Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopphästens-träning
Läst 2544 ggr
elli-kleo
0

Börja hoppa Kombinationer

Min häst är lite "osäker" på kombinationer, har någon några tips?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

joooossan
0

Vad menar du med osäker?

Josefinejumpforjoy.blogg.se

elli-kleo
0

Han lixom bjuder dåligt och det känns som att han blir lite överraskad när det kommer två hinder på raken x'D

Jag vet inte om det är jag som gör fel eller inte.

Jag har hoppat studds och det går bra.

WhoCares-01
0

rider du med ett eller två steg emellan? har du bara provat med ett steg så tycker jag att du ska länga avståndet mellan hindren till två steg och reagarar han likadant på det så ta te steg så et blir en linje istället för en kombination och minska när han känner sig säker =)

hoppar han så att han har svårt att få plats så kan du hjälpa honom att taxera rätt med galoppbommar emmelan =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

joooossan
0

Håller med #3

Hur rider du till hinderna? I galopp eller trav?

Ett tips är att du rider emot det i SAKTA trav, så att han hinner reagera och få tänka :)

elli-kleo
0

Jag har provat att travhoppa en kombination med 3 -4 galoppsprångs avstånd. Det gick bra! :) Hur ska jag utveckla det? :)

WhoCares-01
0

som sagt så är det bara att minska antalet steg emmelan =) när han känns helt säker på ett avstånd så låt honom gå på det ett tag så det blir stabilt så kan du sedan minska avståndet =) ta kanske två-tre träningstillfällen per avstånd =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

joooossan
0

Håller med, sedan är det som jag får träna med unghästen. Vi får trava sakta emot med för kort avstånd mellan hinderna så han ska lära sig att hoppa igenom kroppen :)

Det är ju bara att ta små steg i taget, när han är säker så gör det lite svårare, när han är säker på det …. osv :)

niare
0

löshoppa han med så han får reda ut det själv utan ryttare med.