Lite hjälp här tack*byte av stallplats*
Igår så frågade min tränare om jag ville stalla upp aurora hos henne ett tag , så att jag kunde komma igång och hela tiden få den hjälpen som jag och aurora behöver.
Isf skulle hon stallas upp från den 7 maj - 27 maj.
Det som är plus med att ställa upp henne där är:
Tillgång till ridhus,paddock, riktiga hinder, grymma klättervägar i skogen, terräng bana i skogen och mysiga skrittvägar.
Det som är minus är : Tar en timma för mig att åka dit , kommer kosta nästan dubbelt så mkt som det gör där jag står nu, deras hästar kommer in 15-16 tiden och går i grushagar. Aurora är van att komma in 20 och att gå i en stor gräshage.
Vad skulle ni ha gjort?
Behöver masaa tips och råd, för jag vill stalla upp henne där, men ändå inte.
Det är svårt.. det är väldigt långt med en timme till stallet.. :(

Jag hade inte flyttat dit. En timme blir 2 när du ska hem igen, och det blri väldigt mycket stillastående för hästen om den ska ut i liten grushage och stå inne resten av tiden.

Jag hade inte flyttat, jag tycker det skulle ta alldelles för lång tid:/ Då kanske det är bättre om du kanske kan åka dit 2-3 gånger i veckan för att klättra/ rida i ridhus? Så gör vi:)

Jag hade inte flyttat, jag tycker det skulle ta alldelles för lång tid:/ Då kanske det är bättre om du kanske kan åka dit 2-3 gånger i veckan för att klättra/ rida i ridhus? Så gör vi:)

Jag hade nog flyttat eftersom det är en begränsad tidsperiod. Om du har råd så är det ju en bra investering för din och Auroras utveckling! Sedan så låter 1h väldigt mycket, jag pendlar 1-1,5h till stallet flera dagar i veckan samt 1h till skolan så pendlingen lär man sig. Tycker själv inte att 1h är speciellt långt, man hinner koppla av och ex. sova en stund så att man blir mer effektiv sen. Om jag varit i din situation skulle jag def. flyttat den tiden, ni vinner båda på det i längden!
Jag tycker plussidan överväger minussidan. Restiden skulle jag inte tycka var jobbig under en så kort period och att priset dubblas tycker jag är helt rimligt eftersom du får den hjälp du behöver och har tillgång till flera bra träningsmöjligheter som du skrev om. Ska du resa till din tränare en eller flera gånger i veckan (eller hur du brukar göra) så är vl inte det så billigt? Med tanke på bensinkostnad, transporthyra, träningskostnad, anläggningsavgift och så vidare. Hästen står nog ut med att gå i grushage i knappt tre veckor, den kommer nog ha fullt upp med sina nya hästkompisar ändå. Det enda du kan göra är att tänka igenom det och välja det som känns bäst för stunden.
Jag har nog inte så mkt problem med att det tar en timma att åka dit, är en sån människa som har lätt att slappna av och älskar åka buss längre sträckor. Skulle ju även kunna plugga på bussen.
#6 Vi brukar åka till henne en gång i veckan och träna iaf, om jag står där så tränar jag minst två ggr i veckan :)
Jag vet faktist inte… vad känner du själv?
Lycka till:D
Okej, då får du känna efter det kostnadsmässiga om allt annat är bra. Jag ser det som en stor träningsmöjlighet och skulle tackat ja om jag fick den chansen. :)
När jag läst alla kommentarer här ovanför så ändrar jag mig.. har du kvar din nuvarande stallplat soch det bara är en period, så go for it! Träning två dagar i veckan är ju bra och då kan du även få hjälp och tips gratis av din tränare om hon ser något du ska träna på :)
#8 jag har ingen aning vad jag känner,önskad att aurora kunde säga vad hon ville.haha :p
#10 ja,min stallplats har jag kvar ändå :) det är ju det som känns bra att jag kan få tips och råd hela tiden fast att jag inte ens har någon lektion. :)
Jag tycker definitivt att du ska ta chansen, ni kommer utvecklas så mycket på den tiden och jag tror Aurora klarar en omställning med hag-tider ett litet tag, så blir hon ju glad när hon kommer hem igen!
tycker du ska flytta henne, när det ändå är ett så pass kort tag hon ska stå där :) när du får så mycket hjälp och tillgång till så mycket mer tycker jag att det överväger den andra . Eftersom det är så kort tid såklart ! (:
Har du råd och möjlighet att åka med buss/tåg (så man kan sova/läsa samtidigt) tycker jag du ska ta chansen. Att hästen inte får vara ute så mycket osv är ju inte hela världen när det bara är 20 dagar - ni vinner ju mycket mer på det i längden! =)
Hakuna matata!
Tack för tipsen! Men det blev tyvärr ingen flytt ändå. Troligen några veckor i sommar istllet! :)