Hööks/Börjes
Vilka tycker ni har bäst ridbyxor? Beror väll och på vilka som gjort dom, men jag har aldrig köpt ridbyxor från börjes och vill gärna veta om dom är bra!
De har ju allt från Kingsland ridbyxor till "Börjes-byxor", såklart har de dyrare märkena skönare passform. Hööks har ju inte exempel Kingsland, på det sättet är kanske Börjes bättre.
Jag skulle nog inte lägga över 1000 :- på ett par ridbyxor, dock.
#1 Hur är kvalitén tycker du då?
#2 Mountain Horse är okej men tycker personligen inte att kvalitén är super och dessutom har priset höjts en del.. CRW gillar jag faktist, http://www.hooks.se/product.aspx?productid=100541&deptid=27&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC så sköna är dessa!
Börjes har jag bara handlat hästgrejor ifrån :)
#3 Aha, ja jag använder bara helskodda, tycker knäskodda är lite obehagliga x) Och på dom helskodda brukar det inte vara så bra kvalite på..

Håller med #1
Börjes har ett bättre utbud i butik. Har köpt en hel del ridbyxor från eurostar där, älskar dom! Använder deras domino i stallet hemma att träna i, lite dålig passform bak men jag trivs faktiskt endå bra i dom! Haft dom MÅNGA år!
Aldrig handlat ridbyxor från Hööks så vet inte hur de är dock.
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Köpte ett par ridbyxor på Hööks förra veckan, sjukt sköna. Är stretch i skoningen också så de sitter perfekt. Är dock rätt tunna, så får se hur bra de håller, men klart de skönaste jag någonsin haft.
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=100721&deptid=27&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
Hur bra fäste det blir i sadeln av skoningen vet jag inte än, har ingen sadel, annars är det viktigt för mig att de klistrar sig fast typ.. :)
#5 Ja många säger att euro star är bra :) Ja vissa ridbyxor är nog bra från hööks, men inte alla.
#6 Såna har jag önskat mig, bra att jag vet att dom är bra!
#7 Tråkigt bara att dom helskodda måste kosta över 600kr för att vara bra.
Jag har köpt ett par från horze, tycker dom är bra, någon annan som håller med mig?
Rent överlag tycker jag att börjes ridbxor är väldigt små i storlekarna oavsett om det är deras egna märke eller andras…
en strl 46 börjes motsvarar en 40/42 på hööks verkar det som många gånger…. ingen forskning på saken men det är något jag märkt iaf.
#5 Sen om passformen är sådär så kanske det beror på din bak ^^ inte alla är smala och har en normal-rumpa andra har ju större ändor och då kanske det sitter som en smäck på det arslet :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#9 Ja jag tvekade på att köpa från dom.. Haha jag har korta men stora ben och lite större ända, så det blir ofta ett problem, alldeles för långa ridbyxor som sitter jätte tajt..
#10 jag har ju problemet att jag är inte särskilt lång (167) och dessutom inte smal med en rumpa och höfter. en riktig rumpa som min sambo säger.
Så ser man många andra hästtjejer som är på gränsen till anorektiska med smala smala höfter och ingen rumpa alls. På dessa tjejerna sitter ridbyxor ofta väldigt snyggt men så på mig då, hittar jag ett par som sitter bra om rumpa/höft och mage så tro fasiken att benen är 3½ km förlånga!
Eländigt värre! och det problemet har jag oavsett om det är börjes, hööks eller någon annan jag handlar ridbyxor av.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
men hörni =) om ridbyxorna är för långa så är det bara att klippa av dom och sy en sick sack kant =) fick det tipset av en på hoppträningen. jag har storlek 38 och är endast 160 kort… så i princip alla byxor över huvud taget är för långa för mig… har bara hittat ett par ridbyxor som är lagom och det är ett par från Mountain Horse (<3) köper numera bara ridbyxor därifrån för jag tycker att dom har jättebra kvalitet. sen så köper jag dom hos en hemförsäljare som säljer 2 sortering. dvs. "förra årets" färger och modeller. så där kan jag få ett par helskodda för kanske 250-350 kr beroende på modellen. där köpte jag även ett par ridstövlar från mountain horse för endast 800 =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
hööks
Mvh/Ellen<3
Har bla dom helskodda denim-brallorna från Hööks, dom är supersnygga och sköna. Dessvärre fick jag en allergisk reaktion av dom, använde dom utan att tvätta dom först :/ Men mina favoritridbyxor är en modell som heter "Jackie" och kommer från Pegasus hästshop, skönare ridbyxa får man leta efter!! ? Dessutom bra pris!!
#11 Jo man får liksom försöka nöja sig med hur man ser ut i dom eländes ridbyxorna xD
#12 Hellre klippa av och sy på snedslå, blir snyggast (Y) Har inte haft ork att sy upp mina xD
#4 Finns det hemsida till den där Pegasus hästshop?

Har faktiskt bara köpt ridbyxor från börjes och dem är jag helnöjd med. Billiga dessutom..