rosett i luggen vid tävling?
Får man ha en manrosett i pannluggen vid hopptävling?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

På Clear Rounder jag har varit med på så har jag vid ganska många tillfällen haft rosett i pannluggen. :) Varför skulle man inte få ha det? (bara lite nyfiken på vilket sätt det skulle kunna vara förbjudet att ha en rosett i pannluggen ^^)
Jag brukar ha en fläta i pannluggen ibland och typ en sådan här manrosett längst ner på flätan.. =) Så som på bilden jag bifogar brukar jag ha ibland =)

1# Så söööööt ponny ! :D

#2 Tack :) Det är min Welshponny Juvel <3 =)
#1 jag tänkte på att man inte får ha det på dressyrtävlingar.
Nej det är inte tillåtet, passade på att dra ut från TR:
Mom 224
All dekoration av häst/ponny med föremål som rosetter, blommor etc är förbjudet. Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet. Lössvans är förbjuden.
Åsidosättande av reglerna i ovanstående moment leder till uteslutning ur klass/klasser.
Det är däremot tillåtet att ha en röd rosett i svansen om de sparkas.
Hakuna matata!
#5 gäller det även hoppning? hm.. men när ska man ha dom dära rosetterna då? xD men visst får man ha det på clearround och så? :)
#6 Oj då xD Jag läste sista inlägget innan mig (#4) och blev bara att jag tänkte på dressyr (A)
Nej i hoppning kunde jag inte heller hitta något om att man inte fick ha rosetter. SÅ det är bara att köra på ^^
Hakuna matata!
#7 haha okej :P

#5 får man inte ha svansen helt fritt då elr ? o.o
#9 "Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet"
Det är tillåtet, men inte ett krav.
#9 Hästen håller balansen med svansen så ett tips är att inte ha det.
#11 Jag är rätt övertygad om att en dekorativ fläta (dvs inte hela svansen utan bara svansroten) knappast är ett hinder. I sådana fall borde det ju vara många ggr värre att klippa den.
Hakuna matata!
#12 Jag menar såklart en helflätad svans 
Om man tävlar hoppning så får man lov att rida med rosetter i både pannlugg man och svans.
Fredrika Fritiofsson

Man får väl inte fläta svansroten i dressyr?
Skynda långsamt så går det fortare.
nej det får man inte man får bara lov att ha knoppar i dressyr men ingen flätad svans den ska hänga löst.
Fredrika Fritiofsson