Shoppingtråd del 2
Fortsätter på en ny tråd.
Vad har ni shoppat i hästväg?
Har idag vart iväg och köpt foder, equliline strumpor och ett hö- nät :)
Har även beställt en KL-jacka.

Jag hade bestämmt mig för att inte köpa så mycket nu framöver eftersom att det blev så pass mycket på Gtb Horseshow 
Men mat kan ju knappast sparas på, köpte en säck müsli idag 
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Köpt ännu mera foder, så 780 :- fattigare för hästfoder . haha :p
Skall nog köpa lite tävlings utrusting för hästen snart:)

Och jag ska till Börjes om ett par dagar. Ska köpa havre, benskydd och achennosgrimma, men får se om det slinker med något annat också.
Bjuder på bilder när jag shoppat.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#5 Välkommen till mina hemtrakter! 
JAg har inte shoppat ännu men kan berätta vad jag ska köpa iaf! :D
Ska köpa en wintec wide cair till min puckopanna. :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag ska åka och hämta spån idag, inte jättekul shopping men endå ;)

Shoppade lite på mässan i Göteborg i söndags.
Med hem följde det
- nya läderridstövlar
- kortärmad tävlingsskjorta (ljusblå)
- brunt träns med gula kontrastsömmar och achen-nosgrimma
- swarowski-pannband
- väggklocka med shetlandsponnyer på
- klubbjacka
- groomingbag
- vitt dressyrschabrak
- vita kombilindor

Jag blir så trött på mig själv just nu, haha.
Klickade precis hem en mörkbrun Kingslandjacka i flecee.

#11 Men dom är ju så fina! :o

#12 Ja den ser jättefin ut på bild, men jag är lite orlig för att den inte ska sitta bra på! Beställde ju från internet.
Idag fick jag köpt benskydden och achennosgrimman. Ska fota imorgon. 

#13 Det kan jag tänka mig! Har bara sett ett Kingslandplagg jag inte tyckte om, en väst med massa mockadetaljer. Såg inte alls ut som Kingsland menmen.. Ska hålla tummarna att den ska sitta bra också 

Jag fick hem min kingslandjacka idag. Den var mycket pösigare än jag trodde, ser lite knepig ut i ryggen. 
Blå grimma, blåa rycktborstar, blått ludd till grimman, "fusk" fårskinns ludd till grimman, blåa fleece lindor, blått fleece täcke, ett svart träns m. engelsk nosgrimma stl. Cob, rycktlåda, Knopp sett, ridbyxa, bett mm…
That that don't kill you can only make you stonger

#15 Men snygg!!
#15 riktigt snygg =) blir ju avundsjuk(!)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

#17, 18 Vad snälla ni är! 

#16 Vart köpte du den engelska nosgrimman? Jag skulle också behöva köpa en. 
#20 Oj, jag råkade skriva att tränset hade det på sig. Menade att jag köpt ett Aachen träns och sedan köpt till engelsk nosgrimma på Hööks ;)
Mitt fel 

#21 Men du köpte den engelska nosgrimman separat va?
Eller tog du bara bort snokremmen på achennosgrimman?
Charlies häst och hund har träns med engelsk men jag vet inte om de har bara nosgrimmen =/
// Alexandra

#23 Jag har ett träns redan, så det är just nosgrimman jag är ute efter. Såg på Hööks hemsida att de ska det, men får nästan ringa butiken i förväg så jag inte åker i onödan.
Kanske slinker den här fleceefilten med hem också… Den är så fin!
haha jag kollade på den på nätet senast igår =) filten alltså. så sjukt snygg(!) men jag har redan en massa filtar hemma som jag ska ta med till stallet så fort loftet är urröjt så vi kan ha saker där =)
// Alexandra

#25 Jag har också fleceefiltar i mängder, men bara med döskallar och dylikt, och jag känner inte att jag vill använda det till Kalle, haha. Han vill ha det där bruna tror jag!
jasså det är han vill ha de??? xD haha jo jag har la mest med hjärtan å sånt… skulle kanske skaffa mig någon lite finare =)
// Alexandra

#27 Klart han vill!
Det är en kille med smak förstår du, haha. Hjärtan är ju sött, men döskallar vill Kalle inte ha, riktigt så tuff är han inte.
haha man får skämma bort sina hästar ibland med saker man själv gillar ^^
// Alexandra

#30 Ah vad snygga!
Kan tänka mig att de är extra fina på din guling.
#22 Ja, jag köpte den sepparat ;)

#32 Du råkade inte köpa den på Hööks i Kållered?
#31 tack så mycke =) synd bara att täcket är blått med grön kant xP
// Alexandra

#30 sådana köpte jag när jag åkte för att besikta Festis, är grymt nöjd med dem!

#36 riktigt snygg =)
// Alexandra
#33 Nej, tyvärr. Jag tror det skulle blivit en lite lång resa då jag bor i Stockholm ;)
idag ska jag hämta min KL- jacka. yay 
i lördags var jag på Börjes och köpte B-vitamin till Pajas =) Tyckte att han skulle ha de nu när han börjar fälla
// Alexandra

#41 Jag älskar de schabraken, så sinnesjukt snygga!
Och fastän min Kalle inte passar i brunt får han faktiskt bära det ändå, det är en så fin färg.
42#har tittat på det länge,men tyckte det var liiite väll dyrt innan
älskar rea

#43 Oja. Rea är bland det bästa som finns!
#41 Den varfin! skulle vilja se Cortez i en sâdan, han skulle säkert passa;), men han brukar fâ Blâa, gröna och vinröda schabrak:)

Jag var iväg till Kungsbacka och kållered igår och köpte…
- Gummiklädda sporrar + sporremmar
- Havre
- Två flaskor pälsglans
- En grimma
Och ett fint rött Bucasregntäcke som tyvärr inte passade. 
En kavaj från Jacson, och 3 par ridstrumpor :D
Dessutom har jag ett par Jacsonridstövlar som är beställda, dom i affären skulle ringa när dom hade fått dom, så ska jag åka dit och pröva men dom borde passa för att strl 40 var bra i foten, slim var bra runt vaden och long var bra längd, dom hade bara inga som var både 40, long och slim ;)

#47 Ah, jag vill också ha nya stövlar! Visa gärna bild på dina sen. 

Usch jag har inte shoppat på jättelänge men skulle "behöva" massor med saker:)
Det jag faktiskt behöver är ett par nya jodpush skor för dem har gått sönder samt ett par nya ridbyxor som också har gått sönder:P Men jag ska inom en snar framtid köpa:
- Nya sporrar
- Jodpush
- ridbyxor
- tävling-och träningskläder
Brukar alltid sitta och tänka efter om Ettan behöver något nytt men hon behöver aldrig det:(
Skall snart ut med pappa och köpa material för att bygga hiinder som inte vA¨ger för mycket:p
och ett par byxor också =)
både och är Mountail horse och jag köpte dom hos en hemförsäljare som säljer utgågna modeller och kampanier som aldrig gått hel igenom. sen säljer hon sådant som varit med på fotograferingar och sånt med =) 400 för skorna. bara använda på en fotografering. kostar annars mellan 1500 och 2000. byxorna kostar i butik 1500 och jag fick dom för 250 aldrig använda =)
// Alexandra
Jag har köpt 2 saltstenar (2 x 2 kg) ett super-snyggt hoppschabrak i mörkgrå med snyggt "band", till hoppträningar och ett rakt Globus bett med fasta ringar till dressyr tränset.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#54 gillar färgen =) den passar bruna hästar väldigt bra. passa manen bara =) den har en tendens att bli avskavd med halvhals =)
// Alexandra
55#halv eller täcke med helhals är det ända hon kan ha annars får hon skav,peppar peppar så har hon än så länge inte fått manen skavd=)
#56 hoppas då att det hjälper med det nya täcket =) jättefint är det iaf =)
// Alexandra

#54 Jag tycker också att färgen är fin! Vad är det för täcke?
Jag var på Ullared med Jennifer i onsdags och köpte
- En lädergrimma med guldspännen
- Ett par gummiboots
- Hästschampoo
- Pellets med morotssmak
- Hästboken
58#börjar faktiskt oxå gilla det nu^^det är ett event täcke

Pappa köpte en nosgrimma till mig som jag ska rida enbart i för 490 spänn :O Stackarn är inte klok, men omtänksam ^^

#60 Haha.
Bra med så snälla spronsorer. Vad var det för nosgrimma?

#61 Tror det är en remontnosgrimma (var mest ute efter ringarna i sidorna). Den är från Glen Gordon.
Jag har köpt en jacka http://www.hooks.se/product.aspx?productid=110998&deptid=77&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
Jag gillar inte att rida med jacka, utan har ridit med ylletröja och fleezetröja hela vintern, men det är jobbigt när det blåser eller regnar.. Så nu köpte jag den där. Tycker den var så fin, för jag ser inte ut som en boll i den. :)

#63 Jättefin! Jag tycker att den modellen är riktig snygg på just ridjackor.
Var i ullared förra veckan och shoppade pälsglans,boots,rosmarin schampoo och liniment till aurora. dock så är bootsen redan trasiga efter någon timma i hagen. haha :p
Kópt ju en säkerrehetsväst:D
Race-safe… frân hööks som de skickade ner till Spanien:)
älskar den:)
#66 Precis fått mig begagnade, oanvända marinblåa racesafe! Helt uppe i det blå av lycka, visst är de snygga? :)
#67 Jaaa:D
Idag har jag köpt ett par ridhandskar i skinn till mig själv och ett par bakbensskydd till Kleo för hoppning. 
Det senaste jag köpte i hästväg var ett rosa schabrak till dressyrsadeln.
Jag var på Börjes igår, och hem följde det med två schabrak, en extra hovkrats, ett par lindor från Eskadron och en vanlig vit saltsten som jag tror hon tycker bättre om! :)
Det ena schabraket var typ.. vaniljvitt med guldstänk på..? Haha ingen aning om hur man förklarar det och jag har inte bestämt om det är snyggt eller fult än, men det kommer väl ;)
Det andra var vinrött, nästan lite barockinspirerat och ludd där fram. Luddet ser lite.. konstigt ut men det kan jag leva med ;)
Lindorna hade EXAKT samma cerislila färg som mitt Jacson schabrak jag köpte på horse show mässan så nu är jag superlgad 
har igår införskaffat på börjes i kungsbacka
¤två nya schabrak
¤hästgodis med smak morot och honung
¤ett rakt bett som förhoppningsvis ska vara rätt storlek
// Alexandra
Igår köpte jag ..
- Skor (hästskor)
- Svarta släta läder tyglar :D
- Svart hackamore :)
och idag kanske jag ska köpa ..
- Dressyr schabrak (om jag hittar något riktigt snyggt)
- Bett-plattor
- Nya stigläder till hoppsadeln
pappa köpte igår en pavo tröja till mig, :)
väntar på att det här tränset ska komma,som bla ska användas till tornerspel,var tvungen att köpa ett nytt eftersom mitt gamla showträns har blivit stulet
#75 vad fiint! Ett sånt skulle jag allt vilja ha.. 

idag köptes ett Regn täcke idag!
Det är min förra stallägares märke som hon sålde förut
Stalllinda.
Nu har hon bara lite på lagret kvar
Men dessa täcken är iallafall sjukt bra. Grym passform. Hon har designat dem själv. Och som ni ser på bilden är det skurna högre i bogen och ligger mer över bogblanden ,än PÅ bogblanden o skaver som nästan alla andra täcke. Detta är alltså grymt bra. Och bra pris. Tyvärr så säljer hon dem ju inte längre :(
Var inne i Decatholn( sport affÄr) och köpte :
Godis med smak hallon:D Cortez favoriter<3
Rosa Pencel till hovoljan( som jag själv gör med olja och vitlök)
Läder tvâl + läder sprej
# 78 skrev fel i slutet menade spray inte sprejXD det blir sâ ner man inte skriver sâ mycket pâ svenska… detta är ju min enda skriftliga kontakt med Sverige;)
Någon som vet var det finns snygga (och inte alltför dyra) hoppschabrak i färger som passar till en lite gråare ponny? Cob =)
köpte mig ett par mountain horse ridbyxor och ett egg bett idag :)
köpte mig ett par mountain horse ridbyxor och ett egg bett idag :)
har nydligen köpt (eller rättare sagt mamma har köpt åt mig) två schabrak som inte är jättevackra direkt, ett rakt bett så moster får tillbaka sitt och ett back on track sommartäcke =)
// Alexandra
idag inhandlade jag ett par john whitaker ridbyxor! 

Igår var jag på lantmännen och inhandlade lite mag- och tarm balans, krafft grov 125 och sen tänkte jag köpa flughuvor men de hade inga! dåligt!
#84 *AVUNDSJUUUUK!*
// Alexandra
#86 hih, dom är döläckra (A)

Rakt tränsbett 13,5cm med lösa ringar.
#84 Var hittade du dem? AVUNSJUK JAG MED :D

Har köpt ett par transportskydd, ska nog köpa en tömkörnings/longeringsgjord och ridstövlar idag och kanske sporrar :)
Någon gjorde inbrott i min mammas bil förra veckan och snodde väskan med ridstövlarna, hjälmen och sporrar och jag har aldrig glömt väskan där förut men nu hade jag glömde den och den låg där i 2 dagar…
Fick 1800 kr av försäkringsbolaget så nu ska jag shoppa ridstövlar för några tusen ^^
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Igår köpt jag ett par vita ridbyxor och en fin hjälm:D Nu slipper jag ha hjälmen som är så trång att jag får ont i huvudet när jag rider:D
köpte idag nya sporrremmar, lite hängare till stallet och en repgrimma =)
// Alexandra
Köpte en vit tävlingskorta, eller aa jag fick den av mamma;)

#41 var köpte du schabraket
96# på stabelstore i kristianstad=)
#91 i torslanda, spårhaga tror jag affären heter :)
#98 Blir till att spara, kostade dem 2000 eller? :)
#99 nej nej :o det var rea så dom kostade bara 600 tror jag :)
#100 Oj, vad billigt :O Grymt ^^
6 sadlar (hopp & dressyr att prova), två bett, ett träns, jodopax, helosan, bomull, två grimskaft, lädergrimma, syntetgrimma, stigbyglar (kwik-out), två sadelgjordar, två schabrak (till och börja med).. Kanske glömt lite!
Imorgon, köper vi lite till och lämnar tillbaka lite sadlar, ska visa en skada på hoppsadeln som passade och försöka få den lite billigare. men hoppade i den idag, sjukt skön och passade Lasse :)
Köpte en hoppsadel som passade båda, lämnade tillbaka massa, prövade en ny dressyr (hemskt), salten + hållare, transportskydd, senskydd, bakstrykkappor, stigläder till hoppsadeln.

Idag en till häst faktiskt :)
#104 säger du efter att ha vart väldans inaktiv =D grattis!! men nu får du allt berätta lite om det tycker jag =)
// Alexandra
mina senast inköp
- no fly sommarsprey
- flughuva
- tun sommar ridjacka
- pike från jacson
- fleectröja från golden stripe
Dagens inköp:
- Flugspray
- Longerlina
- Longerspö
- Fodertunna
Någon som vet om kvalitén på ihoppfällbara longerspön?
Ny flughuva och Massa mat är det som inhandlades senast :)
Någon dag sedan beställde jag hem en rolig flughuva som ska komma om lite mer än två veckor. Ska bli spännande.. (;
Funderar starkt på att skaffa mig ett tävlingsskåp då våran transport inte har sadelkammare och det börjar bli jobbigt att ha sakerna i bilen och då inte ha allt samlat iordning och inte kunna packa ordentligt dagen innan..
Senaste: I fredags blev det en ny sadel (wintec 500 cair), broderat schabrak och matchande lindor.
Idag blev det ett nytt exemtäcke då han lyckats dela det andra i 10 bitar på en vecka. Även flughuva och ett par boots.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

#105 Jag vet! :o får bli bättring på det nu ;)
Jag har köpt ett halvblod på fyra år, eller ska förhoppniggsvis åka och hämta honom i veckan nu :) Avblekbar skimmel så ganska mörkgrå med bläs nu, ca 163 cm :) Det mesta jag tänker på nu är vilken färg förutom vitt o svart han passar i, till schabrak mm xD
#111 - Vinrött? :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

#112 Ja det borde väl ifs vara snyggt! ;o
#113vinrött, grönt och brunt är snyggt på alla skimlar =)
// Alexandra
Köpte i förra veckan ett nytt svart träns.
Lite shooping på hööks 
Brunt träns + tyglar
Brun hoppgjord (med magplatta)
Brunt pannband
Senaste saken ja köpte var ett blåttflugtäcke från hööks
Men tyvärr fick han skav på rygg, bog och bringan (?)
så 600 :- kastade i sjön 
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Blev en snabbsväng på Börjes idag. Har varit hos en kompis som flyttat till egen gård inte långt från Tingsryd, skulle bara in en snabbis så på 15 minuter kom jag ut med:
- Schabrak, mörkblått (Har ett likadant sen innan, men mamma tvättade det med ett av mina röda schabrak så den vita passpoalen blev, är och lär förbli rosa
)
- Tredelat bett, Sweet Iron/Kopparmittdel
- Tredelat bett, fasta ringar.
Hittade inga matchande lindor så när jag kom hem köpte jag ett par mörkblå kombilindor på City Gross. :)
- Flugspray x2
- Imprenex, täckesinpregnering
- En stor tub Helosan
- Nylanders Hästkräm. (269 kr för 1 kg.. Den lilla inhöll bara 300g så tog den stora istället. Hoppas det fungerar så hästskrället slutar klia sönder svansen! Finns inget tagel kvar på svansroten >.<)
- Fram- och bakbensdamasker
- Stigläder
Hela kalaset gick på sammanlagt 1426 kr. 

Var nere en snabbis i Tingsryd idag så körde in en kort runda till börjes. Men köpte en ny longergjord, en halsförlängare, en ny skillingerydsalva och ett spö :)
#117 - Köpte samma, det första gick sönder efter 1 dag, bytte det och det andra höll en vecka.. Jag drog av halsen som hade lossnat och lagade maggjordarna och använder det ibland som avlastning eftersom min kliar sönder man och svans i ett eksemtäcke..
Var på Hööks igår, köpte ett kandar som var nersatt (599 -> 149!), rider inte på kandar men har satt ihop hackamore + tränsbett.. Bra att ta till bettet när det går för fort ;)
Får ju inte glömma falsterbolistan (a)
Fleecetäcke vinrött/blått 100:-
Ridtäcke beige/brun vattenavstötande 95:-
Vitt shabrak, Hippo, 99:-
Vinrött shabrak 199:-
Vinrött spö 100:-
Vinröda lindor 80:-
Förbygel 199:-
Pannband med gravyr, 200:-
Boxskylt 120:-
Damasker 50kr/4 st, dessutom riktigt bra 
Och så lite hästgodis ;)
Har inte köpt något än, men om en stund skall jag och pappsen till Uddevalla och jag skall leta efter
- tredelat bett att prova på ponnyn
- torv (vi är i sommarhuset och råkade ta med för lite torv!)
- dressyrspö
- kanske graman
- och försöka få pappa att förstå att jag faktiskt behöver ett till schabrak 
Fyra schabrak två i hoppmodell, ett rosa miltonschabrak och ett marinblått Catago. Två i dressyrmodell, ett champangefärgat horse-unique och ett märkeslöst som jag inte kom ihåg vilken färg det var, lite trött just nu ;) Sen blev det ett par vita lindor, lite slitna med för 25 kr är det toppen! Älskar secondhand, ska ta kort på det imorgon.

Var inne och köpte ett par nya "träningsbakskydd" till foffe, han har en förmåga att slå i och jag vill inte slita ut alla mina eskadron i träning i skogen så de får han ha på träning/tävling ;)
nu är det ju så att det inte är jag som köpt den här veckan =) min moster därimot har köpt en ettårnng som heter Hot'n'Sweet =) kallas tydligen för Solveij xP
// Alexandra