Nya filmer och bilder del 8
Fortsätter på en ny tråd! 
In med färska bilder eller filmer, eller kanske någon gammal film/bild ni vill bjuda på.
#1 fint;)
tackar =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

#1+#4 fina hästar:D
5#tack=)

#7 snygging#8 sötiss^^

#11, 12 ÅH så fin! 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
tack så mycke ^^ jag blev supernöjd med dom bilderna =) annars ser hon så himla konstig ut på bilder xP
// Alexandra
#10,11,12 finaa^^
#15 tack så mycke =D
// Alexandra

Bild o film frn helgen tävling ;).
http://www.youtube.com/watch?v=DuLgOn-WC00
Mer på http://heediis.blogg.se
:D
#17 och #18 fina bilder =) #18 jag ska kolla på filmen nu =)
// Alexandra
#18 fin bild:D
#17 (i kombination med #10): Vilken stålande bild! Det kan nog inte bli mer perfekt än så både hästen och du! Du har hela hästen framför dig. Hästen jobbar genom hela kroppen och är fullt fokuserad på sin uppgift med en strålande uppsyn. Du har en mkt bra position på hästen! Skulle man önska något så kunde skänkeln legat bättre kvar vid sadelgjorden, men då är man riktigt petnoga! 
Även om du höjer studsserien till 50-60 cm så kan du behålla exakt denna position. Mer eftergift i handen behövs inte (om inte hästen tar mer eftergift).
Bra jobbat!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Varsågod! 
Jag fortsätter att rabbla mitt "mantra": Mycket ridning och hoppning utan stigläder!
Målet är att få "loss" knäet från sadelkåpan och vaden intill hästen. För att lyckas med det så bör foten visa "ett, halv två", men kanske inte "kvart i tre". En annan av anledningarna, där du inte har något problem om man ska gå efter bilderna, är att underskänkeln flyttar hästen upp framför dig, medan överskänkeln flyttar hästen bakom dig. För att få till en bra anridning ska du ha hästen framför dig!
Om du ska hoppa utan stigläder så är det lite beroende på hästen. Överhoppar hon sig jättemycket eller lägger av bocksprång efter hindren så kanske det inte är att föredra.
Jag hoppade ganska mycket utan stigläder både på träning och på egen hand. Både enstaka hinder, studsserier och serier. Ibland satte jag upp banor och hoppade bana utan stigläder. Inga jättehöjder, men runt 60-80 cm (för stor häst). När jag sen tog stigbyglarna var det stor skillnad på sitsen.
En annan fördel med att rida utan stigläder är att du kommer ner i sadeln och kommer till ridning. Detta är lika viktigt för hoppryttarna som dressyrryttarna. Kommer du ner i sadeln har du lättare att känna avstånd och rytm och därmed få en bättre runda.
Nu ska jag sluta babbla…
Lycka till!
H. Thea
#23 tack så mkt för tipsen
ska verkligen börja hoppa lite mer utan stigbyglar!

Här bombar jag med lite nya filmer på Festis skrutten :)
_Två språng hemma på 110 + 120 :) -
_http://www.youtube.com/watch?v=jy1JBTQ8bKw
Löshoppning (med skolan där jag läser hästsport in individuelltval)-
http://www.youtube.com/watch?v=RLa-TwBjBXY
Och sen hade jag lite tråkit här hemma när jag legat sjuk. Så snickarde ihop ett liten film/bildspel-
http://www.youtube.com/watch?v=qX-NR8NOEnE
hehe så har någon långtråkigt så finns här lite filmer o skåda om man känner för =)
MvH Sofia Hedman
http://heediis.blogg.se
#25 men guuud va fin han e ^^ !!
// Alexandra
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
en gammal film från när jag och aurora hoppar en pay n jump på 80 cm , :)
Och en film från 70 cm :)

#26 Tack så mkt :D Tänk att man alltid blir så löjligt glad när man får höra ngt bra om sin häst xD
#29 ja visst blir man =)
// Alexandra
#25 Vad fin han är.. Fantastisk!
#28 Hon ser envis ut! :D
#31 haha, hon ÄR envis , precis som mig ;)
en ny kort film från igår,försöker få min smått skeptiska häst ner i vattnet samtidigt som jag filmar^^
#32 Det är en härlig kombination, iallafall att se på, sedan när man sitter där så blir man väldigt insatt och lite förbannad 
#34 vad fin!
#36 Hon är söt och söker hoppryttare
#37: Det är jäkligt synd att jag inte har ekonomi att köpa häst just nu för hon är ruskigt fin med en mycket intressant stam, om jag minns rätt.
H. Thea
#38 Japp mkt trevlig stam!
Pris kan alltid diksuteras samt jag är öppen för andra lösningar också
Men nu ska jag inte kapa tråden, sorry!
#39: Fel svar till en som lider av kraftig hästabstinens!
Resten tar vi via pm.
H. Thea
#40 aw, en sån söting! :) lycka till med inridningen.
#42 han är jättesöt men har temprament ;) skritten är befäst och traven sitter ganska bra men bocka är ju kul tycker han haha

#44 åh så mysigt! Önskar vi hade ngn fin vitsippbacke att fota i. Hade en perfek i mitt förra stall. Men här saknar vi tyvärr någon vitsippsbacke/ställe :(
liten bild på Festisen idag ;)
MvH Sofia http://heediis.blogg.se
#44, 45 Finaaa<3

#47, 48, 49 Fasiken vad fina ni är. 
#51 å #52 vilken snygging =)
// Alexandra
53#tack=)

#50 Tack! Tråkigt nog sitter jag som jag-vet-inte-vad, skänkeln halkar fram så fruktansvärt! Men jag diggar min ponny.. 

Invisible: Jättefina ridbilder! Härlig aktivitet i bakkärran! Nam, nam!
H. Thea

Min nya pålla
*jag vet att mina händer är någon helt annanstans än vart de ska va;)*
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#59 åh så fina!:)

#61,62,63 vad fin hon är:)

#64 tack:D

#60 Tackar 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Älskade Kallemannen!
#67 vad söt han Är:)

#67 Söt bild!
Jag & Sushi (hmm konstigt nman jag vet…)
Jenny

#68 Tack!
#69 Tack, och detsamma! Det är verkligen en skönhet du fått tag på. 

Film på mig och Ettan:D (bara bilder och text)^^
#72 Fin film, ryser..! Men varför tog det slut

#73 Vad tog slut?:O
#74 Oj missuppfattade! Sorry, projektarbetet tog slut fattade jag nu ;)
Hopptränade idag på min blivande ponny (kontraket skrivs på söndag), han var taggad till tusen! Haha, jättekul, vi hoppade omhoppningssvängar och det var ett tag sedan vi höjde som vi gjorde idag. I början gick det lite väl fort bara, men han hoppar allt i alla lägen, och inte river han heller :) Dem berättade att förra veckan vid löshoppning hade han fortsatt några varv runt..

#72 Vad var det för ras på hästen?
#78 så fina! :)
#80 lycka till med inridningen och håll oss uppdaterade :)
#82 Tack ^^
#80 vad fin:D

#85 Vädligt söt. Berätta gärna mer om henne!
Här är en gammal bild på Kahlua.
hästen i 80# och 85# är tre år,just nu 148 cm och korsning ösel/friser,hon kom som en väldigt stor överraskning en tidig morgon i maj 2008,det kan ni läsa om i min blogg,orkar inte skriva ner allt igen^^

#96 Den dagen jag inte kan tävla Lacoste längre & inte är ponnyryttare alltså, då ska jag ha en häst som din :P Skitsnygga är ni!

#97 Tack så mycket :D. Och jag kan lova dig, att rida storhäst är underbart! ;)
#98 ååååh gud så härligt. Hahah tror Festis aldrig skulle våga bada men får pröva ngn gång :P
#99 det var verkligen mega härligt, trodde inte heller aurora skulle gå ut så långt som hon gjorde, vi kom längre ut, men inte på bild.
tkr du ska testa, man blir förvånad när dom bara traskar i :)
#102 & #103 Söta hästar =)
#104 Vilken snygging, ser ut att stormtrivas på den ängen :)