Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1884 ggr
LinaN
0

Hur gör ni med all snö?

Hur mycket tränar ni nu när det är snöigt och eländigt?

Då både hoppning och mer generellt :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

idaavictoriaa
0

Tycker att det är superkul att rida när det är snö! Hästarna blir så pigga o glada. :)
 Men 2-3 ggr i veckan åker jag till ridhuset och tränar ( dressyr och hoppning)

komkoma
0

Just för tillfället har jag inte ens någon häst att rida. Men förr (d.v.s förra året) Så hade min häst lite vila på vintern, jag höll bara kondisen uppe med lite lättare pass, kanske något trim på banan nån dag i veckan.                                                                   Men ska man hålla igång helt och hållet på vintern bör man ju ha tillgång till ridhus. Även om det är kul att rida i snön så är det ju absolut ingen ultimat underlag att rida på. Det är både tungt, halt, de får styltor, sen ser man ju faktiskt inte vad som är på marken där man rider heller.

Därimot red jag största delen av sommaren ist, Har aldrig fattat det där med att hästarna ska vila på sommaren, Det är ju då det är som härligast att rida?! Håller ni inte med?

Minetta
0

Rider mest i terräng (om det inte är för halt på vägarna) och dressyr på ridplan. Hoppar ganska sällan, men gör det om det är bra underlag och inte för hårt och ojämnt.

LinaN
0

jag rider året om, mindre på sommaren och vintern, men han går iaf 3 dagar i veckan osm minst. Nästa sommar måste han gå 5 dar i veckan för han blir så tjock.

Men nu på vintern är jag ute o härjar i snö o skog, jag känner ju till våra ridvägar så pass bra att jag kan rida där året om och vet hur underlaget är.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

komkoma
0

ja, till skillnad ifrån mig då. Där jag har hästarna (dock ingen ridbar just nu) känner jag inte till stället särskillt väl, Har bara bott här ett år och nu i höstas körde de upp vägarna lite när de skulle röjja skog.

Iofs, ligger snön tjock så trampar man väl knappast igenom endå men jag har haft så jäkla mycket elände med mina hästar så jag vågar inte ta några risker.

Zahara
0

Bra träning att gå i djup snö så det kan man ju utnyttja bra! Bara till och rida på i lugnare tempo bara

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

elli-kleo
0

Blir tyvärr ingen hoppning alls i hela december. Men eventuellt så blir det ridhus i januari och februari och då blir det hoppning en dag i veckan! :D

Rider inte om det är för kallt, det är inte kul då :/ hehe Men rider 3 dagar i veckan minst så han håller igång lite iaf ;)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Mixiafalkas
0

Jag försöker rida ut mycket och om jag vill hoppa så brukar jag ställa upp hinder på  någon grusväg ( OBS! SE TILL SÅ ATT HÄSTEN HAR BRODDAR OCH ATT DET INTE KOMMER SÅ MYCKET BILAR!  och om jag vill rida dressyr så är det skönt att ha ett ridhus el plogad volt men annars se till att ha ett ganska stort ställe att rida på som t.ex en vänd plan så du iaf kan rida i en volt ;)

J-Parnebo
0

Jag rider mkt i paddocken, ligger cirka 3 dm snö så de går bra att rida där och aurora tkr det är kul, rider ut som vanligt och även i ridhus :) så varierad ridning som alltid.

joooossan
0

Foffe älskar snö så vi rider nästan bara i snön :D

Josefinejumpforjoy.blogg.se