En hästägare ?
hej :P
Jag undrar bara, hur mycket måste man "kunna" för att skaffa en foderhäst? Jag är snart 14, mina föräldrar har väl typ hästvana. Jag känner folk jag kan ringa och fråga saker om det går snett. Jag har ridit i ca 6år.
Vad är måsten för hästägare?
(Jag visste inte vilken grupp)
Eftersom du har hästvana föräldrar och folk du kan ringa, så är det väl bara att du vet hur man tar hand om en häst och kan lite om skador :)
jag köpte min ponny utan hästvana föräldrar , och hade inte alls mkt kunskap själv, men hade hästvana runt om mig som hjälpte mig, så huvudsaken är att man har ngn som kan hjälpa en :)
hahha, jao om man känner sig säker o har folk man kan ringa o så, o så mkt erfarenhet går de nog bra :)
jag har en egen häst, o jag är bara 13 ;)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
jadu… det där med att vara fodervärd eller att ha egen häst tror jag beror helt på kunskap…. Antingen så är man själv tillräkligt kunnig… eller så har man kunnigt folk omkring sig. I stallet där jag står med mina hästar finns det hästägare som fodervärdar som har noll-koll… men det finns alltid någon som de kan rådfråga och det finns några (bl.a. jag) som inte drar sig för att berätta vad jag tycker de ska och inte ska göra vare sig de vill lyssna eller inte. vi gör det dock på väldigt trevliga sätt.
så ja jag tycker nog att så länge det finns någon kunnig med i bilden så kan nästan vem som helst vara fodervärd =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Jag tkr sånt beror på person till person!
Jag är 12 år och jag har också ridit i 6 år(3 gånger i veckan på 2010) på ridskola, jag har hållit på med hästar så länge jag kan minnas!
Vi ska nog skaffa häst och jag tkr det verkar som att du är redo för en egen häst!
Du har ridit länge, har folk att ringa och är gammal nog för att ta ansvaret! Kör hårt! :)
håller helt med #4 :D
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Vill bara inflika att man bör ha ekonomin till det också, det är tyvärr dyrt att ha häst. Förrutom stallhyra ska man kunna betala för hovslagare, tandrasp, vaccinationer osv.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.