Tretorn
Det har varit många åsikter fram och tillbaka vad gäller tretorns ridstövlar, vad tycker ni om dom?
Josefinejumpforjoy.blogg.se

jag tycker de gråa och svarta är helt okej men de andra färgerna är bara helt förskräckliga:O Speciellt den röda färgen..
Jag tycker dem är väl dyra för ett par "gummistövlar" så hade aldrig köpt dem, har även hört och vet att de går sönder hela tiden. Sen är de förskräckligt fula.
: )

Jag ska vara ärlig att säga att jag inte riktigt vet. Från början totalratade jag dom och tyckte det var det fulaste som fanns!
Nu däremot börjar jag tycka om de mer och mer. De ska ju vara väldigt sköna.. Dock tycker jag bara de svarta är fina :)
jag kan verkligen inte bestämma mig… dom röda är skitfula, de svarta är riktgt snygga så… men så är dom ju grymt sköna
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

#4 Jag har aldrig provat dom med har hört att de ska vara sköna! Men du har dom, hur är de i storleken, för är lite inne på att köpa ett par. De är beg. men använda 2 ggr :) Är de så små i storleken som folk som endel säger föresten?
oj ingen aning. har bara provat i butik en gång så jag har inte tänkt så mycket på det
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Okej, aja :)
hm. tycker att vanliga är myycket snyggare !
de färgade är riktigt fula tkr jag !
Svart, mörkgrå och mörkblå går väl, men skulle nog inte köpa en par sånna själv.. 

jag tkr de svarta är snygga :D men de andra färgerna…usch, speciellt på de ljusblå! :s
de är väldigt bekväma iaf, men ngt små i storleken ja.

Väldigt dyra…
Jag tyckte också att de var riktigt fula i början men börjar vänja mig. Tycker dock inte att de är jättesnygga, för det priset.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Hm, hur mycket är de dem kostar i nypris? :)

Hmm, runt 4000 kr va? 

Oj! Okej
Har hittat ett par, är som nya, ridna i 6 ggr och hon ska ha 1200:- så tänkte faktiskt jag skulle köpa dom, svarta..

Jag har ett par svart, dom är jätte sköna, många har gått sönder lätt men det är för att folk är så våld samma, om du ska köpa ett par så köp i en eller 2 storleka större dom är rättså små i storlekarna. Dom kostar runt 3000 i ny pris.
Jag tycker också att dom var ritkigt fula i början, men har börjat vänja mig. men skulle dock aldrig köpa såna själv. tkr bara svarta är snygga, dom andra tkr jag är riktigt fula x)
Jag tycker också att dom var ritkigt fula i början, men har börjat vänja mig. men skulle dock aldrig köpa såna själv. tkr bara svarta är snygga, dom andra tkr jag är riktigt fula x)
Jag tyckte dom var grymt fula, men sen testade jag dom och dom var riktigt sköna! Sen kköpte jag ett par iaf :D
Jag har ett par bruna, jag tycker dom är jättesnygga nu haha. Det tog ett tag för dom att bli mjuka och sköna, men Vilken skillnad det är när man rider! Jag har ett par pioneerstövlar också, dom är ännu skönare men dom är ganska hala mot sadeln. I tretornstövlarna får man verkligen bra stöd med skänkeln. T.ex. min systers häst som är sjukt känslig och het att rida, han sitter jag jättebra på för jag har så bra och stabilt stöd med skänkeln. Jag tycker dom är toppen!
jag tycker dom är skit fula
och lite väl dyra

1200 är ju ett jättebra pris! För den summan hade jag också kunnat köpa dem.

Ja, ska betala in dom nu såfort jag kommer hem. Så får jag väl dom i veckan få vi se om dom passar :)
Har själv inte prövat dem, men jag tycker faktiskt att de röda är skitsnygga och de svarta är också fina :p
Jag har dem svarta Advance, älskar dom! Men dragkedjan samt knapparna är rätt dåliga och går sönder lätt. Men jag fick nya gratis på garantin så det stör inte mig så mycket faktiskt. Sen har de ju faktiskt sänkts i pris nu också 
Tycker dock att de nya Tretorn Falsterbo är sjukt fula…
Även jag tyckte som så många andra att de var groteska när de kom, men har vant mig och även nu funderat på att köpa ett par.. Behöver ändå ett par hoppstövlar :)
Någon som vet om de ger bättre grepp i sadeln?
#23 Jag tycker man har bättre grepp med tretornen än med vanliga läderstövlar. :)
Det skulle ärligt talat aldrig falla mig in att köpa ett par sådana. De diskreta färgerna går an, men då kan jag lika bra få ett par prima stövlar för halva priset i vilket fall som xD
Hakuna matata!
Inga skönheter till stövlar direkt, men absolut det bästa jag provat! Anledningen till att valet föll på tretorn var att de var i just syntetmaterial och snörningen. Jag har en förmåga att svullna om benen och vissa dagar fick jag helt enkelt strunta i mina läderstövlar för jag kom inte i dom. När läderstövlarna gick sönder (gick ej att laga) provade jag ett par tretorn och var fast.
Jag är helnöjd och mina har hållt jättebra! Jag tycker INTE dom är små i storlekarna alls utan helt normala. Det bästa var att med en extra strumpa red jag i mina ner till -15 grader i vintras utan att frysa. Inte skitt ut i skogen då utan aktiva ridpass.
Hade aldrig fått i en extra strumpa i mina läderstövlar, men här var det bara att snöra upp! Tycker också man får ett jättebra grepp i sadeln med dom. Ska jag klaga på något så tycker jag nog att de är lite stora över ankeln….
Det bästa av allt är nog att det bara är att dra av dom med en blöt trasa och dom är som nya! Inget mer smörjande och duttande!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
jag tycker dem är snygga och sköna. dem svarta,grå,röda,mörblå och bruna är okej. frågan är ju om det kommer ut rutiga elller mönstarde snart
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar
dubbel post 
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar
jag gillar Tretorn Advance, tyvärr rider jag mest i kängor och vill ha "vanliga" stövlar på lektion och tävling så Tretorn är inget för mig, men snygga är dem, iaf dem svarta ;)