Studentskiva
Jag vet att det här inte handlar om hästar direkt men jag går ju i alla fall på en hästskola^^ Nej men jag tycker man brukar få bra råd här så jag vänder mig oftast hit:)
Nu är det så att min klass ska ha studentskiva den 19 maj och vi ska sälja 4 eftersläppsbiljetter och 3 middagsbiljetter/var. Vissa har inte fått sina biljetter sålda alls medan vissa har. Vi fick biljetterna för 2 veckor sedan och pengarna ska vara inne på tisdag. Nu har de sagt att dem som inte får sina biljetter sålda måste betala biljetterna med egena pengar. Vilket skulle betyda ungefär 1400 kr.. Jag säger att vi ska dela på kostnaden som saknas och betala lite ivar men det tycker inte dem.
´Hur skulle ni göra om klassen inte ville lyssna? Jag har blivit av med mina biljetter men vet tjejer som inte har blivit av med några alls. Tycker det är en jättetaskig fördelning. Vilken student som har häst vid sidan av har råd att lägga ut över 1400 kr på en kväll?
Tacksam för svar:)
vilken trist inställning din klass har måste jag bara säga! (dom som är emot förslaget alltså) det är ju självklart att alla ska få samma pris! men då undrar jag bara… vad är det biljetter för som ni säljer?
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Det är biljetter in till studentskivan:) 350 kr för middagen och 80 kr för eftersläppet. Vi måste sälja ett antal biljetter för att betala in till de som har lokalen. Vi ska betala in 30 000 kr och då får vi mat, lokal, väktare och bartender.
Någon som vill köpa biljett är välkommen att skicka PM till mig^^ Jag bor i Uppsala, haha så alla kanske inte kan komma:P
TS, egentligen så kan ingen bli tvingad att betala om de inte skrivit ett kontrakt… Jag tycker det verkar som en väldigt dålig stil!
Alla får ta ansvaret för att försöka sälja biljetter - några kommer alltid kunna sälja fler än andra och då är det ju bättre att man säljer så många man kan egentligen.
Hade jag varit du hade jag gått till klassföreståndaren eller ev rektorn om ingen annan lyssnar och berätta hur det ligger till. Det är ju inte så att de som är lite "reserverade" och kanske inte har så många kompisar ska behöva betala för det.
Att dela kostanden som blir kvar på hela klassen är ju självklart för mig då det var ett gemensamt beslut som togs inom klassen och ingen ska behöva betala mer eller mindre än någon annan.
Hakuna matata!

#3 Jo men det är ju klart att alla har försökt att sälja sina biljetter men många har inte råd att komma.
Tack för tipset, jag ska prata med dem imorgon igen så får jag se vad dem säger.
Sen har ju en klasskompis skrivit på ett kontrakt så vi är liksom fast vid det men man måste ju planera lite bättre än vad dem som har hand om det gjorde.
#4 Ja ok är det påskrivet så är det ju så, men att man själv skulle behöva tycker jag är vansinne. Gör det du kan för att dela ut det på alla i klassen istället =)
Hakuna matata!