Broddar?
Skrev förut här ett inlägg om att löshoppar barfota, och fick svar men nu hade jag tur att ha fått hästen skodd och broddad så jag äntligen kan rida igen, men nu är frågan, löshoppa + broddar, nåt jag bör tänka på?
han kommer ha damasker som skydd ifall han slår i ;)

Jag hade nog inte löshoppat med broddar utifall att något skulle hända. Du har inte så du kan ta bort dem?
Kan du inte det och vill löshoppa skulle jag absolut ha boots på också! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#1 vet ej, kan kolla om vi kan ta bort dem ;)
Vad är risken med att löshoppa med broddar? att han trampar sig själv på ballarna/baksidan av frambenen?
Kan även lägga till att det är första gången vi löshoppar han på riktigt så troligen kommer vi inte hoppa några höga höjder ;)

Tänkte mest på om något skulle hända, om han snubblar eller liknande och skär upp sig. En del hästar kan ju dessutom bli lite "på" för att de tycker löshoppning är kul och håller inte riktigt koll på benen.
Hoppar man höga höjder kan de ju även sparka dig på magen ( men såg att du inte skulle göra det ;P )
Sedan gillar jag alltid att ta det säkra före det osäkra, konstiga saker som man inte fattar hur de kan lyckas med kan alltid hända :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
fick jag bestämma så skulle löshoppning med broddar vara strängt förbjudet. det finns alltid risker med broddar och när man löshoppar så finns det inget som skyddar magen på hästen.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3