Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 2562 ggr
Linnea
0

Oj oj har ni sett??

Kan detta vara världens sämsta hoppstil??

Klicka här för att se!

Skynda långsamt så går det fortare.

halludu
0

Finns redan en sån här tråd..:P

J-Parnebo
0

usch, har sett den videon innan, man undrar ju om han gör sig till, eller om det verkligen ser ut så :o

NettanLindholm
0

asså herregud! :o Hästen ser ju ut att ha hur mkt kapacitet som helst, men asså ryttaren! :O

Lauth
0

Känns lite som en "gör-sig till" video eller en bluff. Ryttaren landar alltid i sadeln, rider en sekvens utan stigbyglar och är hyggligt harmonisk i sina vägar. Men han måste ha varit utrustad med dubbel suspensoar, aj vika landningar..

bacchus
0

stackers häst

[MajaWrangstadh]
0

Läste någonstans att han är halvt förlamad i benen och neråt, men jag ser inte det som något ursäkt för att plåga hästen så som han gör… Även om han är förlamad så kan han väl tänka på hästen och inte bara på sig själv att han vill hoppa stora tävlingar, så jäkla hemskt för hästen så jag vet inte var jag ska ta vägen att bli utsatt för något sådant.

Läste någon annanstans att någon resonerade som också att "så länge inte hästen blir permanent skadad så är det okej" jaha så blir den skadad gör det inget, det är bara att läka och sen hoppa upp och köra samma sak igen? Då är det ju bara en tidsfråga innan den blir skadad igen. Däremot om den blir PERMANENT skadad så okej då, då hittar han väl en ny häst att rida sönder.

Ursäkta men aaaahhhh, jag blir så förbannad! Om ni hittar någonstans att hästen är till salu säg till mig, för jag köper den :S

Nmaria
0

ojdå! han hoppar ju nästan mer än vad hästen gör!

dijete
0

Plåga,plåga.. Kommenterat klippet där istället..

Linnea
0

#6 Låter ju helsjukt.

Skynda långsamt så går det fortare.

lennartsdotter
0

Altså, bilden på slutet är ju helt sjuk…

Det här kan bara inte vara sant, han verkade ju vara på nån sorts tävling… och hur någon ens kunde släppa in honom på banan efter att ha sett framhoppningen… Stackars stackars häst, jag förstår helt och hållet att den vägrade… Ibland önskar man att vissa hästar bara kunde sluta vara så snälla…

Undrar vart detta är någonstans…

Miranda96
0

säger bara en sak han borde hålla sig till bombana om inte ens det!! Hästen är helt otrolig som fortsätter med honom på ryggen en jävligt snäll häst:'O till #10 texten var på spanska tror jag så det var väl typ i spanien/italien kanske?

[MajaWrangstadh]
0

#11 Tror det ligger i Portugal.

Läste någonstans nu att han är inte alls förlamad, han är en POLORYTTARE? "He is not a disabled person. He is a polo player. Show jumpers and polo players switched."

Jag är osäker… Visst, om han är poloryttare och kanske inte har speciellt mycket erfarenhet av hoppning, men jag menar… det kan väl ändå inte vara SÅDÄR illa!? Å andra sidan tar han faktiskt emot med benen i landningarna, vilket skulle vara omöjligt om han var förlamad. Hmm.

Miranda96
0

#12 ja jag håller med dig om detta, omhan skulle va förlamad borde han inte ta emot sig med benen skmut..

miwi96
0

jag läste någon stans att han skulle göra så. för att visa hur man inte ska göra.

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar

HannaT
0

#14 Man kan ju hoppas… Obestämd

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

miwi96
0

#15 japp. tror jag läste det i den andra tråden

Wallix´s Hamstrar

Fanny98
0

GUED! Starkas häst! Djurplågeri nästan…. Elak ryttare  i alla fall.

Miranda96
0

men om han hade visat hur man INTE skulle göra varför då hoppa en så lång bana med hästen??Obestämd

Seahorse
0

Ehm, var det bara jah som garvade åt ryttarens jävla flygningar ? x''d

Håller med om att det e synd om hästen, rätt åt ryttaren at than slog huve i hästens huve x''d

halloonsodaa
0

Sett den där många gånger men det är helt sjukt. Har läst att han är förlamad under midjan. Men vet inte om jag ska tro på det eftersom han fångar in stigbyglarna hela tiden. Men det kan ju vara så. Det är endå ingen bra bortförklaring eftersom det inte är snällt mot hästen. Om man nu är förlamad så man inte kan hålla sig kvar så kanske man får inse att man inte kan hoppa?

Seahorse
0

Rullstolshoppning kanske o.o xD

Yadakaninungen
0

Äre någon som förstår vad det står i rubriken? Hoppas den jäveln blir steril av alla hårda landningar * ursäkta språket* ! :P

miwi96
0

#18 vet inte har ju SAGT att jag hat läst det någon stans!!Skrikandes

Wallix´s Hamstrar

HannaT
0

#23 Jag tror inte Miranda ställde frågan till just dig, utan mer allmänt. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

miwi96
0

#24 jag skrev ju om det där så svara henne igen

Wallix´s Hamstrar

[Agneslundin]
0

måste vara en snäll häst som tillåter han rida :/

lovebamse
0

Ojojoj Stackars häst … Men ändå rolig film :D lixom kolla…  undrar vad han har haft för tränare?? :P

Saiipz
0

hahah, om de inte är en bluff, så säger jag bara "ajj?" och att han nog borde träna på lite nytt sätt;)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

kaka1234567
0

Hade sätt den på rif och de va någon som sa att hästen fick gätte ont i ryggen mm Och att han hoppar så på riktigt (har inte hunit läsa tråden enu)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

[Agilityvovven]
0

Ojj… Stackars häst. Fattar inte ens att hästen hoppar, måste vara en otroligt tålig och snäll häst…

Birke
0

Att ingen sliter ner ryttaren från ryggen..

EmElton
0

Att han skulle vara förlamad borde förkastas direkt, han rider klart och tydligt lätt i traven alldeles i början.
Och då inte den typ av lättridning man kan göra när man rider lätt utan stigbyglar han är klart och tydligt uppe ur sadeln…

Han står även i lätt sits en bit efter att ha fattat galoppen…

Människan kan ju inte vara klok?
Eller? :s

Eftertexten lyder (översatt med google translate) Vi garanterar att djuret var kvar med endast ett ligera ryggsmärtor och att nästa dag var i perfekt skick för att återgå till hoppning