om man har haft en paus ett tag på grund av t.ex. skada.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SofiaGenne
0

Jag har tränat för flera, men några är Maria Holmén, Robin Ingvarsson, Annelie Ingvarsson, Mia Ingvarsson & Amanda Eriksson.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

elinswe
0

Pontus Westergren på den tiden jag red D-ponny. Vet inte riktigt vem jag ska börja träna för nu med mitt halvblod. Får väl testa mig fram! :)

SSAA
0

rider för Robert Fritz i gamleby

WhoCares-01
0

inte tränat för någon kändis än. min moster är dock utbildad b-tränare så henne tränar jag hoppning för å dressyr tränar jag för en som heter Marita. jätteduktiga båda två =). ska förhoppningsvis snart träna ett par gånger för Svante Johansson (som min moster tränar för)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

HannaT
0

#12 Spännande med Svante-träningen. Skrattande

WhoCares-01
0

#13 verkligen =) brukar vara med å titta å man lär sig alltid något =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

JoyBysen
0

Alexander Zetterman Skrattande Och Satu Liukkonen, kommer inte på någon annan speciell nu. Min tränare som jag alltid tränar för äger en hingst som står hos Jan Brink på Tullstorp, Flash Dancer. Haha ;)

Lellson
0

Har mi egna hästar?

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

Lellson
0

Ops, det ska stå ''ni'' istellet för ''mi''

Union J and Jedward

bacchus
0

Eva Koppfeldt, Hans Delling, Jarle Grönhaug, Maria Grane, Anna Wemlerth, Agneta o Björn.

HannaT
0

#17 Jag tror att de allra flesta i den här tråden tränar med privathäst, ja. :)

Lellson
0

Lyckos er!!

Union J and Jedward

Alma-G
0

#15 Åh, orättvist -.- Jag älskar Alexander!

Lellson
0

Jag vill ha en häst

Union J and Jedward

JoyBysen
0

#21 Han är min Kyss Flört Fast han skrattade åt mig när jag ville ha hans autograf, Hahah. Men fick den iaf Glad

Lellson
0

Vad heter era hästar?

Union J and Jedward

HannaT
0

Piron02
0

Alexandre zetterman (:

Alma-G
0

#23 Du, akta dig.. Någon dag är han kidnappad ^^

J-Parnebo
0

Jag har tränat för Alexandra Wennergren och Anna Emanuelsson :)

niare
0

Marina- hon var hästskötare åt linda algotsson på OS dock är hon tränare också riktigt sträng men bra

emmahagstrom
0

Just nu tränar jag för Thomas Torgersen (f.d. sportchef på ridsportsförbundet) och Cattis Hadin. Åker också regelbundet på träningsläger hos Louise Haaga.

Andra som jag tränat för är Thomas Hammar, Arnold Assarsson o ett antal mer okända.

marinelady
0

Hm då ska jag skilja mig ur mängden som inte äger en häst och har inte gjort sen jag var 16. Har tränat hoppning för Robert Fagan och hans syster Laura Fagan, Hans Delling, Charlotte Göransson och Tina Lundin.

Har också ridit för Maria Gretzer på clinic.. men det kan knappast räknas.

Fiaa2
0

Hittils har jag bara tränat för Ulf Johansson en gång, men i helgen blir det för Micke ? och på sportlovet blir det för Bernt ? (:

Fritiofsson
0

Jag tränar regelbundet för Tobias Grönberg (riktigt bra) sedan så har jag tränat hos andra tränare som Niklas Arvidsson, Henrik Wahlert, Ulrika Ekman och KG Svensson. Jag rekomenderar alla dessa tränare de e värkligen super bra.

/ Fredrika Fritiofsson

halloonsodaa
0

Jag har tränat för Mikael Carlstedt, JennyMy Borgman och Lotta Björe (!)Glad