Krav vid lokal tävling?
Vad jag har fattat så måste man ha gröntkort och ryttarlicens för få att tävla lokal tävling, men vad för något behöver hästen ha om man bara ska tävla lokalt? 
En till fråga , är det enkelt att ta grönt kort? 
att ta grönt kort blir så enkelt man gör det =) kolla upp på din klubb/närmsta klubb när nästa kurs startar. det är bara att vara med och lyssna, plugga och sedan skriva et prov. plugga plugga plugga helt enkelt =). hästen ska ha licens, vaccinationsintyg och pass för att du ska få tävla.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
okej :) tack!

Hästen behöver juh ha det som man istort sätt behöver på alla tävlingar, vaccnations intyg pass chip och hästlicens :)
hästen behöver gilltigt vaccinations intyg och pass.
Men tror faktiskt inte att den behöver licens. Tror att det bara är på regional och uppåt
men är inte 100 så jag ska kolla upp det :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Hästen behöver inte licens på lokal tävling!
Så här står det om licens på svenska ridsportförbundets hemsida (länk nedan)
Häst- och ponny-licens
Från regional tävling krävs att hästen eller ponnyn har licens. Den gäller hela hästens eller ponnyns liv och skall följa med vid försäljning.
tack nu vet jag :D
svart till #1 man får även ha TR (tävlingsreglementet) att slå i, där i stor även alla svar. frågorna görs från TR. men man ska ändån vara med o plugga och lyssna =)
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar
oki :)
#10 ryttarlicens skaffar du på svenska ridsportförbundets hemsida… hästen ska vara vaccinerad mot stelkramp och hästinfluensa vet inte om de e något mer
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
#11 för att tävla måste man bara vaccinera mot hästinfluensa. men stelkramp ska man göra ändå tycker jag. det kostar inte mkt extra
#11 Okej, tack för svaren. :)
Alma