Vill tävla men vågar inte...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I oktober är det en cr på klubben och jag funderar på om jag sak anmäla mig till den… Om jag anmäler mig så blir det bara 50 cm, men grejen är den att jag inte vågar!
Jag vet att vi kan men spökena i mitt huvud sätter stopp. Förra cr vi va med i (för ett årsedan gick inte så bra..)
Någon som har några tips på hur jag ska få bort spökena? Hemma kan jag hoppa hur högt som helst (har hoppat bana på 1.20 med henne)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Försök tänk att det bara är en vanlig träning,och man är där för att träna, så skulle inte göra ngt om det går dåligt, för det är ju därför man tränar :)

Övervinn det, helt enkelt. Usch. Vet själv hur det är, var väldigt aktiv tävlingsryttare när jag var yngre. Men jag red fel en gång och hörde en tjej bakom mig på läktaren prata om mig, sedan dess har jag inte tävlat hoppning, inte ens hoppat bana!
Men nu när unghästen börjar komma igång vet jag att jag måste ge mig ut, har hoppat lite banor med honom med hjärnan blir totalt spärrad!
Jag tror helt enkelt man måste ut igen, ta tag i rädslorna och tänka goda tankar så att säga 
Klart du kommer fixa det! Anmäl dig och övervinn rädslan! (Lätt att säga, i know, men tror det är enda sättet)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
tänk att det är bara du och din häst som ska träna i ridhuset att hoppa. Ingen annan är där förutom du och din häst.
Så efter varje hinder så samlar du upp hästen och fokuserar på nästa hinder. ett hinder i taget. Samla hästen och fortsätt.
Kommer ihåg mina första tävlingar var så himla nervös att jag saktade av till skritt efter hindrena, och började trava ige 10 meter innan hindret. De var en clear round och jag gjorde en feldri runda så varför inte?
Även om du ramlar av eller rider fel, så kommer dom som kollade på glömma bort det en vecka senare. 
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !