Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopptävling
Läst 1362 ggr
halloonsodaa
0

Funktionär och motivation

Imorgon ska jag vara funktionär på en hästhopptävling på Jälla. Jag tyckte det skulle bli jätteroligt tills jag fick reda på att jag börjar kl 7Gråter  Jag är alltså tvungen att gå upp någonstans mellan kl 4:30 och 5:00….. Jag förstår inte, varför kan inte dem som bor nära ta dem tidigare tiderna så kan dem som bor längre bort ta dem senare tiderna?

Sen måste jag skriva av mig lite. Många vet vad som har hänt i vårat stall, ett dräcktigt sto med livmodersomvridning och matvägran osv. Nu när hon har börjat äta, har hon fått FÅNG! Min motivation inför hästar är just nu nere i helvetet men där är det väl åtminstonde varmt och skönt för här hemma så blåser och regnar det hela dagarna. Dessutom så har vi fått en sjötomt! Min motivation att få ut mitt arsle och rida är bara som bortblåstRynkar på näsan Någon som har något förslag på vad man kan göra för att få upp motivationen lite?

sallberglina
0

Pausa lite från det du kan med hästarna och försök göra något roligt i stallet, som du vanligtvis kanske inte gör. Ex. påskpynta som jag gjorde eller rensa ut gamla saker och sälja.

Det är svårt när motivationen är på botten. :/ Man får ändå försöka se det roliga i det hela och bygga på det.

HannaT
0

Jäklar vilken otur du ska ha! Rynkar på näsan 

Jag tycker att du ska göra så lite om möjligt när motivationen tryter. Det går inte att tvinga fram glädjen, och då tycker jag att är det bättre att helt enkelt ta det så lugnt det går - ta en paus i den mån det går. Hästar mår inte dåligt av att få vila ett tag, och man är inte en dålig hästmänniska för att man inte alltid har lust att vilja rida. Om du nu ändå vill rida tycker jag att #1 gav dig bra tips: gör sådant som du i vanliga fall brukar tycka är riktigt kul.

Ännu en gång: Hoppas att det löser sig för dig och stoet!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

EelyCortez
0

Stackars dig:(…, men tänk pâ alla fina hA¨starna och hur kul du kommer att fâ imorgon:)

halloonsodaa
0

Tack för tipsen och såGlad Jo idag var jag i ridhuset efter jag kom hem från Uppsala och red dressyr, något som jag verkligen älskar. Och det gick jättebra, hon fick världens steg och då blev det lite bättre. Funderar på att hoppa någon gång den här veckan också så det blir lite variation.

Jag tycker det är jätteroligt att rida ut också men vi har bara en ridväg och den går fram och tillbaka, vilket inte är så jättekul om man rider den 3-4 dagar i veckan. Man tröttnar rätt lättObestämd

HannaT
0

#4 Härligt. Låter som en bra idé med lite hoppning. Oskyldig

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

halloonsodaa
0

#5 Ja tyvärr är ju jag lite hopprädd och min häst detsamma men det är roligt när man väl har kommit över hindretGlad