Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 8442 ggr
idaavictoriaa
2010-09-23 15:02
0

Göra eget pälsglans!?

Hejsan

Jag undrar om någon har något recept på hemmagjort pälsglans. Vilket föredrar ni annars om ni köper i affären? :)

joooossan
2010-09-23 15:49
0

Har själv aldrig gjort eget men en i stallet tar bara vanligt vatten+balsam och blandar :)

Kommer inte ihåg vad mitt pälsglans heter, ska kolla upp :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Minetta
2010-09-23 22:31
0

har aldrig gjort eget men brukar köpa Effol Superstar Shine, verkligen bra Glad

Elshira
2010-09-23 22:48
0

Canter coatshine, kostar drygt 100 kr för en halv liter som varar i en evighet (eller två)! Finns inte det är Effol andra valet.

Jag antar att man skulle kunna ta vanligt balsam och vatten, men jag tor att pälsglansen ger bättre resultat, varar längre och blir billigare ändå.

Både Canter och effols pälsglans räcker med bara 2-3 spray i manen eller 3-4 i svansen. Blir som silke och sitter i flera dagar!

Hakuna matata!

emeliekarlssoonn
2010-09-23 23:13
0

Sjöbogårdens Pälsglans. (y)
Helt underbar!

WhoCares-01
2010-09-24 00:26
1

just nu använder jag samma som #4 det är jättebra när man sprutar på det men jag tycker att det försvinner lite väl fort. mane and tail är bra också =) och sen finns ett som jag inte vet vad det heter men det är det bästa jag använt å så luktade det jättegott också ^^  heja för en häst som luktar jordgubb =D

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

idaavictoriaa
2010-09-24 10:46
1

Sjöbogårdens pälsglans har jag testat, mycket nöjd med det! Självklart är det ett plus om det luktar gott också :)

halludu
2010-09-24 13:33
0

Sjöbogårdens är inget vidare, försvinner så snabbt men foxfire är jätte bra och håller länge både i svansen och "flask mässigt" :)

Zaphix
2010-09-24 14:23
0

TIB använder jag, helt klart bästa pälsglanset jag använt. Luktar supergott dessutom. :)

På förra hästen sprayade jag en gång varannan vecka i svansen och det höll i sig så länge om det inte regnade.
Dock håller det inte i sig lika länge på nuvarande häst, men längre an andra sorter iaf.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
2010-09-25 15:24
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

använder sjöbogårdens nu, foxfire har blivit för dyrt….

sprayar jag SG så håller det 3-4 dar om det inte regnar, regnar det så är översta delen av manen heltrasslig men däremot så känner man p undersidan är den fortfarande glansig och fin.

I svansen höll inte ens foxfire på min totto.

men så är där en hel del både man o svans…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.