Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 8067 ggr
HannaT
1

Era höjdrekord

Jag vet att ens höjrekord inte säger något om varken ens egen eller hästens teknik och hur bra man är, men jag är ändå lite nyfiken: hur högt har ni hoppat? Vad är era höjdrekord?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

[MajaWrangstadh]
1

Jag brukar inte hoppa speciellt högt, men på ponny runt 1,10-1,15 kanske..

J-Parnebo
1

På ponny har jag hoppat ngt på 80-90 cm, och på häst så ligger det på 1.10 tror jag.

HannaT
0

Jag har hoppat oxer på 120 som högst, på Kalle. Jag tror absolut att Kalle kan hoppa högre, men han blir lätt osäker när man höjer.

Sunshiine
0

Jag har som högst hoppat 120 med min Sunshine. När hindren är låga blir hon sprallig och lite jobbig men så fort hindrerna kommer upp på högre höjder så sköter hon sig oftast jätte bra:P:)

Peppe
1

Jag har hoppat 125 med Blacky =) Hans rekord är 145 med ryttare, är 147 själv.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fiaa2
1

Jag har hoppat 140 på maxad d/liten storhäst och 110 på ponny :)

Marija
1

100 cm på en D-ponny. Vi rev på 110 cm och sen ville hon inte vara med längre ;)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

WhoCares-01
0

110 på ponny och 120 på häst =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

ZindyPilo
0

Jag tror det ligger på 140 cm med häst. En kombination med första hinder på 120 cm och andra hindret en oxer låg på 140 cm. Trodde inte min tränare när hon sa hur högt vi hade hoppat!

Splachfotografen
0

vet inte exakt hur högt jag har hoppat men tror att det är 1.10 på D ponny.

Reperis
0

Jag har hoppat 1.50 med en liten D-ponny och runt 1.65 på storhäst =)

Lauth
0

1,40 på stor häst är rekordet om man ska säga så. Då är allt hindrena stora tycker jag..

Mellliie
0

På d-ponny är det 75cm ( jag är nervös när det gäller hoppning, ponnyn är 17 år så, jag vill inte slita mer på benen.)

Lisa-trollet
0

110cm på d-ponny o ca 1 m på häst

Amandaaa
0

typ 80 med ponny x)

Fuxia
0

haha 40 cm tycker det är precis lagom

Anna
0

120 med min förra medryttarhäst. Hon var kapabel för mycket mer (145 hög själv) och hoppade allt man bad henne, men tyvärr höll inte hennes ben.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

pidan89
0

Jag har hoppat bana 70cm som max på ponny (bara haft dressyrponnyer typ :D) och 120-130 på stor häst. Men har aldrig varit intresserad av att hoppa, dessutom har jag ridit regelbunder i sju år varav de senaste tre åren har jag inte tränat alls.. Min tränare var mkt för att puscha upp höjderna och jag ramlade till slut av och blev rädd då jag gjorde illa mig en del.. Har sedan dess varit fegisen själv när det gäller hoppning.. Otroligt jobbigt eftersom hoppning är bland de mest häftigaste man kan vara med om.. Kommer aldrig glömma första gången jag hoppade ett trippelbarr med min dåvarande hopphäst (han var fjording/fullblod på 155cm och hoppade som en gud. Löshoppades 150cm och hoppade en gång över sargen, inte med flit givetvis, med min bästa kompis :O). Hindret var ca 130cm högt och lika brett.. Var bland de häftigaste jag varit med om i hela mitt liv. Det där suget i magen och lättnaden och stoltheten när man kommit över de :D

Filosofia
0

Jag har alltid varit lite höjdrädd. På D-ponny har jag hoppat enstaka hinder (oxer) på 1,35 cm. Vad gäller en hel bana med D-ponny har jag hoppat Lätt A på tävling felfritt (det är väl runt 1,10-1,20 cm).

Peppe
0

#19 LA för d-ponny är 110 =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Filosofia
0

#20 Jag vet. Men hindrena i omhoppningen får vara lite högre, har jag för mig.

LinneaPersson
0

Har hoppat typ 100cm på C-ponny och 110cm på storhäst :)

oliviaoakilles
0

1m me C-ponny. 1.20m med storhäst.

men ponnyn kommer nog hoppa högre än det inom en snar framtid! :)

SofiaGenne
0

105 med min gamla b ponny, & 1.25 med d ponnyn min :) (Gammal dressyrgubbe som inte hoppat alls mkt men kan allt ändå när han vill!)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

LovisaJacobsson
0

85 med Shettis
110 med C ponny
130 med typ Stor D ponny

Moalinn
0

Shettis  ca 40cm
Nordsvensk - ca 70cm
nordsvensk trav - 60-70cm
travare - 84cm.

Inte jätte högt. men det är vad jag har hoppat iaf x'D

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

obelixhedevang
0

135 på min lilla arab :) liten d-ponny är han, har gått msv a med tidigare ryttare :)

Bacchus-a
0

130cm på min d ponny ;)<3

jsca
0

jag hoppade ca 155 med min mosters gamla häst som var ca 176.
men de var när man var ung och modig. nu på senare dagar, ( jag är 20 till hösten ) :P har jag hoppat 120 på min kompis häst som hon inte vågade hoppa själv..

joooossan
0

Bara hoppat 3 gånger på min häst pga en skada. Men vi har hoppat 1.05 :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

GBusiness
0

shettis - 65=)

b-ponny - 1 m=)

c-ponny - 1.05 m

d-ponny - 70/80  kanske=)

häst - 50 xd

travre - 80^^

Neiah
0

Hoppat 90cm med ponny & 110cm med häst. Vart skit glad då hon verkligen ville hoppa det dessutom! Hon har tidigare bara hoppat 80cm innan hon fegar ur :)

liljegren
0

135 med en d-ponny.. Hon stack, jag var livrädd och klamrade mig fast bäst det gick när jag insåg att hon faktiskt tänkte hoppa.. Normalt hoppar jag inte över metern..

Rynkel
0

110 cm med d-ponny och något lägre eller 1m med häst :)

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppsuttet 90 cm, ridskolehästen Gazal (många år sedan)

Uppsuttet Harry & jag 70cm

Barbacka Harry & jag 50 cm (en tjej i stallet hoppa 90 barbacka med honom)

Löshoppad Harry 120 cm.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

bacchus
0

140 på min New Forest =D

Selinas
0

110 cm med både d-ponny och stor häst. Runt 90 cm med c-ponny. (Bara ridit c-ponny någon enstaka gång.)

Mellliie
0

100cm på min d-ponnyvalack. Förra året dock :) Är själv väldigt nervös i hoppning.

emmyhansson
0

130 på min d-ponny. :)

my-real-life
0

140 på storhäst

och 90 på ponny :)

[agnesstalhane]
0

105 cm på D-ponny, 90 cm på stor häst :)

NettanLindholm
0

lite över en meter med ponny.
runt 1.25 med stor häst.

Em--ma
0

95 cm på en - hopprädd D - ponny

85 cm på en - Ridtravare

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Gudris
0

115cm på en hoppglad maxad c-ponny :)

kappi
0

105-110cm på en b-ponny (aa)

Rynkel
0

slog mitt och Morgongåvas rekord igår, då jag tror räcket var 95-100cm! Mycket glad haha :)

AndreaG
0

Mitt rekord på min häst är 40 cm, har dock bara hoppat två gånger med honom ;)

Mitt och Saurons premiärhopp på bilden!

Annars har jag hoppat ca 110 cm.

Klasselover
0

Har hoppat 80 med storhäst och 110 med ponny, just nu hoppar jag inget alls, unghäst..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

[japptravare]
0

80-85 cm på B-ponny

70 cm på henne barbacka

Diizkmedel
0

120 med en ponny, men det fick jag reda på efteråt, för innan dess hade jag knapt vågat hoppa 60 cm xP

That that don't kill you can only make you stonger

miwi96
0

A-ponny 60cm

B-ponny 90cm

C-ponny 110cm

D-ponny 105cm

Storhäst 90cm

Barbacka runt 70cm

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar

Moalinn
0

Sedan #26 har jag hoppat en del och även hoppat lite högre.

Shettis - ca 40cm
Nordsvensk - 92cm
nordsvensk trav - 60-70cm
travare - 92cm.

Sen har ägaren till nordsvensken hoppat 1.10 med henne.
Kan tillägga att små hinder tycker hon inte är roligt, hon springer fram till hindret, stannar.. river ner den första bommen, och tar sedan ena hoven och puttar ner den andra och sedan kan hon gå!
Jätte smart tycker hon,, så vi får höja hindrena lite för att hon ska hoppa men hon klarar det riktigt bra så det är ju inga problem Glad

(hindret på bilden ligger kanske på 50 cm kanske, vi började att hoppa igång dom lite efter vintern)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

jennnni
0

Det högst jag har hoppat är 90cm men när jag var mindre så ramlade jag av och blev rädd för att hoppa så jag är väldigt nöjda att jag vågar hoppa högre nuGlad P.S när jag ramlade av så var det nära att jag bröt nacken så det är inte konstigt att jag har varit rädd.

mirretjejen
0

ponny: 110 :) stor häst: 90 min travare än så länge: 110 :)

Det var högt alla har hoppat :D

nello4ever
0

Hmm typ 60 med shettis, 80 med russ och för 5 dagar sen 85 med fjording när jag var på ridläger på Taffsnäs :)=D

halloonsodaa
0

Jag har hoppat 60 med d-ponny och 90 med stor häst:)

JenniferH
0

Jag har hoppat 1,25 m med min nuvarande foderhäst. Är lite stolt över mig själv att jag vågade göra det faktiskt, jag som är höjdrädd och allt! Men allting handlar om vilken häst man sitter på, jag skulle aldrig ha vågat göra det på någon annan än min foderhäst. Jag litar på honom Glad

Browny
0

Räcke på 1.30 med häst. Med ponny har jag inget rekord, eftersom jag aldrig ägt en ponny. Glad

imsuchadiva
0

130 är mitt rekord.
Fast bästa rekordet är nog ändå när jag blev klubbmästare på en ponny som folk hade ifrågasatt varfär jag red henne. Åkte ofta av eller fick en massa vägringar i början ;)

JohannaZachrisson
0

Runt 1.10/1.20 :) Hoppar gärna höööögt, men har inte riktigt resurserna(häst) :)

Lottzki
0

80 cm med första D-ponnyn
1 m med andra D-ponnyn
ca. 1 m med C-ponnyn
1.10 med nuvarande D-ponnyn

Dock inte alla höjder hela banor :/

Har väl skuttat ca. 50-60 cm med storhästen (en travare)
som inte är utbildad nånting ;) och kanske 20-30 cm med
minishettisen som jag började rida på. xD

Eriky
0

har hoppat 70 cm med en travare xD

idaavictoriaa
0

130 på min d-ponny :) Hon bara svävar över, väldigt härlig känsla :D Hon löshoppade 150 här om dagen, vi hade säkert kunnat höja mer :P En riktig pärla!

[ninnakm]
0

På min ungponny (c ponny och fem år) hoppar jag 1 m med, min stora häst tävlar jag 110 på men tränar på 120:)

Saiipz
0

Min donna har hoppat som högst 120 cm :) men själv har jag inte prövat mer än 70 än så länge :) (bella + förra ägarens dotter på bild)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

ebengtssson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

120 cm med ambra :) Och 1 meter med håjt :D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Just4ice
0

1,25 med min D-ponny (1,47)

1,20 barbacka

1 m med halsring.

Tyckte faktiskt att det gick bäst med halsringen, är lite av ett kontrollfreak och när jag hade halsring så fick hon taxera helt själv och då gick hon som en klocka! :D

[Tovab]
0

105cm på en b-ponny. Läskigt! xD

Miniland
0

1m är mitt rekord, dock ingen bana utan ett hinder.. xD

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Ponnykanin
0

80 cm på min B-ponny, fast jag rider henne inte längre men min medryttare har hoppat 90 cm.

#mce_temp_url#

Make pasta, not war.

EelyCortez
0

1.35m med storhäst;)

NettanLindholm
0

1.30 numera :)

Perly
0

Hmm… tänker du på hindrets höjd eller höjden hästen hoppar över det? Min häst tar hopp som man utan problem skulle komma över ett 1.60hinder med på 1.20hinder

Alltid Oavsett

Perly
0

#73 kan tilläga att jag endast hoppar kallblodet som tar de där höjderna barbacka och att hon kan hoppa 1.50 från stillastående…

Alltid Oavsett

SuperLivis
0

Ingen aning , men lite mer än 1 m eller något där tror jag. Det jag kommer mest ihåg är när jag hoppade 65-75 med en b-ponny som har en otroligt konstig hoppteknik (min älskling, Maggan, mer om henne finns under Min Sida). Ungefär 65 % av de som hoppar henne ramlar av eller tappar kontrollen xD Speciellt de lite mer ovana :)

JenniferH
0

Blev nytt rekord för mig i tisdags, hoppade 1,40 m på min häst! :) Eller 1,37 m om man ska vara exakt. :P

Mixiafalkas
0

Jag har hoppat 1.20 cm på ponny och 1.40 cm på häst och otroligt nog så skulle jag rida ut barbacka för en vecka sedan också låg en stock ivägen som jag var tvungen att hoppa över och det var skumpit men dan efter så kollade jag hur högt det var och otroligt nog så var det endå 110 cm :D

lovebamse
0

1.05 med shettis :P

HannaT
0

#78 Inte illa!

lovebamse
0

#79 Nej verkligen inte!Glad han är verkligen duktig tkr jag Tungan ute

flicaann
0

Det högsta jag har hoppar är 85 med en C-ponny

80 med Liten B-ponny på ridlägret.

Sen 50 cm med min sköthäst som är en fjorhäst barbacka

Själv är jag lite feg när det blir höga höjder

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.