Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopphästar
Läst 2987 ggr
J-Parnebo
0

Sommarbete

Snart är det dags för hästarna att komma ut på bete, vissa har säkert redan släppt sina!
Så skulle vara kul att veta hur ni gör med betet.

• När släpper ni dom och tar in dom igen ?

• Är dom ute dygnet runt , eller bara på natten eller dagen?

• Hur många häst kompisar?

• Får dom vila, eller rider ni som vanligt?

skicka gärna med en bild på erat bete om ni har någon! :)

J-Parnebo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Troligen från och med imorgon kommer hästarna i stallet vara ute på natten i våran vanliga hage, annars tror jag vi släpper dom i början av juni på bete, och går på bete till slutet av augusti tror jag.
vi kommer även stödfodra när dom går på bete.
Hästarna kommer vara ute dygnet runt, kanske tar in aurora på nattten om vi ska åka oh tävla.  Det kommer antigen vara tre eller fyra hästar på betet och det är dom hästarna som står i stallet.
Kommer rida henne som vanligt, hon blir extremt tjock, men hon får nog någon veckas vila iaf :)

skickar med en dålig bild, detta är bara ena delen av hagen, finns en del till, men detta är den största delen :)

EelyCortez
0

I Spanien brukar inte hÄstarna gâ pâ bete… Det finns ju inget gres dom kan äta( det är ju sâ varmt sâ gräset ''dör '') hehehe men om det finns fâr de äta hur mycket som helst i sin hage eller ute i skogen

[trollduva]
0

dom släptes ut den 1 maj och kommer tas in till lösdriften i början på september,står bara på stall vid mycket dåligt väder,dom går ute dygnet tunt i ur och skur,givitviss med täcke vid allt för mycket regn

dom är just nu 4st oc till helgen tar jag dit 3 åringen oxå,det ska förhoppningsviss komma någon häst till senare i sommar

dom rids som vanligt i sommar eftersom dom fick så mycket villa i vintras

EelyCortez
0

#3 fina hA¨star

[trollduva]
0

4#tack,den fjärde hamnade tyvär ur bild

Alma-G
0

Blir lite knasigt eftersom jag får han i början av juli från ridskolan. Då kommer han gå ute i sin rasthage med en extra liten gräsdel, sedan ska han ut i tre veckor på bete antagligen i Onsala.
Nästa år när vi har han från början kommer vi ha han uppe hos min mormor hela sommaren och jag kommer då rida som vanligt med vissa vilodagar :)

WhoCares-01
0

#1 vilken otroligt härlig hage =)

#3 är det en frieser där i bakgrunden?? =)

mina hästar går inte på bete. Wilma för att hon är i full gång med hoppningen på sommaren och Pajas för att han redan är tillräkligt fet som det är och förmodligen skulle äta ihjäl sig xP

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

[trollduva]
0

7#japp,import från holland=)

J-Parnebo
0

#7 ja, hästarna älskar verkligen den hagen, både upp och ner i den och massa skugga :)

WhoCares-01
0

#8 så otroligt vacker ras ^^

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

halloonsodaa
0

Vi brukar släppa våra hästar på bete när skolan slutar men nu har det inte växt så mycket gräs pga den långa vintern så vi får nog vänta ett tag till. De brukar få komma in lagom till skolan börjar också, ibland får de vara ute lite längre och i år så går ingen i vår familj i skolan så vi behöver inte oroa oss lika mycket för tiden.

De flesta är ute dygnet runt, det beror också på vädret samt hur mycket insekter det är ute. Om de regnar mycket så dem börjar frysa då är det klart vi tar in dem så de får torka och bli varma igen men det händer inte så ofta.

Under bromsperioden får de vara inne på dagen och gå ut på kvällen och då brukar de oftast få vila så vi rider dem inte. Det är jobbigt att rida kl 10 på kvällen. Men vår tränings/tävlingshäst blir riden under sommarbetet, hon blir som en badboll annars!

På bilden är sommarbetet:) Måste bara uppmärksamma den lilla lilla hästen till höger. Inte fölet utan min minishettis som står lite gömd under gräset^^ Haha, tyckte det såg lite roligt ut x)

Alma-G
0

#11 Haha, den lilla shettisen såg ut att ha ett paradis med gräs upp till öronen Tungan ute

halloonsodaa
0

#12 hahaha ja om det vore så väl! han har munkorg på sig^^

Alma-G
0

#13 Haha nej, vad synd, det förstörde paradiset lite ;)

Fiona
0

Hon kommer få gå ute dygnet runt så länge det inte öser ner regn.

Dom släpps ut dygnet runt när det blir tillräckligt varmt på nätterna och får börja komma in på nätterna igen när vädret blir kallare.

Hon går bara med en kompis i dagsläget men kommer nog släppas ihop med fyra till

Ingen vila, det är ju roligast att rida på sommarn Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

NettanLindholm
0

Min kommer snart gå ut på bete, fast då bara på dagen, tills det är säkert att det inte kommer vara kallt på natten. Sedan kommer hon gå dygnet runt. 

Hon kommer då gå med sina hagkompisar hon går med nu, två ponnyer.

Jag kommer inte ge henne så mycket vila i början utan kommer ridas som hon gör nu. Sedan åker jag till Ungern och jobbar i stall i sex veckor från mitten av Juli till slutet av augusti, så då kommer en kompis ta hand om henne och hon kommer då få lite semeser och ridas varannan dag i snitt. Glad