Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettom-hästhoppningifokus
Läst 4064 ggr
J-Parnebo
2010-05-14 20:46
0

Presentationer

Har blivit så många nya medlemmar här på sajten,
så startar en ny presentation tråd eftersom jag inte hittar den gamla heller. Men skulle vara kul om ni berättade lite om er själva. Skadar inte om ni skickar med en bild på er :)
Te.x

• namn,ålder, vart man bor
  • vilka djur man har
  • intressen
  • va man fick hästintresset ifrån
  • egen häst,medryttarhäst,sköthäst?
J-Parnebo
2010-05-14 20:52
0

Jag heter då Jennifer, är Medarbetare här på Hästhoppning. Jag fyller 17 år i höst och bor lite utanför göteborg med min familj och mina djur.
Här hemma har jag ; tre katter, en hund, en papegoja och en liten kanin. 10 minuter från huset står min häst Aurora, har även en ponny som jag har hyrt ut för jag är för stor.
Jag pluggar på ett hästgymnasie och trivs super, lite slappt bara.
intressen är väl promenader med hunden, datan, rida och självklart djuren. Fick mitt hästintresse från min äldre syster, dock är hon inte aktiv längre med hästar. :)
Lite om mig, fråga gärna om ni undrar något!

[trollduva]
2010-05-14 20:59
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag hetter Anna och blir snart 22,bor mitt i skåne utanför en liten by som hetter höör,har en och en halv häst,adeline som är 21 men som better sig som fyra^^och tara som är tre och ska ridas in i sommar,äger henne med en kompis och det är även vi som har fött upp henne

jobbar med inridning,tillridning och försäljning av hästar vilket är ett stort intrese,har ridigt och hållt på medeltid och tornerspel i sex år fofograferar oxå väldigt mycket

är född och uppvuxen med hästar så intreset har alltid funnits=)

en gammal bild på adeline och tara

HumlanochJuvel
2010-05-14 22:06
0

Jag heter Isabelle, jag är 15 år och bor i Borås. Jag har en ponny som heter Juvel och ett marsvin som heter Humlan. Min syster har en ponny som heter Lina Mo och ett marsvin som heter Skuggan. Min mamma och pappa har ett marsvin som heter Kanel och min mamma har en ponny som heter Cayenne. Mina intressen är ridning och hålla på med marsvinen :) Jag är född och uppvuxen med hästar eftersom min mamma köpte Cayenne när hon själv var 13-14 år. När jag var liten så lånade jag och min syster shetlandsponnyer över sommaren. (Jag köpte Juvel 2007 och min syster Caroline köpte Lina Mo 2009.) 

Jag brukar hoppa lite hopp clear rounder på både Juvel och Lina Mo dock. har jag inte varit med på någon dressyr clear round med någon utav dom än men rider såklart dressyr hemma och det tycker dom är jätte roligt. Dom gillar även att komma ut på härliga skogsturer. Min mammas ponny Cayenne rids inte pga. av sin ålder men hon älskar att komma ut på skogs promenader!   

Det var lite om mig :)

(På bilden: Juvel :))

WhoCares-01
2010-05-15 00:12
0

Jag heter Alexandra och har två underbara små hästar som heter Pajas och Wilma.

Jag är 19 år och bor i Kungsbacka utanför Göteborg. Min ponny Pajas fick jag i 11-årspresent för åtta år sedan. Wilma fick jag efter att min andra ponny Robin blev sjuk för ungefär 2 och ett halvt år sedan.

Mina största intressen är fotografi och hästarna.
Mamma har alltid hållt på med hästar och så även min moster. Jag började rida hemma på min mormors gård där jag red min mosters ponny Buster Keaton. Jag var sex år när jag började på ridskolan som vi sedan köpta Pajas ifrån.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

halloonsodaa
2010-05-15 12:39
0

Jag heter Johanna och är 18, snart 19 år och bor utanför Tierp. Jag började rida för ungefär 4 år sedan och det var tack vare min familj som hade två hästar och tvingade mig att flytta ut på landet:D

Hemma står nu 6, snart 7 hästar i vårt stall. 4, snart 5, connemaror då min syster driver en avelsverksamhet, så hojta om ni vill ha ett föl!:D Vi har 1 minishettis som är min egen och 1 halvblod som mamma och jag delar på och tävlar på i dressyr.

Eternity (halvblod)

Ettan som hon kallas är vårt tävlingsto. Vi tävlar dressyr med henne men vi har inte kommit så långt. Hon är utbildad LA dressyr/LB hopp men hon är lite feg vid hoppning och det är jag också så det blir inte mycket av det! Hon är 10 år och ett fuxsto, hon kan vara lite tjurig men oftast så är hon samarbetsvillig.

Vulkanus (minishettis)

Valle är världens gosigaste ponny och han gör alltid sitt bästa. Han är en duktig körhäst som tycket att det är kul att arbeta. Han är 9 år och 76 cm i manken samt fuxfärgad. våren -08 fick han tyvärr fång och har sedan dess blivit ömfotad så jag försöket hitta sätt att arbeta med honom utanför grusvägar.

Brunnbys Moa (connemara)

Hon är 9 år och skimmel. En riktig PONNY och ett riktigt tjurigt sto. Men vi jobbar på det. Hon bröt benet när hon var 5 år och har därför inte blivit så mycket riden. Hon är jobbig att rida men oj vilken hoppteknik!! Skulle ha blivit en riktig pärla på hopptävlingarna om hon inte brytit benet.

Stockmossens Julia (connemara)

Min systers äldre sto, hon är 19 år och skimmel. En underbar häst som är hur snäll som helst. Riktigt pigg att rida, kan bli lite het i galoppen utomhus.

Stockmossens Julietta (connemara)

Är Julias dotter, hon är 15 år och skimmel. Hon är just nu dräktig med Grange flynn sparrow och vi hoppas på ett fint föl efter vad vi gått igenom med henne!

Angelus Oki Doki (connemara)

Min systers åring, han är alltså 1 år och kommer att bli skimmel. Hans hobby är att bita på saker! När vi kommer ut på morgonen brukar det ligga både täcken, grimmor och grimmskaft nergrävt i hans box. Numera hänger vi inte saker på hans box…

Oj vad långt det blev^^ Men det är med de häsr busarna jag ängnar mina dagar:D Jag har inte så mycket annat som hobby faktiskt. Kan tycka det är roligt att fota ibland men hästar är det jag håller på med mest.

Fiona
2010-05-15 21:48
0

Jag heter Jenny och är 17, bor ute på landet cirka 2 mil söder om Falköping.

Jag har två egna hästar, en katt och sju marsvin.

Fiona som är ett shettis sto f.-98 som är född här, jag kör henne bara nu och är iväg och tränar och tävlar lite smått.

Sushi är ett fullblodssto som jag har haft i cirka 3 ½ vecka bara. Ett fuxsto på 166 som är född -99. Utbildad LB/LB. Jätte lugn och härlig & rolig att rida!

Intressen är främst hästar men även marsvin, ställer ut dom små liven och avlar lite smått. Men även kompisar & fester slinker in när det finns tid.

Hästintresset är nog medfött Flört Mina föräldrar och släkt längre tillbaka är hästintresserade och har haft hästar så det har vart naturligt att jag också ska ha hästar! Fick min första shettis när jag var tre och sen har flutit på!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

HannaT
2010-05-16 18:20
0

Jag heter Hanna Törmälä, är 19 år och bor i en lägenhet Göteborg med två tjejkompisar. Jag jobbar med lite olika saker på ett äldreboende i Angered, bland annat inom vården men också med städning. 

Ett intresse är såklart ridning. Jag har ägt min Kalle (Kahlua) i ungefär 5 år nu, och honom har jag uppstallad i ett litet stall i Gunnilse, samma som #1. Hoppning är bland det roligaste som finns, och det är då jag som är Sajtvärd här på hästhoppnig iFokus.

När jag inte är i stallet tycker jag om att gå ut ibland på helgerna, ta en fika, dricka kaffe och sitta vid datorn.

Mitt hästintresse fick jag i 5-års åldern när min mamma tog med mig på knatteridning. Efter det tjatade jag i ett par år tills jag fick börja rida på ridskolan. Där stannade jag till 2004. Då fick jag först hyra en fd travare, och sedan blev jag skötare på Kalle. Och när Kalle blev till salu köpte mina föräldrar honom åt mig. Då var Kalle 9 år och jag var 14.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

NettanLindholm
2010-05-16 18:42
0

Jag heter Nettan Lindholm, fyller 18 år i sommar och bor lite varstans, haha. Går andra året på Vretagymnasiet med inriktning hästhållning utanför linköping, så bor i lägenhet här under veckorna. När jag åker hem så bor jag i Finspång och de helger jag jobbar bor jag i Norrköping.

Intressen är självklart hästar, mina hundar, fotografera och att vara ute med kompisarna. Jag har nu en egen häst, ett fullblodssto på 5 år som jag håller på att skola om till ridhäst. Mycket trevlig individ som är positiv till det mesta !

Som sagt har jag även två hundarn, en är min egna, som jag är med så ofta jag kan, inte så mycket som jag vill dock, då jag inte är hemma så ofta. Hon är iallafall en Springer Spaniel tik på 3 år som är världens underbaraste hund, helt klart! Tränar lite lydnad, agility och freestyle med henne.

Mitt hästintresse har alltid funnits då jag bodde på landet som liten med hästar som grannar i princip. Höll alltid på att ramla ur vagnen när jag var liten så fort jag såg en häst. Började sedan på ridskola när jag var 4 och fortsatte där i 12 år, trots foder och sköthästar då jag trivdes enormt bra. Nu har jag som sagt en egen häst och eftersom jag har en hel del häst i skolan blir det även mycket där.

Jag jobbar även som hästskötare åt en tävlingsryttare, så man kan säga att det är väldigt mycket häst i mitt liv Flört