Hur brukar ni göra??
Jag tänkte bara höra lite hur ni som tävlar
brukar tänka ang. hur många klasser ni hoppar?
Visst är det 2 klasser per häst och dag som gäller enligt
regler? Men om det är t.ex. en tredagarstävling, hur många klasser brukar ni köra då ungefär? ;)
Och samma sak om det är en tvådagarstävling :D
Jag tävlar själv bara på klubbnivå, och då brukar det bli två starter, en enstaka gång tre starter.
Om jag skulle tävla flera dagar i rad hade jag startat en dag två tävlingar och en dag en tävling tror jag, beror även på klass :)
jag tävlar klubbtävlingar och ställer upp i 1 eller 2 klasser. det varierar
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Tävlar oxå på klubbnivå. Blir max 2 klasser per häst. Men tävlar ofta 2st hästar samma dag :)
Om jag skulle tävla flera dagar så beror det på klasserna. Kanske 2 klasser första dagen & sedan 1 nästa dag :3

Det beror på vilken häst jag rider. Är den en ung, grön och orutinerad häst/ponny som lätt stressar och jäktar upp sig, kan det räcka med en klass. Annars brukar jag föredra 2 klasser, och använda första klassen som förklass inför andra, dvs. ta det lite lugnare, låta hästen se sig omkring och vänja sig på banan, och kanske satsa lite mer i andra klassen, när jag vet att hästen är van vid miljön. Är det meeting beror det på vad man satsar på. Skulle det vara 3-dagars med final, kanske man rider 2 klasser dag 1, 1 klass dag 2 för att ladda inför dag 3. Elleeeeer nåt.
Man får lov att starta max 3 klasser per dag med varje häst man har med sig. Men man får bara starta klassen en gång per häst.
Säg att det är en tävling med 3 klasser ex: Lb, La och Mvs och du har 2 hästar med dig. då får du lov att stata båda hästarna i Lb men para en start per häst sedan får du starta La ock sedan Mvs. Så du får inte lova att starta ex: Lb två gånger med samma häst. ( det kan finnas undantag för detta ocm man ex startar utom tävlan.)
Fredrika Fritiofsson