Igår köpte jag ett flugtäcke till Aurora, hon verkar trivas kanon i det :)
Shoppat en massa saker till nya hästen i måndags. Endel av dom på bild..
Grimma, lädertvål och olja, paddar till benlindor, saker till stallapotek, flugmedel, hink, låda, stigläder och borstar.
Idag köpte jag en hink till och mineraler och imorrn ska jag fara och köpa ett bett och lite andra saker jag behöver.
Justja, beställt en mörkblå repgrimma också. :)
Ja ni, helt mot mig själv egentligen då jag aldrig tänkt köpa en, så har jag köpt en bomlös sadel. Men jag skulle inte gjord det om jag inte haft en passande bomsadel som jag kan ha till hoppning och markarbete, medans jag kan rida dressyr i den bomlösa och rida ut. Och jo, den verkar trevlig, lite annorlunda och lite stöd men annars så.
Hittade den billigt på annons (beg) inkl bra paddar så jag slog till igårkväll. Provred i morse och den är godkänd ;)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#4: Vad är det för märke du köpt?
Ute efter att köpa en ny bomlös, så är så bra att höra folks erfarenheter. :)
#5 - Jag köpte en begagnad Börjes-modell, just eftersom jag inte visste hur jag eller hästen skulle trivas i bomlöst, vet att folk tar det som "skräpsadel" :) Men jag trivs väldigt bra i den trots att det inte är något känt "bra" märke, skön att rida i, lätt och ser ut att vara rätt bra kvalité faktiskt.
Tycker den ser lite lång ut men jag antar att vikten inte fördelas så långt bak som under bakpommeln? Utan snarare på panelerna där jag sitter?
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Köpte nyligen ryktsaker för drygt 900, BoT paddar för 600 :)
Köpte häromdagen Läderbalsam + lädertvål från Effol tror jag det var samt ett tredelat bett :)
Köpte ett tredelat bett och en curb strap idag, nu kan jag rida. :)
#9 vad är en curb strap? :)

Nu får vi uppdatera lite här! 
Köpt lite saker till Foffe!
Silvrigt swarowskipannband 899:-
5-punktsförbygel 499:-
Träns älskvärt
899:-Sadelgjord 599:-
Lädertvål 169:-
Korg till skydden 199:-
Svart ländtäcke 199:-
Och nu precis har jag beställt!
Horseware Rambo Wug Heavy (370g) 2600:-
Horseware Rhino orginal Heavy (370g) 1550:-
7613:- på 1 vecka 
Men nöjd är jag! 
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Idag har jag shoppat mycket! :D
- Vintertäcke med avtagbart halstäcke
- Övergångstäcke / "hösttäcke"
- Ofodrat regntäcke
- Ett vitt allround schabrak till hoppsadeln
- Ett brunt allround shabrak till hoppsadeln
- Ett mörkblått allround shabrak till hoppsadeln
- Tredelat tränsbett
Oj det blev en hel del! Men inte köpt så mkt hästsaker på ett tag och behövde verkligen det här ;)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Foxfire - 180 kr.
Hårnät - 80 kr.
Spö - 200 kr.
Träns, Chetak - 500 kr.
Pannband, Swarovski - 800 kr.
Tyglar (okänt märke?) - 200 kr.
Bett - 300 kr.
= Mitt träns är värt cirkus 1800 kr. Jag som undrat var mina pengar tar vägen, -there you go! Okej, kanske egentligen ingen ""monstersumma"", men ändå. Tränsnörd är mitt mellannamn. :-)

Lite OT, men någon som vet var man kan få tag på STORA dressyrschabrak, vita? Har full på mina tävlingsschabrak, men alla är för små. Sadeln är verkligen enorm! ;-)

#16 Jag hittar inga! 

Sist köpte jag en lädergrimma från hööks. :) Till den har jag mitt ludd från ekohallen som är rosa där det står "Liten & Söt"
få se nu:
- fleece täcke
- spö
- cavaletti stöd
- handskar
Mvh/Ellen<3

Har idag köp två schabrak, allround. Dööösnygga! Har även köpt en saltstenshållare, 3-delat bett m. fasta ringar, ridskor samt grimmor.
#18 Precis! Kollade idag på Mias-schabraken, och de såg ganska rejäla ut. Dock är jag inte så superförtjust i de färger och modeller dem har, men det var ju en annan femma. Och smaken är ju som baken. :)
Senaste köpet blev ett fleecefodrat regntäcke. Förra veckan var det. Tillsammans med Musli blå ifr Kraaft och B-vitamin och Magnecium i matväg =P

Har idag köpt ett par nya tyglar i läder och gummi. :-)
har köpt hästshampoo, hovtjära och Pajas skötare har köpt ett vintertäcke till Pajas =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Idag köpte jag ett 100g fodrat regntäcke, fanns dock bara i lila.. Men verkar vara ett bra täcke iaf. :)
Blev en ny sadel för nån vecka sedan och beställde en bröstsele igår och ska beställa en svängel till vagnen nu.
Närmaste större inköp är en hoppsadel, men lär väl aldrig hitta nån som passar..
Världens gulligaste regntäcke från MyOne, verkligen ett ponnytäcke i rosa och blått. Sen idag ska jag köpa ny magplatta & lädertvål, såklart Passiers lädertvål, GRYM är den!
ett par nya ridbyxor till mig från mountain horse(dom bruna)extremt bekväma<3
Tretorn stövlar! Svart med snöring!
Har bara använt dom en gång hittils men dom är väldigt bekvämma!
de nyaste sakerna i samlingen är tränsputs, hästshampoo, trättsvampar, en liten putssvamp (till ansiktet tänkte jag) och ett nytt fleecetäcke med helhals =)
är jättenöjd med täcket. mörkblått med röd,blå kant och extra tjock fleece så hon kan ha det i transporten i vinter. köpte det på rean på Svensk ridsport i Kungsbacka. de i butiken var riktigt snälla. det fanns nämligen fleecetäcken med helhals för 150 kr på rean men de hade tagit slut i Wilmas storlek så när jag bad dem kolla lagret så kom tjejen ner med ett helt nyinköpt täcke av bättre kvalité som kostar 400 kr. jag fick det för 200 =). det gjorde min dag ^^
// Alexandra
köpte en hink me lock igår =)

Jag planerar att köpa ett nytt träns, 5 schabrak, ett pannband och 2 huvor. Frågan är bara om samvetet håller… Fast iof, jag vill ju köpa saker nu när jag för en gångs skull är ""rik"". ;-)
Jag återkommer senare!
#31 haha ^^ va kul att du till och med har räknat ut antalet schabrak ^^ varför just fem stycken? vet du redan vilka du ska ha eller? =)
// Alexandra

#32 Yes! Har hittat "dem fem perfekta". ;-)

#34 Ett sådant vann jag här inne för ett tag sedan… :-) Bara för att skryta, liksom!
Just nu ligger jag 500:- back hos mammsen och pappsen, dom hade ett sånt jäkla bra erbjudande på Skara Hästsport! Så snart ska man åka till posten och hämta ut sin GPA speed air, tone in tone Navy :D
Jag storhandlade riktigt igår =)
En ljusgrön/lila/orange - rutig grimma ifrån Hööks
Vintervantar ifrån Hööks med reflex på
3 Svampar ifrån Hööks
1 foderhink 15 liter, Svart ifrån Färjestad Rid & Trav
1 foderhink 15 liter, Rosa ifrån Färjestad Rid & Trav
Lädertvål ifrån Hööks
Läderbalsam ifrån Hööks
Mountain Horse skor med stålhetta ifrån Färjestad Rid & Trav
MOUNTAIN HORSE RIMFROST PADDOCK ifrån Färjestad Rid & Trav
Helosan ifrån Färjestad Rid & Trav
Schampo EKOL ifrån Hööks
Stor rosa borste ifrån Hööks
Liten rosa borste ifrån Hööks
Små kompresser ifrån Hööks
Stora kompresser ifrån Hööks
Lindor ifrån Hööks
//Anna Odenbrand
Igår blev det inte shopping ;)
Jag köpte ett par vita ridbyxor, ett par "ljusbruna" ridbyxor, tre olika snygga pannband för tävling och en hopphuva

Jag köpte ett rostbrunt stalltäcke second hand. Inte jättetjusigt, men helt och rent och det kostade bara 100 kr. Kunde inte låta bli.
I samma affär köpte jag också ett par läderridskor med snörning för 50 kr.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Igår köpte jag ett Eskadronschabrak för 498:- köpte även ett köpkontrakt då Dite antagligen åker imorgon :(

oj har köpt massa nya saker =)
men kan skriva upp vissa:
rambo new market fleece täcke Dyon innetäcke 300gr Rambo California utetäcke Veredus guareni stövlar Tretorn Falsterbo GT stövlar Charles Owen wellington GPA Speed Air Dyon träns Protector Skydd Pikuer ridbyxor Euro Star ridbyxor Ridväst Tattini Jacka
Och mer är påväg :p
#41 Har också köpt en GPA speed air (tone in tone navy) precis, fy vad nöjd jag är :D

Funderar på att köpa en sådan, det är att rekomendera då? Känns som om den passar lite bättre än min JW Wellingtion sommartid ;)
Några marinblåa ridbyxor & en krok till träns var mina senaste inköp (:
Sedan funderar jag på att köpa ett sånt här pannband med bokstäver ^^,
//Anna Odenbrand
#43 Rekomenderar den absolut! Skön, och snygg, men jag har inte ridit i den sommartid så det kan jag inte yttra mig om. Men när hela jag blir svettig blir inte håret det, superskönt :) Men folk fryser tydligen vintertid, haha vilket "i land" problem.
Skulle egentligen köpt en JW, men fryser hellre lite på vintern och är sval på sommaren än tvärt om.

#45 haha det va därför jag köpte båda men jag har inte tone in tone jag köpte den gamla =)
#46 Haha smart alltså ;)

Sitter nu och ska beställa hem Foffes täckesgarderob. Det kommer bestå av Horseware och Shiers täcken. Få se vilka jag väljer bara ;D
#48 Vad avunsjuk jag blir, min galning lyckas göra sönder sina täcken på några veckor bara.. Ingen idé att köpa fina grejer :(

#49 Jag är orolig för att detta ska hända mig också! Han har en kompis i hagen som biter täcken
Tänkte man kunde spruta lite antignag på? x)
Har varigt på Lyckås Ridsport köpte John Whitaker ridbyxor 2 par olika KL strumpor mamma va på väg att Köpa ett KL täcke skit snyggt. Sen så köpte jag naturligt godis till och några grejer till . Ska dock åka till hööks senare och köpa värdens bästa glasn sprai. En liter med D-vitaminer i
köpte ett 200-g Amigo täcke och ett hackamore igår :)

#51 Ridbyxorna är så snygga! Tänkte lägga in en beställning på dom jag med! :)
mitt senaste inköp är en barbackagjord till nya hästen,får vänta mer än en månad på den så har igen anning om den är bara eller inte^^
#51 är ridbyxorna hel/halv eler oskodda? jag vill verkligen ha ett par sånna fast röda =) skitsnygga!!! vill ju helst ha helskodda men jag har inte hittat några =/
// Alexandra
Imorgon bär det av till Färjestad Rid & Trav samt Hööks.
Är planerat att köpas; barbackagjord, havrehink, glanspray, B-vitamin samt Skor men blir väl säkert något mer =)
//Anna Odenbrand
#56 vet du om de finns som helskodda?
// Alexandra

#58 De finns i helskodda! Jag var på Charlies i Jönköping och testade, de hade bara halvskodda i min storlek så väntar tills de får in (om de inte redan fått dvs) helskodda!
Så absolut, det finns för det ska jag ha och de har jag provat! :)
#60 nu blev jag superglad =D vet du ungefär vad de kostar?? jag har ingen direkt inkomst så det blir lixom till å spara =)
// Alexandra

#61 Haha då är vi två!!! ;) Tror de låg på runt 900(?) iallafall de halvskodda låg väl på runt 750 tror jag, eller 700.. Hm, så de helskodda ligger väl några hundralappar över antar jag!
#50 Vet att ridskolan på anläggningen använde antibit, men han som biter täcken (krubbbitare) bet ändå :p Men prova kan man ju!
#51 Dösnygga! Absolut mitt nästa köp fast röda.
Glömde skriva att jag införskaffade i veckan (akut) ett ridtäcke från Hööks, trodde det blått med röda kanter men kanterna var tydligen mer vinröda och nästan lite mot det rosa hållet.. Men passar gör det i allafall!
Foxfire Glanspray 1liter, Gummiringar till säkerhetsbyglar, B-vitamin till häst&ponny, Ridskor till mami & lite godis ! :)
//Anna Odenbrand

Dåså! Foffes nya täckesgarderob;
Shire
Winter Typhoon Combo Rug (300g)
Horseware
Rambo Plus Turnout Medium (200g)
Rambo Newmarket Fleece (gråa)
Rambo Heavy Stable Rug (400g)
Rambo Supreme Turnout Heavy (420g)
Rhino Original Turnout Heavy (370g)
Amigo Insulator Medium (150g)
FATTIG NUU!! 

#69 haha förstår att du är fattig människa!!! xD
// Alexandra
köpte igår fyra benreflexer. Blir mörkt så tidigt nu ju! Och ett par varma termovantar till mig =)
Klickade hem reflexridtäcke och reflexboots från Horze ett par dagar sedan.
Sedan fick jag hem ett par blå Catago ridbyxor och ett par blå Kingsland byxor idag som jag ska behålla båda två! Så nu är jag super nöjd!

#70 Harkel.. Jag beställde hem täcken för 17.000
Dock är som tur väl inte allt till mig 
#73 men shit!!!! =O helt sjukt! haha fasen för min häst är det min förra ponnys gamla regntäcke och ett vintertäcke från Ullared som gäller samt massa begagnat från minmosters hästar =) men men… kan ju säga att hade jag haft pengarna så hade jag inte tvekat en sekund på att byta upp allt i hyllorna i stallet =) guuuud va avundsjuk jag blir xD
// Alexandra
Stor shopping *host* ;)
svampar och lädertvål :D
det senaste jag köpte var en dressyrsadel, schabrak, dressyrgjord, stigläder och ett par stigbyglar :)
har varit på vip-dag idag och shoppat lite till mig själv och andra
till mig själv blev det:
- en midjekort ridjacka
- en lång vinterridjacka
- vinter ridstövlar
- två par italienska ridstrumpor i riktigt höstiga färger
till min syster köpte jag en GPA-hjälm och ett vinter täcke,sen köpte jag 4 täcken till på "order" från en vän^^
så mitt gick bara på 900 kr

#75 AH jag vill också till ullared! Det var länge sen nu…
Någon vecka sedan var jag på Börjes i Kungsbacka och köpte fårullspadd, KL-strumpor, bucasgrimma, pälsglans och foder.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
mindre roliga men ack så viktiga köp blev det idag. Lusern och saltsten =)
ett par fram senskydd och ett par bakstrykkappor med märket AWAtec
var på Ge-kås i ullared igår men hittade tyvärr inte det jag letade efter… ett vintertcke med helhals… har inte råd att köpa för så mycket pengar men men…. vet att det ska komma in ett på hööks för typ 600 och det är ju billigt. det är bara det att jag vill kunna ta av halsen och det kan man inte på det.
men annat jag köpt är tre par ridstrumpor och ett par vinterridhandskar =)
// Alexandra

Jag köpte ett par Tretorn Advance och ett par nya läderridstövlar igår och i förrgår :)
tömt fickorna och köpt ett vintertäcke ifrån hööks. här
Men årets "roligaste" köp har kommit. HÖRÄKNING. =P
#85 Snyggt täcke :) Hehe höräkningen kan inte vara så rolig ;)
Jag har köpt ett par ridhandskar :D
köpte en ny grep idag(!) är väldans trött på att folk lånar mina grepar hela tiden så att ena dagen är den hel och fin och när jag kommer till stallet två dagar senare är den böjd åt alla håll och nästan bruten på mitten(!) den grepen har jag bara haft i knappt två månader… *irriterad*
så nu köpte jag en med träskaft från börjes och hoppas att den ska hålla lite längre
Köpte ett par benskydd ochså från HV polo… hoppas att de passar bara för de ser ganska små ut… fanns bara ponny och full så…
// Alexandra
Senaste jag köpte var 1 reflexjacka , 1 par ridbyxor, 1 hoppspö , och lite annat småpyssel :D
//Anna Odenbrand

#92 det där tränset är ju bara såååå snyggt!! har den gamla versionen av det… =)
// Alexandra

#92 Har också den gamla versionen av det :D Kanonsnyggt! Dock besviken på kvalitén men så snyyggt :D
Idag var jag på kliniken med dite och det gick så dåligt, dröjer 2-3 månader innan hon är ridbar!
Jag tröstade henne med att åka till Börjes när jag endå var i närheten när hennes bedövning skulle verka så jag köpte en ny grimma till henne!
#94 Kvaliten på mitt är jätte bra. Super mjukt läder :) Jätte nöjd! :)
Idag inhandlade jag en KL tröja, hoppas den kommer snart :D
#96 Vilken? :D
Funderar på att inhandla ett Bucas Freedom Turnout Light, alltså ett helt ofodrat regntäcke till våren. Har ett annat från MyOne men han är så stor i bogarna att det drar lite, vilket inte alls ser skönt ut! Någon som har erfarenhet av detta täcket?
Shires sitter också jättebra med de stora bogarna, har ett sånt vintertäcke.
idag var mamma på Börjes i Kungsbacka och köpte nya boots till hästen. Ett par gummiboots att ha i hagen och ett par BT-jump att ha när jag rider =)
// Alexandra
#97 denna :)
klickade även hem ett par KL-lindor idag också :)