Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopptävling
Läst 2900 ggr
Alma-G
0

Era tävlingsdebuter

Bjud nu på era tävlingsdebuter, kan både vara eran debut eller hästens. Lägg gärna upp filmer eller bilder och berätta :D

Alma-G
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min ponny och jag tävlade lokal hoppning 23/10 första gången i bådas liv. Vet inte om han har varit ute på annat innan men inte hopptävling i.a.f, haha.

Vi åkte till Ale-Jennylunds RK, jättebra arragerad tävling dessutom. Första rundan LD (70 cm / c ponny) gick helt okej, med lite övertalning för de superläska hindrena kom vi undan med en vägran tio meter framför ett superläskigt hinder. Men kul tyckte han allt att det var, vilket var det viktigaste.

Sen i LC var vi (helt otroligt nog) felfria i LC, grundomgången! Helt fantastiskt, mycket övertalning där också eftersom han brukar hoppa i hög fart hemma. Men två ner i omhoppningen, gud vad stolt jag var då :D Ingen film från LD:n tyvärr men ifrån LC:n.

WhoCares-01
0

min första "tävling" var med min ponny Pajas =) samma dag som jag fick ta ´hem honom från ridskolan. det var en liten bana där man skulle rida slalom, ta ett par honder, byt sitt ben där och sakta av till skritt där =)

jag var den enda som fick full poäng och vann en bok =) kunde tyvärr inte rida först i ärevarvet eftersom Pajas var så inpräntad till att gå i led så han ville inte gå först

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

elli-kleo
0

Min hästs tävlingsdebut i hoppning

Min hästs tävlingsdebut i hoppning var faktiskt i sommras :)

Jag var sjukt nervös trotts höjden på ynka 40 cm och 60 cm.

40 cm - Gick inge vidare, rev ett och vägrade ett. Var något stirrig

60 cm - Gick super bra, felfri och rosett! Mkt säkrare

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Mixiafalkas
0

Här är jag och min söta maxade d ponny på Änglahoppet i borås gick till final med andra tid jag och talink hoppar 1,20 på våran tredje tävling

Mixiafalkas
0

Jag har den bruna hästen förlåt för min dåliga sits men jag var sjuk på tävlingen så jag var inte i form

Mixiafalkas
0

Här är jag och min andra ponny katinka i final änglahoppet gick sådär men aja det var okej….

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vårt lilla 5-åriga Gotlandsruss startade i sin allra första blåbärshoppning i helgen. Vi har inte tränat så mycket så hon fick bara hoppa 50 cm. Det blev en felfri runda med mersmak. Nästa gång får hon hoppa 60 cm.Skrattande

J-Parnebo
0

hahaha, måste ju då visa min och auroras första "tävlingsdebut" , jag hade haft en i typ två månader och skulle bara testa en cr på 40 cm för att kolla hur hon reagerade  och så, hon hade inte blivit hoppad innann, men jag tkr hon va duktig ändå.
kan ju säga att vi kommit en bit iaf :)
skratta inte för mkt för videon bara ;)

J-Parnebo
0

Och får väl visa våran tävlingsdebut på 80 cm, lite skillnad på rundor :) dock har vi VÄLDIGT mkt kvar att lära oss .

HumlanochJuvel
0

Min första clear round hoppning var på en Shetlandsponny som vi hade på foder innan. Jag och Fia (som Shetlandsponnyn heter) var då på Kakas Ridklubb, vi blev uteslutna i första klassen och fick 4 fel i den andra klassen(båda 40 cm). Jag hade aldrig varit ute på en tävling tidigare och det hade inte Fia heller trots sina 16 år. :)

Min första clear round hoppning med min ponny Juvel var på Svenljunga Ridklubb. Jag hade hoppat en clear round tidigare (den på Fia). Starten på Juvel blev på 40 cm (båda gångerna). Juvel har varit väldigt enveten innan och trodde verkligen inte hon skulle hoppa ett hinder på banan men Juvel hoppade runt banan felfritt(visserligen i trav men men x)). Den andra starten på 40 cm den dagen fick vi 4 fel.

Bilden är på min ponny Juvel :)

HumlanochJuvel
0

Här kommer en bild på lilla Fia också :)

Tusen
0

Nu (idag) har Montró hoppat 60 cm. En felfri runda blev det denna gång också.

Här kommer en film på hoppningen från förra gången.

Till nästa år kommer vi att börja träna henne lite mer i hoppning. Hon är egentligen en ponnytravare (tillhört årgångstoppen i tre år (3-, 4- och 5-års))

Alma-G
0

#6 Vad heter du? För du hoppar tydligen högre fälttävlan (eller inte, eftersom du kopierat bilden) och ponnytävlingar..