Köpt häst :)
hejsan! :)
jag har precis köpt en föredetta hopp- och dressyr häst på 16 år. Hon heter Reapes donna belle, o är helt otrolig i all hantering! dessvärre är hon T-märkt så hon får inte tävla mer, men hon är import där hon vart med i hopptävlingar, o sen i sverige, o danmark.
Men jag fundera på, kan man hitta på något sett deras meriter? för hon sägs ändå för vissa vara rätt känd :) så skulle vara kul o veta! (hon är maxad c-ponny så hon har hoppat 120cm som högst)
tacksam för svar! :D
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
du kan kolla på www3.ridsport.se, klicka på Tävling längst upp (gul ruta), sedan Tävlingar/Resultat i menyn till vänster.
Sedan kan du klicka på t ex Resultatarkiv, hon kanske vart aktiv under de åren som står där? Och sedan kan du ju själv läsa om hur du annars kan söka. Det var ett tag sedan jag sökte.. :)
hoppas du inte tycker att jag kapar din tråd nu men i och med att du skrev det där med tävling med T-märkt häst. det vet jag att man inte får. men hur är det med clear-round? har för mig att så länge man visar upp veterinärintyg på att hästen är helt frisk så får man hoppa clear-round? hade en t-märkt ponny i stallet för några år sedan och tjejen som red den var på clear-round rätt så ofta =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
vet inte vad clear round är ;)
men asså hon tävlade massa innan hon blev T.märkt. sen när hon blev de kunde de inte ha kvar henne. Och så köpte jag henne :)
clear.round är en typ av träningstävling =) man får själv bestämma höjden och alla felfria får eller får lov att köpa rosett
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
jaha :) men nej, tror inte hon har kört de. Jag vet inte ens om jag vill tävla. men de sa att hon behövde komma ifrån all stress som hon vart med om på hopptävlingar :P
ritkigt söt häst :)
Blev hon T-märkt för att hon skadades eller? :)
#6 tackar! :) jaaa ;)
#7 okey, men hon var verkligen snygg iaf :D
taaack :)
Jätte snygg!:)
Taackar :D
clear round/blåbärshoppning/träningstävling
tävlingar som mest är på skoj men man kan vinna en rosett osv, och oftast så är dessa på klubbnivå eller lägre så man brukar få tävla med triangelmärkta hästar sålänge de tål påfrestningen med tävlandet.
Många åker på clear rounder och liknande för att ge sina hästar tävlingsrutin och ha skoj.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#12 När jag sökt på t-märkt o alla jag hört har de sagt att de inte får tävla, för de frestar för mkt på muskler, leder eller vad som är problemet ;) men de är väl varierande från häst till häst.
En häst akn bli triangelmärkt för att den gått omkull i hagen som 2 åring och sträckt sig, men sen har den skadan läkt men de är fortfarande T-märkta.
En del tringelmärker bara för att få ut en del av försäkringsvärdet.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Du kan söka i hästkatalogen.se
#14, vet att hon har blivit skadad, för de sa att de inte ville ha kvar henne för att hon hade blivit skadad, o kunde då inte göra lika bra sig på hopptävlingar, o klarar inte all stress :)
#15 okkej :)