Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettutrustning
Läst 1887 ggr
elli-kleo
0

Allround schabrak till hoppsadeln?

Jag tycker man inte ser så mkt hoppschabrak i hästsportbutikerna (är själv inte mkt för att handla på nätet). Har själv allround schabrak (mot hopp) men tänkte köpa lite nya men hittar mest vanliga allround och är orolig för att dom ska bli för stora. Dom som jag tittat på ser så mkt större ut än mina :/

Använder ni allround eller hopp till era hoppsadlar?

Om ni använder allround köper ni mindre då eller?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Hedman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köper alltid allround full till min hoppsadel som är 17 tum.

Blir som på bilden;
Jag tror det flesta köper full allround till sina hoppsadlar.

niare
0

jag använder alltid allround med till min hoppsadel, jag tycker shabraket ska ligga så hela sadlen täcks de gör inte altid hoppshabraken. :)

greggan
0

Jag trodde att jag skulle behöva slänga/sälja alla mina ponnyshabrak nu när jag skaffar stor häst. Men till min förvåning passar alla och sitter jättesnyggt! jag tycker om när dom är "lite mindre" :)

HannaT
0

Jag har bara allroundmodell till min hoppsadel. Tycker det är snyggast. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

elli-kleo
0

tack för alla svar :)

WhoCares-01
0

alltid allround. tycker att hoppschabrak är skitfult rent ut sagt. ser inte klokt ut och jag tror inte att det är så bekvämt för hästen heller när det inte sitter fast vd sadeljorden som på allroundschabraken. de glider ju runt och korvar sig…

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

elli-kleo
0

de hopp schabrak ni menar är ju sånna dära jätte små .. jag gillar inte häller dom

men det finns schabrak som är allround/hopp.. det är LITE mindre schabrak som ligger under HELA sadeln men som är lite "rundare" i hörnet där inte sadeln ligger.. dom är lite sportigare och dom gillar jag men finns typ ingenstans :O har bara en :'/

men ska köpa två allround imorn som jag gillar :)

Minetta
0

allround i strl full. har 16,5 tum på sadeln, vissa schabrak är lite stora men de flesta är helt bra Glad

greggan
0

Fast det finns ju olika sorter av hoppschabrak. Dom där som är pyttesmå är ju bara en sort…