Tävling på söndag :)
Hej allihopa!
Jag ska tävla på söndag ( visserligen klubbtävling men ändå. ) Jag har tävlat förut , 5 & 2 har jag kommit (2 med en häst som är superslö, och som jag aldrig ridit och absolut inte ville ha! Kom 2 av 25 st , så blev SÅ nöjd!)
Någon som har lite tips? ^^ Alla hästar jag önskat kan ta snäva svängar .. Någon som har tips på vad jag kan träna på? Har medryttarhäst som jag kan hoppa med , men enast två terränghinder som ligger efter varandra med kanske 10 m mellanrum ( eller runt där ). Vad kan jag träna på och hur ?
eftersom det är en lite klubbtävling tävlar jag i klass 3, det beror på ridvanan som man är med där så det är allt från b-ponny till d-ponny ^^ Har önskat hästen jag kom 2 med, en annan d-ponny och min älskling, Maggan, som är b-ponny. Mer om henne finns på "Min sida". hon hoppar konstigt och blir aldrig placerad nästan, hon brukar inte ens gå med, men vad bryr jag mig :D
Vart ska du tävla?:) Ska nämligen också tävla på klubbtävling på söndag:)
asså de hindren du har ligger ju på kombinationsavstånd med två steg med häst… vet inte riktigt vad du kan göra… annat än att sätta upp lite fler hinder med hjälp av typ stolar och brädor…
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

#1 vill inte säga var jag bor, men i skåne, du då ? :)
#2 Okej tack.

#4 TACK ! :D
#3 Aha tänkte om det va samma, men det va det inte, ska till Nykvarn:)
Hur gick det idag då?
Kram Fredrika Fritiofsson

Det gick SUPERBRA ! Kom 4 ! :)
Kan ju också säga att jag fick Maggan, hästen jag ville ha (b-ponny) och vi tävlade mot en c-ponny som tävlat elit och d-ponnyer blandannat! Så är meeer än nöjd!
MEN. I lördags var Maggan fruktansvärt sjuk i kolik, som hon varit så ofta förut! Hon får det jämt och ständigt eftersom hon är allergisk mot så mycket. Men på söndagen var hon pigg som en fölunge, så de sa på ridskolan att hon kunde gå med ändå .. Fast jag ville byta häst så hon kunde vila, men det gick inte. Jag tog det rätt så lugnt faktiskt , men Maggan är bra på snäva svängar.
Och när jag hoppat grunden (vi har så att om man klarar grundens 8 hinder får man hoppa 4 till =omhoppning, och det är på de som man tar tiden) så började alla applådera, så jag trodde hon rev på en vattenmatta, så jag höll in henne. SEN skriker alla att jag ska fortsätta rida , trevligt liksom. Så där förlorade jag otroligt mycket tid , >_<
Men är sååå nöjd! Och om ni undrar hoppade jag inte alls högt - ca 50-60 cm.
Någon som vill se lite bilder kanske? :)
Förresten tar Maggan OTROLIGT stora hopp (=många ramlar av, för hon liksom drar ner huvudet och sparkar upp med rumpan), och blir väldigt pigg vid hoppning så typ ingen gillar att hoppa henne ? :O men joodå, JAG gör :D
Grattis vad kul!:D Bildbomba XD

#9 Hihi TACK! :D
Laddar upp de någon annan dag, är inte på den datorn där de finns xd

Jag vet att det är lågt, det är ca 50-60 cm. Jag tävlade i klass 1, det var därför (klubbhoppning)
Och sen var det hård konkurrens, så är supernöjd med min 4-placering! :) Snälla kommentera inte mitt ansikte eller sits, om det är inte är positivt förstås xd Och efter ca 6 hinder åkte min hjälm ner framför ögonen så jag såg inget hahaha :D

Grattis! :) Suupersöt ponny!
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#14 Tack! :D Visst är hon, hon är bäst .. <3 Synd att jag börjar bli för lång bara .. :(

Vad kul! Och vad fina ni var. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#16 Taack :')
Kan berätta att jag ska tävla henne igen på söndag, i en ganska stor tävling! Och det är stenhård konkurrens (Före detta SM-ponnyer & d-ponnyer!) så där kommer jag ge järnet! :)

#17 Lycka till!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#18 Tack! (i efterskott hehe)
Det gick ännu bättre den här gången! Ledde hela klassen (det var samma SM-ponnyer, c&d-ponnyer som konkurrens) med flera sekunder till godo! Vi har BED A:0 A:0 alltså, klarar man grunden får man hoppa några hinder till på tid (direkt efter).
Så kom de två sista in på banan .. Och såklart fick de bättre tid än mig, haha. En med 3 tiondelar, och ettan med en halv sekund!
Men kom trea och är sååå nöjd!
Vaa kuul!
stort grattis!

#20 Tack så mycket !:D