Äger du en A-ponny?
**Äger du en A-ponny?
**Jag och Moa har pratat om det här länge och vi har bestämt oss för att ha en inofficiell 'shetlandsdag'.
Du som har en shetlandsponny, med som utan stam, eller varför inte en korsningsponny i A-ponny storlek, är hjärtligt välkommen till oss i Växjö under höstlovet v. 44.
Vi ska köra ponnyerna i sakta mak runt Bergundasjön med start i Kättilstorp. Vi kommer att stanna till i bokskogen där vi fikar, snackar häst och fotograferar alla ponnyerna ihop, innan vi kör vidare resten utav rundan runt sjön.
Det är en rätt lång runda, men det är fina vägar och vi kommer som sagt att köra i skritt i princip hela vägen för att så många som möjligt ska ha chansen att få vara med.
För er som har både en inkörd och en icke inkörd ponny så får ni gärna ta med den icke inkörda "på släp" bakom erat ekipage. Det är en utmärkt miljöträning för den unga och oerfarna ponnyn.
Sto, valack eller hingst, könet spelar ingen roll, alla ponnyer är välkomna!
**Bor du långt ifrån men endå vill delta?
**Då kan jag glädja dig med att jag har plats för övernattning av både människor och häst. Provisoriska boxar i lösdriften och mindre rasthagar med el finnes. Samt en storhästbox i stallet om det blir tajt om plats.
Även Moa kan erbjuda provisoriska platser, så det är inget hinder!
Är det något jag har missat så kommer jag att uppdatera efter hand.
Är det någonting du undrar över, så är du varmt välkommen att höra av dig antingen i PM här på iFokus, en kommentar eller så kan du skicka ett mejl till pyret_lover@hotmail.com**.
**
Vi hoppas på att kunna arrangera en rolig heldag för oss med a-ponnyer, med såväl många ponnyer som människor!
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
*putt*
Känner ni någon som skulle vara intresserad så tipsa gärna om det här arrangemanget!
Som det ser ut nu så är vi 5st ekipage, fullsatt i vagnarna, samt en ponny som ska gå som följehäst.
Det är alltså 30e oktober kl 10.00 v.44 som gäller 
Jag är intresserad :D
Stall Bråna
#3 Då detta är en gammal tråd så har de redan haft denna dag. :)