Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 2112 ggr
Rebeeecca
2011-02-02 19:47
0

HJÄLP!

Jag behöver verkligen tips och råd. Jag har hamnat i en sådan konstig sits med "Bella" som har sin häst hos mig.

Hästen är gammal, knackig, dålig synd, nersjunken i kropp. Leder som inte mår bra..
Och anledningen att "Bella" flyttade sin häst till mig var för att jag skulle få rida honom åt "Bella".
Men efter en vecka sa "Bella" till mig att jag inte får det längre..

Och nu står "Bella"s häst och bara står. Han mår inget bra av det och jag kan inte längre komma någonstans.

Jag har börjat få ögonen upp allt mer för hoppningen igen och speciellt tävlandet. Då jag nu ska rida en annan kompis häst som hon inte hinner med.
Vilket leder då såklart till att både jag och min kompis vill flytta denna häst hem till mig så jag får tillgång till att träna och rida när jag vill.

Och som + på allt detta med "Bella"s häst så är vi inte vänner längre av olika anledningar. 

Och det som jag behöver era tips och råd till är..
Hur förklara man för någon på ett BRA, SNÄLLT, vis att man känner att denna person och häst stoppar mina drömmar.

Om jag ska kunna leva mina drömmar behöver jag boxen.
Och de går inte att bygga en till box som det ser ut just nu då vi har även getter i samma del som hästarna.

Snälla, hjälp mig.
Hur ska jag göra för att förklara för "Bella" att h*n sätter käppar i hjulen för mig..

Jag mår så dåligt över detta och sover inte på nätterna.. 

OBS!!! "Bella" är inte personens riktiga namn!

WhoCares-01
2011-02-03 22:05
0

berätta sanningen för henne/honom. Du vill tävla och kan inte ha en häst i stallet till ingen nytta.

Har hon möjlighet att ha hästen någon annanstans?

Jag skulle väl säga något i stil med… Jag är ledsen men *hästen* kan inte stå kvar här om jag inte får lov att rida den. Jag har blivit erbjuden att få träna och tävla en anans häst men då måste den stå här och eftersom din inte rids så känns det onödigt att den ska ta upp den boxen som jag verkligen behöver.

hmm kanske inte lät jättebra men något sånt iaf. bara var ärlig och säg sannaingen.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3