Ponny eller stor häst?
Jag vill ju börja tävla å allt.. Hästen (c-pnny) jag var skötare på har blivit gammal och slutat som skötare på henne, men aldrig tävlat. Och nu är jag skötare på en storhäst, men om jag som nybörjare vill börja tävla, är det dumt att ge sig ut på tävling med storhäst? Man får väll tävla som lägst 30cm med storhäst?
Haha fel där! 90cm förstås
Men du kan ju alltid åka ut och "tävla" på en clear round, då får man välja höjden heeelt själv!
Alma
#0 visst kan man tävla storhäst även om man aldrig tävlat ponny(!) =) men vill du börja lågt så bör du åka på clear-round först
#1 på vissa lokaltävlingar så lägger dom till en extra klass som bedöms som clear-round. då är det 80 som gäller =)
#2 inte alltid, de flesta ställen jag har vart på så börjar både ponny och storhäst på 50 på clear-round
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Ja det lät bra, borde alltså börja med clear-round då :) Tack för svar!
åk på träningstävling där kan du välja allt från bommar på marken till ja hur högt man själv vill nästan.
men annars är 50 lagom höjd att börja på annars funkar ju även att trava över om man vill det.
#3 Men då kan man välja klubbens egna clear round, det brukar inte vara några problem.