Din förebild
Har du någon förebild inom ridsporten? Vilken ryttares ridstil skulle du tex vilja ha? Vems vinnarskalle?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Jag tycker att de är svårt, men jag skulle nog vilja ha Abdulla's vinnarskalle kombinerat med Rodrigo Pessoas jättefina ridstil! Fast Rolf-Göran är också en himla bra förebild ridmässigt.
Hm, svårt.
Skulle vilja ha min handledares ridstil, Birgitta Wallenstam och ha hennes dotters vinnarskalle oh min förebild är nog Rolf Göran Bengtsson :)
rolf göran är bäst! de enda som kan mäta sig med honom vad gäller ridstilen tycke jag är Ehning och möjligtvis Ludger Beerbaum.
inom dressyren så är det väl Brink antar jag =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Jag diggar Svante :)

#4 Jag gillar Svantes ödmjukhet. 

Roffe o Ening står högt på min lista. Att rida så mjukt o så förljsamt i ALLA lägen… det hade varit ngt!
Ehning är en stor förebild. Han visar gång på gång att ingenting är omöjligt, ffa när det gäller! Tycker dessutom han har en mycket bra ridstil och samarbete med hästarna.
Kürten för att hon ofta, ofta ger hästarna credit och påvisar att de har en stor roll i hennes framgång.
Sen måste jag ju säga Roffe pga sin otroliga förmåga att fokusera och inte påverkas av omgivningen. Han har också en otroligt trevlig ridstil!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Ehning är min förebild inom hoppningen, även Roffe på ett litet hörn =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Rolf-Göran, men även Edwina Alexander & Jessica B(stavingen på efternamnet är svårt :p ) är duktiga!
Men även Maria Gretzer, för hon började på ridskola!

RGB, Ehning för att de rider så mjukt och följsamt. Edwina också 

Dressyrare som jag är så är min förebild Jan Brink:) Men inom hoppning, definitivt Rolf Göran:)

Oj jag har en förebild sen Gymnasiet, vårandressyr ridlärare där Maud Delling, helt stenhård och tuff dam, vi började inte få beröm förrän efter kanske 6 månader, hon var näst intill elak och många tyckte hon var för mycket. För mig var det grymt givande, när man fick beröm så var hon ju ärlig och verkligen tyckte det.
Kommer ihåg när hon sa till en tjej att om hon gjorde om det där så skulle hon aldrig mer få sitta på en häst…jisses man hade respekt för den kvartslånga damen och lärde sig jätte mycket.
Min fórra tränare Sandras sits.:D
Nâgon känddis… RGB eller Jan brink