Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 1638 ggr
WhoCares-01
0

Ale djurklinik

Idagvar jag och mamma med Wilma (min häst) på Ale djurklinik för att de skulle ta en titt på hennes hovar som vi har haft problem med en längre tid. hennes hovar lixom trasar sönder vilket gör att hovslagaren inte kan fästa sömmarna i något vilket i sin tur leder till att hon tappar skorna och blir halt. vi har provat alla möjliga medel mot så väl svamp som bakterier och röta. inget fungerar.

så idag har hon helt enkelt fått allt det sjuka på hovarna bortskuret, fått på speciella skor där hovslagaren på kliniken gjorde nya sömmhål i tårna och längst bak på skon. han hällde även på jod och gipsade hennes hovar. nu gäller det bara att de sitter kvar så hon får bara vara ute om det är tort i hagen. hon får gå promenader på jämt underlag och absolut inte springa för mycket. hovslagarens teori var att wilma kanske inte tål järnet i sömmen men det var bara en teori.

känns lite jobbigt eftersom detta ska pågå en månad nu fram tills nästa besök som inte kommer gå på försäkringen och alltså kosta ca. 5000. men men bara hon bnlir bra.

anledningen till att jag skriver det här är för att se efter om någon här inne känner igen sig i det här??

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3