Tävlingstips
Nu har jag och min 9-åring startat 1,20 m ett par gånger med bara felfria rundor. Hon är i toppform! Har anmält mig till 1,10 & 1,20 m nästa helg och funderar på att starta nationell 1,20 dagen därpå. Det blir således vår första nationella. Vad tycker ni är största skillnaden mellan regional och nationell? Något speciellt man ska tänka på när man tävlar två dagar i sträck?
Ska även starta min 4-åring för första gången på söndag. Har endast anmält 90 cm (han har gått 90 & 1 m med tidigare ägare, köpte honom i sommras) men såg nu att de ska ha en speciell 1 m klass endast för 4 åringar. Han är i bra kondition osv, men funderar på om jag ska starta den klassen också eller bara nöja mig med en? Vad tycker ni? Kan det vara bra att ta två klasser så att han får lite mer rutin, eller räcker det med en så här första gången?

Jag kan inte uttala mig ang skillnader mm då jag inte ävlat nationellt än. Men vad gäller din 4åring skulle jag själv bara anmält min till 90-klassen. Om den går kass skulle jag efteranmäla till 1m-klassen för att ge honom en ny chans. Men går 90-klassen bra skulle jag nöja mig med det :)
Men nu tänker jag hur jag skulle gjort med min bäbis, du känner ju din höst bäst i vet hur han är och klarar :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se