Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 1292 ggr
Brullebro
0

Kostnader för att tävla?

Jag är så sugen på att börja hopptävla! Till höst terminen ska jag ta grönt kort. Men sen undrar jag bara vad kostnaderna blir? Licens för ryttare 100kr, 150kr för sin häst, hyra släp (vad kostar det ungefär?), pris för att vara med på själva tävlingen (ungefärt pris?) bensin och vad är det mer?

Lottzki
0

Det beror ju på om du har egen häst elr lånar elr så men du måste ju ha en häst iaf ;)
transport som du sa, bensin, anmälningsavgifter, ev. veterinäsbesiktning, mat, licenser, papper och sånt till hästen om det inte finns redan och ja, vad kan det vara mer…uppstallning ifall det behövs och utrustning m.m. ;) :P

Brullebro
0

Jag lånar isf hästen jag är skötare på, på stallet. Skulle du kunna säga lite mer exakt om vad det kostar?

Lottzki
0

Okii.
Umm…avgifterna brukar gå på ca. 70-100:- per klass, kan vara lägre i lägre klassen (iaf här uppe i norrland). Veterinärbesiktning ca. 150:- vad jag vet. Licenserna som du verkade ha koll på ;)

Förresten är det ponny elr storhäst?? :S Hoppar själv ponny och har ingen koll om det är skillnade på avgifterna för klasser och så på storhästtävlingar. ;) Men aja.

Transport kan variera mycket, vet att innan vi köpte eget släp så betalade vi ibland 100:- (50 ifall vi dela med ngn) och ibland uppemot 400:-, beror ju helt på av vem man hyr ;) Uppstallning brukar gå på några hundralappar, beroende på om man väljer box/spilta och vars det är och så :)

Vet inte riktigt om allting stämmer till 100%. Allt varierar ju och det där är ungefär hur det har varit på dom tävlinagr jag har varit på :]

Brullebro
0

Oki, det är ju inte så dyrt! Jag ska nog tävla ponny. Pappa ville att jag sku ta reda på det här så får vi se om jag får tävla.. Tack för svaret!

Lottzki
0

Haha! vassegod! Hoppas du får det! ;)