Rida 2 klasser med 4-åring
Får en fyraåring lov att gå två klasser per dag eller är en klass max? Hittar inget om det i TR men idag när jag tävlade min 4-åring var det någon som påpekade det (jag hoppade visserligen bara en klass men tänkte hoppa två på nästa tävling). Givetvis går han i avd B och max 1 m. Någon som vet?
ja, det tycker jag att är ok. Så länge hästen känns ok när den kommer till tävlingsplatsen och att den fortfarande känns bra efter försa klassen. sen ska den ju ha tillräkligt med ork för två klasser =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
kommer inte ihåg direkt, men 3 åringar får ju bara gå en start/helg/dag och femåringar får gå 2 klasser per dag/helg så jag tror att fyraåringarna fortfrande går under samma regler som 3 åringarna….
men är inte säker… sne minns jag inte om jag läste hoppTR eller dressyrTR :S
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

4-åringar får starta 2 gånger per dag. Tänk dig för bara om du gör en "omstart" i första klassen. Det räknas som en start det med..
3-åringar får ju överhuvudtaget inte starta på officiell tävling bortsett från sport och avelschampionatet.
#3 de får starta på klubbtävlingar har jag för mig men är jäkligt osäker på saken…. så längesedan jag läste TR om det men nu är Harry inriden sen ett bra tag tillbaka och 5år så jag är inte den som oroar mig över starterna längre :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Klubbtävlingar är säkerligen inget problem, det räknas inte som officiell tävling 

en häst på 4 år får starta max 2 ggr. spelar ingen roll om det är 1 m eller 130. två klasser gäller! :)

Fast 4-åringen får inte starta högre klass än 1,00m
och endast i avd. B.
Jag startar två gånger per dag med mina 4 åringar så;)