Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 1723 ggr
joooossan
2010-09-22 00:41
0

Dite såld

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan en vecka tillbaka står det klart att Dite är såld. Hon har inte åkt än, kommer inte åka innan 3 oktober och besiktning ska göras innan.

Känns helt tomt, vet att hon kommer få det super och bara 1,5 timme ifrån mig, men endå. Har varit med om att sälja sin häst 6 gånger innan och tror aldrig jag kommer ta det lättare.

Jisses.. Hon är nog den hästen jag upplevt mest med. Hon gick från att vara en misshandlad häst som det tog 2 timmar att tränsa till att nu säljas som dels läromästare, på 2 år.

Ville bara skriva av mig, vart ska man annars vända sig? Ingen i omgivningen som vet hur det är att sälja sitt barn?

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Peppe
2010-09-22 00:54
0

Hon är så fin!!!

Men varför sålde du henne?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

WhoCares-01
2010-09-22 00:56
0

jag vet inte hur det är att sälja men jag vet hur det är att förlora en vän… men det måste väl ändå kännas skönt att hon hamnar så pass nära så det faktiskt finns en möjlighet för dig att hälsa på henne. känns jättehemskt att säga det men du kommer ha mycket att tänka på med unghästen och du kommer verkligen ha att göra. och även om du kommer sakna Dite så kommer du med all säkerhet finna lite tröst i din nya bäbis.

jag hoppas och tror att allt kommer gå bra för både dig och din nya häst (Froda va?) och för Dite.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

joooossan
2010-09-22 01:13
0

#1 Dite är 10 år och det kändes nästan som om vi nått vår gräns lixom. Vi är verkligen hur kul som hellst tillsammans men Dite tycker det roligaste är att bara få ut och ha kul i skogen, hoppa lite 70-hinder och få sin mat Flört Jag kände att jag ville ha något jag också kan utvecklas med, träna mer för tränare och börja tävla så småning om.

Främst var det tänkt att jag skulle ha kvar båda, men tog mig lite vatten över huvudet. Har alltid haft två hästar men nu när jag börjat 3an på gymnasiet går det helt enkelt inte. Och framför allt inte vintertid. Vilket sörjer mig djupt!

Så jag fick välja mellan unghästen och Dite och känner helt enkelt att både jag och Frodo (unghästen) kan utvecklas tillsammans och komma längre. Dessutom har jag alltid haft en förkärlek till att utbilda själv.

#2 Så rätt så! Och jag tror som dig, känns verkligen bra att hon kommer så nära och tjejen som ska köpa henne kommer ta med henne till ridskolan och Dite kommer stå hos tjejens ridskolelärare så dom kommer få den hjälpen dom behöver om något skulle behövas.

Men tror som dig, Foffe kommer nog kunna muntra upp mig. Men visst är det sjukt svårt att förlora någon!

WhoCares-01
2010-09-22 03:34
0

måste säga att jag är otroligt tacksam för att jag hade Wilma när Robin dog för två år sedan. det hjälpte mig nått så enormt men jag kommer alltid att sakna den hästenn och hans underbara personlighet ^^ man får inte glömma sina vänner

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Rynkel
2010-09-22 15:36
0

Så underbart fin polle! Skrattande 

Vet inte hur det är än, men inom snar framtid tror jag :(

joooossan
2010-10-05 18:11
0

Imorgon blir det besiktning, går hon igenom åker hon samma dag. Ska snart ut till stallet och plocka iordning alla grejer, och njuta av sista timmarna Rynkar på näsan

Alma-G
2010-10-07 23:01
0

Hoppas allt går bra nu :( Usch vad jobbigt *tröstkramar*

kaka1234567
2010-10-12 22:47
0

tröstkram gumman

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Peppe
2010-10-13 11:19
0

såg att hon var till salu igen. har hon stam?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

joooossan
2010-10-13 16:19
0

Okänd stam.

Japp, de som skulle köpa henne drog sig ur helt enkelt..