Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 1017 ggr
HannaT
0

Goddag 24 april

God dag på er allihopa!

Hur är det med er? Vad händer idag?

Vi har en liten pojke på besök här hemma hos mig, så jag ska ner och leka med honom en stund. Och senare ikväll ska jag iväg till stallet och rida en tur på Kallemannen. Har inte bestämmt vart än, men kanske det blir lite dressyrarbete i paddocken.  

Idag har vi förresten superfint väder här i Göteborg. Hur är det hos er andra? Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

ZipZ
0

Här nere i blekinge är det sol och det är varmt! :)

Man blir så pigg!

Ska snart hem till mina föräldrar å hälsa på, sen runt 6-7 tiden blir det att åka till hästen :)

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

WhoCares-01
0

soligt men det blåser kallt här i onsala =/

var i stallet runt 10 och mockade och red å allt runt om. wilma var jätteduktig i padocken idag och jobbade fint =) förutom när hon blev lite sur på mig och sparkade ner en planka från staketet xP så det blev till att hitta en lika bred vitmålad planka och såga av den till rätt längd =) så det blev lagat iaf. efter det så putsade jag sade, träns, magplattan och sadelgjorden inför morgondagens hoppträning =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

halloonsodaa
0

Här i uppland är det sol och värme!:D Tyvärr ligger det fortfarande kvar en del snö från häromdagen :( Synd att jag är förkyld så vill inte rida. Dessutom så har jag såå mycket att göra i skolan just nu så hinner knappt göra något annat än att plugga. Men det är sista terminen sen kan jag rida hur mycket jag vill utan att plugget kommer ivägen:D

[trollduva]
0

vi har idag släppt hästarna på bete,dom blev så lyckliga och sprang omkring som galningar med svansarna rakt upp i luftenSkrattandeoch jag glömde givitvis min kameran hemma i hallen så det blev inga betes släpps bilder från i år=/

solen skiner,inte ett moln på himmlen och 15+ i solen,kan inte bli härligareGuld i mun

ZipZ
0

#4 oj redan släppt dom på bete? Dag och natt? :)

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

[Nesslan]
0

Här på skolan har det varit lokal hopptävling. Jag har stallet i helgen så jag har hunnit kolla lite. En tjej ramlade av och blev trampad på bröstkorgen, tror inte hon hade väst på sig. Så ambulans + helikopter kom men hon åkte med ambulansen och den hade inte så bråttom så jag tror och hoppas att det gick bra för henne. Otäckt när sånt händer.. Uppmärksamade också att det endast var ca 50% av ryttarna som hade säkerhetsväst. Förstår inte varför man INTE har det? För mig är det en självklarhet iallafall, men alla får ju tycka som de vill.

HannaT
0

#6 Usch vad obehagligt… Förvånad Ja, det där med säkerhetsväst är ju något man kan fundera på mer än en gång. Jag kan erkänna att jag själv alltid rider utan.

[Nesslan]
0

#7 Jo visst får man en tankeställare, speciellt när det händer så nära en. Läste om en tjej i ridsport, som hjärtat hade stannat på. Minns inte vad hon heter. Vi håller ju på med en farligt sport, tyvärr.

HannaT
0

#8 Jo, jag minns det, det var ju inte allt för länge sen. Tjejen blev sparkad i bröstet var död i 17 min innan hon återupplivades av en läkare som råkat sitta på läktaren. Snacka om tur! Man ska inte tro att man är odödlig… Obestämd

[trollduva]
0

5#japp,ingen störe skillnad för hästarna dom går ju på lösdrift=)vi har inte så mycket val heller då hagen används som parkering till veteranbils träffar nu ett tag framöver=/

EelyCortez
0

Red dressyr med Cortez, och red ett sto i ett annat stall… der ingde och frâgade om jag ville testa henne;)