Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopptävling
Läst 3573 ggr
HannaT
0

Inplanerade tävlingar -10

Nuuu börjar snön sakta men säkert smälta bort och visst är det dags för tävlingsdebuten snart? I den här tråden får ni gärna skriva upp vilka tävlingar ni planerar att vara med i!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HannaT
0

Jag och Kalle ska hoppa Äggahoppet @ Storås RK (klubbtävling) den 2:a april. Jag tror att den går på 80 cm. Första tävlingen för i år. Skrattande

WhoCares-01
0

är det för sent att anmäla sig dit??

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

HumlanochJuvel
0

Jag, Juvel och Lina Mo ska vara med på Svenljunga Ridklubbs Serie Clear round omg. III den 21 mars. :) Det blir 50x2 cm och 60 cm för mig och Juvel och för mig och Lina Mo blir det 50 och 60 cm :)

HannaT
0

#2 Absolut inte, men man måste tyvärr vara medlem i klubben för att få vara med.

WhoCares-01
0

#4 ajdå  =/  aja fick just reda på att vi har kalas hemma då så det sprack ju i vilket fall som hellst =/    får bli annat istället =)

// Alexandra

EelyCortez
0

Min första tävling blir efter mânga ändringar den 11 april, det blir dressyr:) Cortez har gâtt jätte fint sista tiden:)

Sen fâr jag välja den 18 april, dâ det finns bâde en dressyr och en hopptÄvling, men tar nog dressyren, det ligger närmare stallet:D

emmahagstrom
0

Jag ska tävla på lördag i eskilstuna, det blir 90 och 1m eftersom det är första tävlingen för året. Är dock lite bitter på de som satt ihop startlistorna eftersom jag startar först i 90 och sist i 1m… korkat. Så min väckarklocka kommer ringa senast 5.00 på lördag. Mysigt!

Därefter ska jag tävla den 18 april i Solna, kommer starta 1m och 1.05/1.10, det beror lite på hur det går på lördag.

halludu
0

Än så länge är det bara en klubbtävling på 80 & 90 nu på söndag.. Annars tar jag det som det kommer! : )

halloonsodaa
0

Om jag har tur ska jag tävla i Tierp i början på april, dressyr, antingen LB:1 eller LA:1. Det beror på mitt gröna kort, det har varit lite krångel. Annars blir det skolmästerskap i maj någongång och då blir det dressyr LA:1:)

[Nesslan]
0

den 18 april blir det dressyrtävling, LB:0 men har inte planerat in nån hopptävling ännu, för jag har ingen hoppsadel :(

Thea
0

#7: Vad trist! Kolla med sekretariatet om du kan flytta upp dig i 1m. Finns det strykningar så finns möjlighet att flytta upp sin start. Jag har flyttat upp mig flera gånger! Lycka till!

Jag har inte bestämt tävlingsstart ännu. Det beror på när vi kan komma igång med hoppträningarna. Just är han inte i kondis att åka på en träning, men vi jobbar hårt på det. Flört

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

emmahagstrom
0

#11 Tack för tippset :) Vi har redan mailat o frågat om det finns möjlighet att jag skulle kunna få byta startnummer men det fanns det inte -.- men jag ska kolla när vi väl är där också :)

Thea
0

#12: Kolla i sekretariatet direkt efter du hoppat klart 0,90-klassen om du kan få flytta upp till en strykning tidigare i startlistan. Du får aldrig byta startnummer, men du kan få flytta upp och starta på en strykning. Finns det ingen strykning får du inte flytta upp (om de inte är väääldigt snälla och låter dig starta först som efteranmäld). Kolla med dom när du hoppat första klassen om det finns någon strykning att flytta upp till.

Men det var ju inte så fasligt många starter mellan dina klasser och de är rysligt snabba dit du ska! Flört Sist jag startade där beräknade jag att jag skulle starta kl 9,40. Kl 9,30 hade jag ridit första klassen.

Lycka till!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

EelyCortez
0

Det blev Ändringar för mig, sâ första tävlingen blir hopptävling den 18 april, och dressyr den 25:)

J-Parnebo
0

Jag har planerat in äggahoppet den 2 april och en pay n jump den 26 mars :)

HannaT
0

#15 Vad kul att du är med på Äggahoppet. Bra att vi har olika tider, så kan vi hjälpas åt och filma varandra också. Glad

J-Parnebo
0

#16 ja, super bra :)

HumlanochJuvel
0

#16+17 Jag tänkte lite på Äggahoppet, måste man vara medlem i Storås RK för att få delta?? Isåfall hur mycket ligger medlemsavgiften på isåfall?? Vart hittar man proppar till Äggahoppet så man vet vilka klasser som ska vara osv.?? =) (Lät väldigt roligt, funderar lite på att kanske vara med^^)

HannaT
0

#18 Ja, det är medlemsavgiften man behöver betala in! Den ligger på 200 kr för junior. Glad På Storås hemsida kan du läsa mer om Äggahoppet under rubriken "påsklovsaktiviter". Det finns ingen proposition, men du kan ringa klubben och fråga. I vanliga fall brukar man kunna välja 60 eller 80 cm.

HumlanochJuvel
0

#19 Jag har skickat iväg ett mejl och frågat :) Ska vänta på svar från dom tills i morgon, annars får jag ringa ^^ Tack så mycket för ditt svar! Lät som en rolig hoppning =)

HannaT
0

#20 Jag ska med Jennifer på dagen när hon ska hoppa, då tävlar ni kanska mot varandra. Ska hålla tummarna för er båda två. Flört

HumlanochJuvel
0

#21 Hihi :) Ja ifall jag kommer iväg, är väldigt osäkert x) men man vet ju aldrig :)

HannaT
0

Clear round på Storås den 28:e mars. Mjukstartar Kalle på 70, 70.

WhoCares-01
0

#23 jag vill me! måste man vara medlem?

// Alexandra

EelyCortez
0

Blir som sagt hoppning den 18, det var tydligen dressyr tävling imorgon, men ingen sa till sà jag missar den:(, riktigt synd, den verkade veldigt rolig med kür och allt:(, men men, satsar pâ hoppningen den 18 och dressyr den 25:)

HannaT
0

#24 Jag tror det. Storås har så himla konstiga regler, de vill helst inte att privatryttare ska rida där alls, verkar det som. Men maila klubben och fråga! Glad

WhoCares-01
0

det ska jag göra =)   men det kanske inte går ändå =(  *igen*  ska hoppträna första gången på tre veckor på torsdag så får vi se hur det går… lär väl bli att vänta ett tag med att åka ut men sugen som bara den är jag(!)

// Alexandra

HannaT
0

#27 Jag hoppade idag och det kändes inte helt hundra. Kalle galopperade runt i 110 km i timmen mellan hindren, haha. Men jag känner att jag måste få komma ut och "tävla" lite nu. Går det år skogen lovar mig själv att hoppträna ordentligt till nästa gång. Tungan ute Skulle vara kul om du kom!

WhoCares-01
0

#28 jo verkligen men det beror ju helt på hur Wilma är i kroppen och om ho har läkt helt =) får ju lov att rida som vanligt så jag hoppas ju självklart på det bästa

// Alexandra

WhoCares-01
0

vilka tider brukar de börja förresten??

// Alexandra

HannaT
0

#30 Vid 11, 12. Hur många det är som startar är väldigt olika, så man kan ringa Storås på tävlingsdagen och fråga vilken tid man bör vara där.

WhoCares-01
0

å va kul de skulle vara =/ känns som om jag bara kommer med undanflykter nu…. ska ut med några kompisar kvällen innan så jag lär väl vara helt borta om jag kommer….  kanske kan boka om med dom så det blir veckan efter *Ähmmm*  JA VILL HOPPA!!

// Alexandra

HannaT
0

#32 Haha, jag förstår. Tungan ute Storås kommer att ha fler clear rounder, och dessutom är det clear round på Styrets Gård den 26:e mars?

WhoCares-01
0

kan inte 26 =(   men men… ska nog ta å träna några gånger så att allt känns bra innan jag åker iväg på cr och tävlingar =)

// Alexandra

Selinas
0

Jag var på Pay n Jump igår. Ska på cr 4 april och lokal dressyr 17 april. Lokal hoppdebut blir först andra maj.  Vill försöka åka på ngn mer cr/pay n jump innan dess men hittar inget. Någon som vet nåt i sörmland/västmanland/stockholmstrakten?

Fiona
0

Åh vad fuskit att få tävla! Hoppas det går bra för er Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

J-Parnebo
0

ska tävla en cr den 28 mars också, 70 och 80 cm :)

HumlanochJuvel
0

Den 4 april så ska jag till Borås Ridhus och hoppa en klubbhoppning (bed. A+A i dom klasser jag rider :))

Jag och Juvel 50 cmx2 och jag och Lina Mo 50 cmx2 :)

Fiaa2
0

Lokal hoppning på Sandö den 2 april startar jag med, LD och LC (:

Nästa är på hufvudsta, 9 maj! (: Också LD och LC!

J-Parnebo
0

25 april blir det hopptävling och den 30 april en pay n jump som är inplanerat än så länge Glad

HumlanochJuvel
0

18 april blir det Serie Clear round omg. IIII, Svenljunga RK, med Juvel och Lina Mo.
Juvel: 50 och 60 cm. :)
Lina Mo: 50 och 60 cm :)

WhoCares-01
0

i slutet av maj ska det tydligen vara nån på Nordhallands RK så den ska jag nog på

// Alexandra

EelyCortez
0

Alla tävlingarna jag skulle haft frân början av âret tills idag ansteldess vara.. suck, men nu skall jag ut pà banerna igen;)

25 april: kanske, kanske ,kanske hopptA¨vling om jag fâr fatt pâ transport

9 maj: hoppning

18 maj: dressyr

26 maj: hoppning om jag fâr tag pâ transport

HAr en till halv planerat, men den är typ nationell… sâ fâr se vad jag kan fixaa, berettar längre fram

EelyCortez
0

Skall försöka vara med i en massa tA¨vlingar som hâller ihop, men aa det börjar nu i maj, och slutar den 27 november. sâ aa fâr se… har gA¨rna kust:D

WhoCares-01
0

är anmäld till en clear-round på Årekärr nästa torsdag =)

// Alexandra

Alma-G
0

23 maj, Lacoste, 50-60 & 60-70, men har bara hoppat 3 ggr sen han sattes igång då så jag hoppar 50-60 två gånger om det inte går som vi hoppas på den första :)

halloonsodaa
0

Den 13 Juni ska jag göra min tävlingsdebut!:D I dressyr^^ LB:1 och LA:1, jag är redan nervös:)

J-Parnebo
0

#45,46,47 stort lycka till! Skrattande

PeggyTroll
0

Clear-round 23/5 :)

Jag säger inte höjden men om jag känner för det så kanske jag hoppar 50cm OCKSÅ.

halloonsodaa
0

#48 Tack Så Mycket:)

Alma-G
0

Tack J-parnebo!

Lycka till alla andra =)

WhoCares-01
0

anmäld till Tvååker 23/5 =) en lokaltävling. först en clear-round på 80 och sen en tävlingsklass på 90

// Alexandra

miwi96
0

anmäld till:

*TUNA 22/5 70 & 80 cm THIFANY (Lokal)

*BÄTTEROPP 23/5 50cm med MIRRA & 60cm Med någon vet inte än. (Klubb)

*BÄTTEROPP 20/6 80 & 90 cm THIFANY (Lokal)

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar

HumlanochJuvel
0

Kvälls clear round den 26 maj i Svenljunga Ridklubb :) Har inte bestämt vilka höjder det blir än, men skriver det sedan när jag vet :)

EelyCortez
0

Imorgon 22 blir det hopptA¨vling pâ en STOR bana… fâr se hur det gâr^^

HumlanochJuvel
0

kvälls clear rounden den 26 maj - inställd :( så blir inget…

[Nesslan]
0

Hoppclear round på Strömma, Marks kommun 29 maj! Från 20cm till 110 om jag inte minns fel. Blir isåfall första gången jag hoppar mer än ett hinder i följ med nya hästen, men det ska nog gå bra :)

J-Parnebo
0

#57 lycka till! :D

EelyCortez
0

Dressyr tävling 5 juni:)

WhoCares-01
0

mamma pratade om en clear-round på styret i särö på fredag, men vi får se hur de blir eftersom det är hoppträning i morgon

// Alexandra

Alma-G
0

KM i dressyr, funderar dock på att stryka mig.

J-Parnebo
0

#61, vf funderar du på att stryka dig om man får fråga? :(

Alma-G
0

#62 Har varit riktigt hemskt den senaste veckan pga ponnyn inte kan gå lektion knappt och det går ju även ut över min ridning. Märks i all ridning vilken energi han fått, och han har det från början.. Men vi ser lite framåt, har inte bestämt mig.

QuickStep
0

första tävlingen på 2-3 år kanske den 12 juni Hölö ridklubb.. 95-1.00 m
hua!  men ja måste ut nu. kan inte längre skylla på dåligt väder haha. hästen e frisk o ja e inte gravid så nu måste ja starta. så man kommer över första hindret iaf.

HannaT
0

#64 Kul! Är det Snooze du ska tävla?

EelyCortez
0

Dressyrtävling pâ lördag:D

Hedman
0

Imorgon (lör) Lokal Hopp på Uddevalla Ryttarförening

Sedan nästa lördag lokal hopp hos Lidköpning Ridklubb.

Någon som planerar åka på ngn av dem?

Selinas
0

27 juni Lokal 90 cm Lindesberg

3 juli Lokal LB:1 Strängnäs

25 juli Lokal 90 cm Kiladalen

6-8 Augusti LB:2 och LB:3 x2 Gripen

22 Augusti 90 & 95 cm Strängnäs

29 Augusti 90 & (ev.) 100 cm ÖSLR

Sen blir det nog rätt lugnt i September :)

GBusiness
0

är dt ngn som skall tävla i ljungby?

WhoCares-01
0

missade förra tävlingen pg.a tappsko så det blir mest clear-rounder sommar

// Alexandra

Rynkel
0

18 juli blir det hopptävling i Skedala

och tills dess är det clearrounder varje onsdag på Årekärrs Ridklubb så jag skall försöka klämma in några av dem också!

WhoCares-01
0

på onsdag blir det clear-round på Kungsbacka Ridklubb =)

// Alexandra

[YrIPannan]
0

imorgon, 1/7 - Clear Round på Viarps Kör-och Ridklubb (Hemmaklubben) 70 & 80 Har ridit henne i två månader :D

lördag, 3/7 - LD & LC på Kågeröds RF (80 & 90)

Vet att tävlingarna ligger nära varandra, men sen är det så länge till nästa tävling och vi behöver komma igång lite! Det är nog ingen fara då hon som arab har bra grundkondis! :) Någon som bor i västra Skåne? :D

my-real-life
0

clear round 1 m 21/9

Klubb LB - 120 cm 30/9

Rynkel
0

Ska troligtvis försöka åka på clearround på onsdag på Kungsbacka ridklubb! :)

[YrIPannan]
0

En Pay&Ride på Måndag i Åsbo blir det nog:D

HannaT
0

Tänkte ställa upp i en klubbtävling den 29:e. Glad