Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1352 ggr
LucyLove
0

Första hoppet!

Igår hoppade jag för första gången på min medryttarhäst, Zeran, som är ett svenskt halvblod :)
Man kan säga att han e riktigt hoppglad!

**Hur var det första gången du hoppade din häst/medryttarhäst/foderhäst?
**Hur gick det? :)

ZipZ
0

Har egen häst men första gången jag hoppade med honom for jag i backen :P Jag ville till vänster men hästen drog till höger :P

Tur att det gick bra iaf, men rädslan är kvar i mig :/

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

LucyLove
0

#1 Ajdå, lycka till :)

Alma-G
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Första gången jag hoppade min ponny var ett år innan jag köpte honom. Då var han 7 år och endast hoppad med ryttare ett par gånger. 20 cm kryss var det, med en fantastisk bjudning och teknik! Även om det var vingligt som tusan ;)

ZipZ
0

#2 Tack :) Innan sommaren är slut så ska jag har hoppat 50 cm :P Det har jag gett mig f*n på :)

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

LucyLove
0

#4 Det e bra!! :) Lycka till med det oxå^^

JenniferH
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Första gången jag hoppade min nuvarande häst var när jag provred honom, hoppade inte så högt då.

Men på vår andra träning tillsammans så hoppade han av sjukt stort på ett hinder så jag flög och landade långt fram på halsen på honom och han galopperade snällt vidare några meter men sen stannade han och jag for runt så jag hängde upp och ner, och sen ramlade jag ner i backen, haha! Min tränare stod och asgarvade åt mig haha, såg nog rätt klumpigt ut. Men men :)