Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikett: utrustning
Läst 3372 ggr
Thea
0

Ny hjälm, men vad? Kom med tips!

Jag måste köpa en ny hjälm då jag tappade min i betonggolvet och jag hörde att det ska "knack". Den har fått sig en smäll tidigare då jag åkt av, men jag har varit lat och inte bytt ut den. Skäms Nu måste jag för jag vågar inte lita på den längre. Tills vidare får jag rida med mitt "hat-objekt" till hjälm. En High-lite! *ryser* Den sitter så gräsligt illa, men något måste skydda dyrgripen. Cool

Det enklaste vore att beställa en ny av samma modell jag haft, en Charles owen wellington, men jag vet inte. Omväxling förnöjer??? Finns ju en annan CO med en "rand" eller vad man ska kalla det i matchande färg. Funderar på en sån.

Sen har jag ju, mitt dumma nöt, provat en GPA Speed Air och blivit sjukt förälskad. Den kändes som om den var gjuten efter mitt huvud. Men 4000.- på en hjälm vill jag INTE lägga!!! Funderade lite på Hööks kopia för runt tusenlappen. Någon som provat den och som provat GPA och som kan berätta om de är lika i passformen?

Annars då, vad finns det för hjälmar? Vad har ni (visa gärna bild Flört )? Vill som sagt inte lägga en halv förmögenhet på en hjälm. En ny CO är väl smärtgränsen på ca 1500.-.

Någon som provat Uwex hjälmarna från Jacson? Asfula, men ventilerade.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

joooossan
0

Jag har själv CO Wellington och gräsligt nöjd Cool Men som du säger, kul med lite omväxling! Ska spana lite åt dig, svårt med hjälmar!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Thea
0

Jag surfade runt lite men blev inte så mycket klokare. Ska nog ta mig till hööks och prova den där lättviktshjälmen dom har. Det var nog det "snyggaste" jag kunde hitta. Många ser ju rent gräsliga ut! Annars ligger en CO GR8 nära till hands…..Billig i England. Flört

H. Thea

NettanLindholm
0

Speed Airen är underbar ! men dock väldans dyr som sagt!

Annars rekomenderar jag Lamicell hjälmarna, och då främst Pro Cool eller Master. Båda är väldigt snygga och väldigt billiga. Dock är det nog en sådan hjälm som inte passar på alla huvuden.. Men om de passar en, är de otroligt sköna att rida med och ha på sig :)

Alma-G
0

#2 Har provat den och för mitt huvud sitter den super :) ! Jätteskön.

halloonsodaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en hjälm på Horze för inte så länge sedan som är huuuur skön som helst, älskar den! Den heter Ocean Harmoniouz ridhjälm och kostar ENDAST 699 kr:) Visar en bild på den också, tycker den är himla snygg :D

Kattapult
0

Själv har jag lamicell. Jättesköna, ställbara och inte varma. =)

Alma-G
0

Du är hoppryttare va?

Thea
0

#7: Kan man kanske kalla mig. Jag är för feg för att tävla dressyr iaf… Flört

Just nu tävlar jag inte alls, men förhoppningen är att komma ut med ena hästen under nästa år.

H. Thea

Alma-G
0

#8 Haha okej, de två gångerna jag tävlade (då på ridskoleponnysar, LC:1) har jag ridit fel ;) Så jag förstår dig.