Info om, Importera häst?
Skulle vilja veta lite mer om vad man ska tänka på, hur det går till, och om det finns någon här inne som själv har impoerterat en häst.
Det blir ev. så att jag importerar en häst, ifall allt ser bra ut. Men eftersom att jag inte har någon erfarenhet av det, så vill jag veta lite om hur det går till.
Främst undrar jag om hur man gör med betalning, eftersom att hästen står i Lettland, och dom har Euro där. Lite om vet.besiktning och kontrakt! :)
Ytterst tacksam för svar! :)

När jag köpte Frodo tog dom över honom till Sverige med båt, vi möttes och jag gav dem summan de skulle ha kontant i euro och så tog jag med mig hästen hem ;)
Dite anlitade vi en transportfirma från DK, de fick pengar kontant och jag tog hästen :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Det lät ju super smidigt!
Vart kommer Frodo ifrån? :)
Spelar det någon roll vart båten anländer? För jag läste att det är hästar som kommer utifrån något annat land, än ifrån Eu, så ska dom komma in genom speciella tullportar. Men det stod ingenting om att importera ifrån Eu länder =)

Jag har faktiskt ingen aning! Han kommer i från Polen och det var säljarna som skötte hela "fraktningen" så vet faktiskt inte :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Min häst kom på transport från holland och då påpekade säljaren inget om tullavgifter.