Åker snart!
Japp, om några timmar, klockan 02.30 åker jag mot Skåne. Närmare sagt längst ner till Trelleborg för att hämta Frodo, min nya häst, ("Foffe?")
Valack, född 2006 ca 163cm.
Galnet nervös, på ett bra sätt!
Josefinejumpforjoy.blogg.se
lycka till!
varför ska du åka mitt i natten? Bor du långt borta eller? 
Lycka till! Skriv massor + bilder :D

Åh, allt har gått perfekt!
Anledningen till varför vi åkte så tidigt var att han kommer från ett stuteri i Polen. De kom med färgan klockan 7 på morgonen och vi hade undefär 4 timmar ner. Köpte honom osedd, endast bild och filmer hade jag på honom. Kunde inte hjälpa, kärlek vid första ögonkastet! 
Han är som sagt en valack, 4 år. Avblekbar skimmel och 165cm hög. Och ett plus! JÄÄTTESÖT hjärtrumpa! Namn Frodo, numera kallad Foffe!
Jag och pappa körde ner och väntade vid färgan, så kommer dom och jag får han pass och veterinärspapper. Så lastar de ut honom, söt som få med överskottsenergi och ganska skakis efter att ha åkt färgan hela natten. Men efter lite hälsningar och gos kommer han snabbt ner i varv och visar sig vara en riktigt trevlig pojke, nyfiken och öppen personlighet! Vi lastade på honom, vilket gick jättebra och han kom snabbt till ro. Bifogar en liten bild jag tog på honom precis innan vi skulle åka, (nej han är ingen liten ponny)
Resan gick bra och väl hemma blir han lite nojjig, tycker väl det är lite skrämmande att komma till ett nytt ställe! Men lugnar sig fort och trivs av att bli borstad och ompysslad.
Ihopsläppet med de andra hästarna gick STRÅLANDE, han brydde sig mest om gräset och de andra luffsade runt.
Ska ut lite senare igen och titta till dom, ta lite mer bilder på honom!
MER BILDER !! :)
GRATTIS!!
Härligt! Grattis:)
Grattis, undebart med kärlek vid första ögonkastet :) Vad kan han?

Tack så mkt alla!
Han är inriden, inte så mycket mer. Går stadigt och jobbar i skritt och trav men galoppenskänkeln är inte så mycket tränad. Blir mest spring in i galopp nu :) Är otroligt fin i munnen och fär skänklar!
Tog lite bilder nu när jag var i stallet jag bifogar :)
- Hagen :)

GUUD vad fin han är!! Sen vi vill veta hur det går för er också, både ridmässigt och hur hans personlighet är desto längre du känner honom 

Grattis! Gud vad roligt! Det är så kul att få hem en ny häst och allting ska testas och se hur man trivs osv Älskar det!
Åh vad kul! Grattis! :D
Skönt att allting gick så bra!
Vad kul, jag har också en avblekbar skimmel som fortfarade är grå (dock vitare än din) och hitils syns inte smutsen såmycket ;) Men det blir nog värre år efter år, haha.

#14 Haha! De får rulla sig sålänge de inte är allt för vita! ;)

#8 sånt täcke har jag till min ponny;)
#15 Exakt, men min rullar sig varje dag ;) Har en 22 åring i stallet som är helt vit (avblekbar) och han är nog aldrig ren förutom när dem duschar honom haha!

#16 Så snygga tycker jag! ;)

#18 håller med=) jag hade turen att hitta mitt på rea. =D
hur har det gått hittills?! hur är den i stallet, att rida osv? :D

Det har gått bättre än förväntat! I hagen går han otroligt bra med de andra hästarna, de står tillsammans och viftar flugor 
Han är väldigt trygg för sin ålder och för att endå ara varit hos mig nu i 4 dagar! Vi red första gången idag, han har tre väldigt taktmässiga gångarter och pigg och framåt. Inte alls detta unghästlata de brukar vara första tiden. Han lyssnar väldigt bra på skänkel men det var mycket upp och ner med huvudet för alla flugor idag så det blev inte mycket "seriös" ridning. Skritt, trav och galop några varv för att bara känna på honom, galoppenskänkel sitter inte men han håller en lugn och fin galopp. OERHÖRT SNÄLL HÄST MÅSTE JAG TILLÄGGA!
I stallet är han typiska unghästen, smakar grimskaftet gott? - Va!? Försvinner hon in i sadelkammaren, vart tog hon vägen? Han inte riktigt fattat att man ska stå stilla i stallgången. (I Polen var det mest, in med hon på med sadel och ut igen)
Men vilken skillnad sedan första dagen, verkligen! Ska li riktigt kul att få vara med honom och hans utveckling! 
Gud vad kul! Håller tummarna för att ni fortsätter på rätt väg! Låter som om ni kommer få många roliga minnen tillsammans 
Låter som det går toppen för dig! Fick hem min nya unghäst i söndags! Det är såå kul med dom, för de utvecklas hela tiden! :)